Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Enligt undersökningar är det så, har du inte hört FHM upprepa mantrat - sök sjukvård om du är sjuk, var inte rädd för det. De har ju flera gånger gått ut och meddelat oron för att människor slutat söka vård under pandemin. Har du missat det?
Jag har inte missat det, men det utesluter inte att folk har sökt vård helt i onödan. Jag själv har bekanta som sökte vård för symtom som inte ens förknippas med COVID-19, ingen utav dessa blev testad som positiv. Jag har svårt att se att dessa personer är ensamma om detta.
Jag vill minnas att Tegnell tidigare sagt att det inte är nödvändigt för en fullt frisk gymnasieelev att söka vård för förkylningssymtom, jag kan möjligtvis missta Tegnell med någon annan. Ett problem som uppstår här är ju frågan kring vem som är frisk egentligen, finns oändligt med människor som inte har vetskap om ett hjärtfel, nedsatt lungkapacitet eller liknande.
Jag säger inte att det är fel att man söker vård eller vill bli testad. Problemet under våren var att alla gjorde det på samma gång.