2020-10-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Vad menar du med rik?

Bella har inte ens råd att köpa en ordentlig bostadsrätt på Östermalm och betala den kontant.
Än mindre har hon råd att möblera med konst och antikviteter.

Det säljs bostäder i Stockholm genom underhandsförsäljning, de annonseras inte, som kostar upp till 150 miljoner, jag vet om några som är till salu nu. I den världen har Bella ingenting att göra. Hon bor i en liten villa med lån!

Bella är inte rik på riktigt.

Vadå rik på riktigt? Ingen tror väl att hon är en wallenbergare men hon är ju ändå rikare än 99% av hennes läsare, det räcker väl?

Varför skulle hon inte kunna köpa en bostadsrätt kontakt? 20 millar måste hon ju ändå lyckats skrapa ihop?
Citera
2020-10-13, 12:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vadå rik på riktigt? Ingen tror väl att hon är en wallenbergare men hon är ju ändå rikare än 99% av hennes läsare, det räcker väl?

Varför skulle hon inte kunna köpa en bostadsrätt kontakt? 20 millar måste hon ju ändå lyckats skrapa ihop?

Tror du att Bellas förmögenhet uppgår till 20 miljoner kronor efter skatter och avgifter?
För detta får hon i så fall en bostadsrätt på max 200 kvadratmeter på Östermalm, vad skall hon leva av efter köpet, och hur skall hon leva?

Jag tror att Bella behöver hitta en ny Erik Selin.
Senast redigerad av trottwell 2020-10-13 kl. 13:35.
Citera
2020-10-13, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LunaStellaMoon
Ja, hur hon utan minne författade detta inlägg den 11/2

https://www.isabellalowengrip.se/2020/02/11/112370/

Eller detta inlägg dagen då försäljningen skedde den 18/2

https://www.isabellalowengrip.se/2020/02/18/vi-har-salt-lowengrip/

Eller detta inlägg från den 19/2

https://www.isabellalowengrip.se/2020/02/19/en-ny-chans/

Eller ett till från den 19/2

https://www.isabellalowengrip.se/2020/02/19/omsa-ny-look/

Inte tillstymmelse till MINNESFÖRLUST HÄR INTE!

I en intervju med AB i maj påstår hon att hon var inlagd i januari

https://www.google.se/amp/s/headtopics.com/se/isabella-lowengrip-det-var-ett-rop-p-hjalp-13074377

Hon har sagt FYRA VECKOR och TRE VECKOR i januari och nu helt plötsligt blev det TRE VECKOR när bolaget såldes. Vilket ju torde vara den 18/2.

Om det inte var så att resan till Oslo som tituleras ”En Bra Dag i Oslo”, den 14/1
Var den dagen affären genomfördes? Vi har väl inte sett henne och Pingis tillsammans innan dess på många månader?

Oavsett när hon var inlagd, så rymde hon antingen till Oslo i januari eller på något möte i februari?

Inget av de 40 inlägg i januari och februari vittnar om någon slags minnesförlust eller inlåst på psyket och inte få träffa sina barn.

Ljuger hon så cyniskt att hon ECT-behandlats - för att bortförklara sitt beteende??

Hon är inte på riktigt!

Sveriges just nu farligaste kvinna

Jag har en arbetskamrat vars dotter just nu går journalistlinjen och där är det mycket diskussioner kring hur media hanterar just Löwengrips konstanta flöde av lögner. Det är tydligen väldigt många elever som vill skriva uppsatser kring detta men lärarna har nu börjat neka dom från att göra det.

De hade nyligen haft en stor diskussion med läraren om hur media fortsätter göra artiklar om henne då de vet att hon ljuger om allting. Lärarens svar var något i stil med att det är media som gett henne (Blondinbella) utrymme från första början och skapat en hype som senare visade sig vara falsk. De journalister som fortfarande ger henne utrymme i media är väl medvetna om hennes lögner, men de tjänar ju fortfarande en slant på att skriva om henne och får samtidigt sig ett gott skratt.

Vad jag inte kan förstå är varför media inte drar ned brallorna på henne i en artikel/program och öppet går ut med att de vet om hennes lögner, alltså konfronterar henne personligen med tillexempel de motfrågor vi eftersöker i Skavlan.
Senast redigerad av RollonHomie 2020-10-13 kl. 14:41.
Citera
2020-10-13, 18:57
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Du har nog större framgång om du ber Bloggbevakning om en sammanställning. Det är för mycket.

https://bloggbevakning.se/2018/11/30/x-visar-upp-privata-sms-om-att-isabella-lowengrip-kande-till-hans-affarer-nagot-hon-fornekat-till/

Men det där är ju från 2018. Om jag förstår det rätt så har hon ju mer än två år senare fått sitta hos den fjantbaggen oemotsagd? Jag fattar ingenting.
Citera
2020-10-13, 19:50
Medlem
Plötsligt är det mycket 'jobb' och 'möten' som gäller, med pojkvännen (som hon kallar honom) springandes i hasorna. Detta trots tidigare nämnd sjukskrivning och såkallad bräcklighet. 🤔
Citera
2020-10-13, 19:59
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Plötsligt är det mycket 'jobb' och 'möten' som gäller, med pojkvännen (som hon kallar honom) springandes i hasorna. Detta trots tidigare nämnd sjukskrivning och såkallad bräcklighet. 🤔

Det gör Bella bara för att det är så roligt att arbeta.
Vi vet alla att hon inte behöver arbeta något mera i hela sitt liv, det har hon själv sagt flera gånger.
Citera
2020-10-13, 20:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag har en arbetskamrat vars dotter just nu går journalistlinjen och där är det mycket diskussioner kring hur media hanterar just Löwengrips konstanta flöde av lögner. Det är tydligen väldigt många elever som vill skriva uppsatser kring detta men lärarna har nu börjat neka dom från att göra det.

De hade nyligen haft en stor diskussion med läraren om hur media fortsätter göra artiklar om henne då de vet att hon ljuger om allting. Lärarens svar var något i stil med att det är media som gett henne (Blondinbella) utrymme från första början och skapat en hype som senare visade sig vara falsk. De journalister som fortfarande ger henne utrymme i media är väl medvetna om hennes lögner, men de tjänar ju fortfarande en slant på att skriva om henne och får samtidigt sig ett gott skratt.

Vad jag inte kan förstå är varför media inte drar ned brallorna på henne i en artikel/program och öppet går ut med att de vet om hennes lögner, alltså konfronterar henne personligen med tillexempel de motfrågor vi eftersöker i Skavlan.
Just därför är den här tråden och Bloggbevakning så viktig: här finns sanningen om Isabella Löwengrip dokumenterad och enkelt sökbar. Den som googlar henne kommer att hitta oss.

Det är hoppingivande att läsa att journaliststudenterna tar journalistiken på allvar. De vill inte vara Trumpeter.
Senast redigerad av DoraF 2020-10-13 kl. 20:25.
Citera
2020-10-13, 20:34
Medlem
Citat:
Det gör Bella bara för att det är så roligt att arbeta.
Vi vet alla att hon inte behöver arbeta något mera i hela sitt liv, det har hon själv sagt flera gånger.

Haha, visst. Om nån öppnar plånboken så.
Senast redigerad av MsSnigel 2020-10-13 kl. 20:36. Anledning: Felstavning
Citera
2020-10-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsSnigel
Hennes arbete bestod iofs av att skriva stödord till podden. Kanske inte en så betungande uppgift om det är det enda men behöver göra på en dag.
Citera
2020-10-13, 21:59
Medlem
Citat:
Tror du att Bellas förmögenhet uppgår till 20 miljoner kronor efter skatter och avgifter?
För detta får hon i så fall en bostadsrätt på max 200 kvadratmeter på Östermalm, vad skall hon leva av efter köpet, och hur skall hon leva?

Jag tror att Bella behöver hitta en ny Erik Selin.
Nu finns väl ingen direkt anledning att betala en paradvåning kontant, med de låga räntorna nu är det ju tvärtom en väldigt dålig idé.

Ja jag skulle bli förvånad, rent av bedrövad, om hon efter 15 år i rampljuset och helt i avsaknad av skam inte lyckats samla ihop 20 mills.
Citera
2020-10-13, 22:00
Medlem
Jag tycker det är lite läskigt att titta just nu för mer och mer börjar hon gå tillbaka till sitt gamla beteende.

Och varför vill hon att någon filmar henne när hon går på stan.

När ska hon fatta att hon är körd i folks ögon?
Citera
2020-10-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cjb0987
Jag tycker det är lite läskigt att titta just nu för mer och mer börjar hon gå tillbaka till sitt gamla beteende.

Och varför vill hon att någon filmar henne när hon går på stan.

När ska hon fatta att hon är körd i folks ögon?

Jamen exakt!! Samma desperata feeling förmedlar hon nästan med detta nu, som när hon lekte kontor i NY några dagar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in