Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Oj oj. Tegnell kommer inte bli glad. Anar vi sprickor i den svenska coronastrategins fasad? Till och med kungen undrade ju lite försynt varför ingen lyckats riktigt förklara varför vi inte ska bära munskydd.
Jag önskar dock att munskydden åkt på någon annanstans än i just Malmö. Men det är en annan aspekt.
Ha - ser man på ser man på.
Jag gick faktiskt in på FHMs websajt tidigare och hittade en sida om munskydd som jag inte hade sett tidigare:
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/om-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/munskydd/
Nu säger FHM tydligen att "
Vi kommer därför, i samråd med de regionala smittskyddsenheterna, ta ställning till vilka situationer en rekommendation om munskydd skulle vara av värde på nationell eller regional nivå. Exempel på sådana situationer kan till exempel vara hos optikern eller vid trängsel i kollektivtrafiken."
Dom verkar redan gradvis ha börjat byta ton. "Men vi har ju alltid sagt att munskydd funkar - det ser vi ju i vården bland annat" kommer det nog snart låta.
Inom någon månad så kommer det nog vara rekommendation att munskydd används i kollektivtrafiken i hela landet samt även i butiker.
Det ska bli underbart att se
Död o återfödd ,
trazke med mera tvingade att ta på munskydd!