2020-10-13, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Då är CR7 slut som fotbollsspelare nu :/

Åtminstone för en kort stund.
Citera
2020-10-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Åtminstone för en kort stund.
Nej då. Bestående lungskador är en garanti enligt tråden.
Citera
2020-10-13, 16:37
Medlem
Även om smittspridningen ökar kan vi vara hyfsat lugna då ökningstakten avtar svagt! För en vecka sedan var ökningen 24% per vecka och idag ligger den på 18%, det motsvarar Re=1,17 respektive 1,12 (baserat på data från C19.se med 7 dagars rullande medelvärde).
Citera
2020-10-13, 16:39
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Oj oj. Tegnell kommer inte bli glad. Anar vi sprickor i den svenska coronastrategins fasad? Till och med kungen undrade ju lite försynt varför ingen lyckats riktigt förklara varför vi inte ska bära munskydd.

Jag önskar dock att munskydden åkt på någon annanstans än i just Malmö. Men det är en annan aspekt.
Ha - ser man på ser man på.

Jag gick faktiskt in på FHMs websajt tidigare och hittade en sida om munskydd som jag inte hade sett tidigare:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Nu säger FHM tydligen att "Vi kommer därför, i samråd med de regionala smittskyddsenheterna, ta ställning till vilka situationer en rekommendation om munskydd skulle vara av värde på nationell eller regional nivå. Exempel på sådana situationer kan till exempel vara hos optikern eller vid trängsel i kollektivtrafiken."

Dom verkar redan gradvis ha börjat byta ton. "Men vi har ju alltid sagt att munskydd funkar - det ser vi ju i vården bland annat" kommer det nog snart låta.

Inom någon månad så kommer det nog vara rekommendation att munskydd används i kollektivtrafiken i hela landet samt även i butiker.

Det ska bli underbart att se Död o återfödd , trazke med mera tvingade att ta på munskydd!
Citera
2020-10-13, 16:40
Medlem
Citat:
Då är CR7 slut som fotbollsspelare nu :/

Tror han kan leverera ändå. Halva Serie A har ju bestående söndertrasade lungor nu så det är lika för alla.
Citera
2020-10-13, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ha - ser man på ser man på.

Jag gick faktiskt in på FHMs websajt tidigare och hittade en sida om munskydd som jag inte hade sett tidigare:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/

Nu säger FHM tydligen att "Vi kommer därför, i samråd med de regionala smittskyddsenheterna, ta ställning till vilka situationer en rekommendation om munskydd skulle vara av värde på nationell eller regional nivå. Exempel på sådana situationer kan till exempel vara hos optikern eller vid trängsel i kollektivtrafiken."

Dom verkar redan gradvis ha börjat byta ton. "Men vi har ju alltid sagt att munskydd funkar - det ser vi ju i vården bland annat" kommer det nog snart låta.

Inom någon månad så kommer det nog vara rekommendation att munskydd används i kollektivtrafiken i hela landet samt även i butiker.

Det ska bli underbart att se Död o återfödd , trazke med mera tvingade att ta på munskydd!
På länken
"Uppdaterat: 2020-08-19"
Citera
2020-10-13, 16:44
Medlem
docentdisciplins avatar
Ökning av inlagda i region stockholm, upp +20 patienter.

6 i intensivvård (+2)
42 på akutsjukhus (+15)
9 i geriatrisk vård utanför akutsjukhus (+3)

(från senaste lägsuppdateringen).
Citera
2020-10-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Men mr pajas!

Du jämför med den absolut lägsta siffran sedan i mars. Då framstår alla siffror som höga. Varför jämförde du inte med inlagda i juli?
Det har inte ökat sen juli. Du får kolla med hur det sett ut senaste veckorna, där har Sverige ökat med +66 inläggningar.

Du trodde själv att det skulle öka förra veckan.
Citat:
Jag tror att det kommer börja öka på inom sjukvården inom kort.
Hoppas jag har fel såklart.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-10-13, 16:46
Medlem
fernebos avatar
Allt fler läggs in för vård i Stockholm. Samtidigt så tar sig smittan in på fler och fler boenden.

Det är verkligen svårt att bli imponerad av strategin och råden.

Citat:
Smittan ökar i Stockholm meddelar regionen.

660 nya fall av covid-19 har rapporterats under de senaste fyra dagarna. Det är något fler än samma period förra veckan då 638 fall konstaterades.

Totalt vårdas 57 personer för covid-19 på något av regionens sjukhus, en tydlig ökning jämfört med senaste rapporten.

Smittan ökar också på länets äldreboenden. Sedan i fredags har ytterligare åtta boende testat positivt.

Smittspårningen visar fortfarande att smittan förekommer i alla åldersgrupper och i alla delar av i länet.

Antalet personer som vårdas på sjukhus har ökat med 20 personer under de senaste fyra dagarna. Sex personer får intensivvård.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Senast redigerad av fernebo 2020-10-13 kl. 16:49.
Citera
2020-10-13, 16:51
Medlem
Citat:
På länken
"Uppdaterat: 2020-08-19"

Det kan nog ta några månader innan de kommer till skott. Men munskydd kommer garanterat vid någon tidpunkt. Även Vatikanen tvingades till slut erkänna att jorden var rund.
Citera
2020-10-13, 16:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Jag undrar hur många som faktiskt trillade av stolen på grund av att tiotusentals människor med mild hypokondri sökte vård helt i onödan, dvs att de som faktiskt behövde vård inte fick den vården man behövde i tid. Personer som inte hade behövt någon form av vård stod säkerligen för en stor del av den tunga belastningen som sjukvården blev utsatt för under våren.

Rent logiskt sett så borde ju en ökad smittspridning leda till en ökning för dödsantalen också. Däremot så har väl gemene man förstått att bara för att man får snuva, lite hosta och rinniga ögon så behöver man inte söka vård. Detta givetvis kombinerat med att vården är mer förberedd samt att man har mer kunskap kring hur man kan behandla patienter med COVID-19.

Nu spekulerar jag bara men chansen för överlevnad för en person som blir ''svårt sjuk'' med COVID-19 bör ju vara enorm jämfört med i våras.

Jag tror tvärtom att flertalet sjuka inte vågade uppsöka sjukhus eller vårdcentraler, dessutom fick de med covid-19 symptom inte komma dit. De fick ringa 1177.
Citera
2020-10-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det har inte ökat sen juli. Du får kolla med hur det sett ut senaste veckorna, där har Sverige ökat med +66 inläggningar.

Du trodde själv att det skulle öka förra veckan.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Jag säger inte emot att det kommer öka. Det vore högst märkligt om det inte gör det när vi fortfarande har ökande smitta i samhället.

Det är ditt sätt att presentera det som stör mig. Du vet precis vad jag menar.

Eftersom du valde 13 Augusti, så kan vi ju kika på 13 juli. 464 inlagda varav 89 iva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in