2020-10-13, 15:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns:
https://microclimate.com/
Sweet.

Funkar den? Var det en sån som Maradona hade på sig när han gick på fotboll?

Jag förmodar att den funkar åt två håll!? Alltså, att den även skyddar mot att smitta andra.
Citera
2020-10-13, 15:10
Medlem
Danmark nu gjort nästan 4,5 miljon tester!

Danmark hade +290 fall idag, lägsta på en månad
Citat:
Ekspert: Smittetallene er tilbage på sporet
Citat:
Smittetallene er ifølge virolog Allan Randrup Thomsen tilbage på sporet.
Det siger han om tirsdagens coronatal, der viser, at der siden mandag er opdaget 290 nye smittetilfælde. Der er det laveste siden starten af september.
https://www.berlingske.dk/samfund/liveblog-faa-seneste-nyt-om-coronavirus
Citera
2020-10-13, 15:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sweet.

Funkar den? Var det en sån som Maradona hade på sig när han gick på fotboll?

Jag förmodar att den funkar åt två håll!? Alltså, att den även skyddar mot att smitta andra.

Maradona hade visir som han och sonen blev utskrattade för.

Du får läsa specifikationerna, jag vet inte. Men den verkar vara enkel att hantera.
Citera
2020-10-13, 15:11
Medlem
Citat:
Det finns:
https://microclimate.com/

Citat:
AIR uses state of the art HEPA filters. The same filters airline use in their planes

Flygplan är ju döds-spridar-tunnor enligt många. Hur tänkte de där?
Citera
2020-10-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Måste förresten berätta: jag går en kvällskurs. När någon där har coronasymptom eller misstänker att han/hon kan ha smittats av någon, får han/hon stanna hemma och delta via videolänk eller sin mobil. Kursledaren ser personen i sin platta och hör honom/henne i sin hörsnäcka, och personen hör allt vad vi andra säger på plats. Stenciler skickar kursledaren digitalt. Sådana lösningar tror jag är viktiga, för folk är egoistiska, och vill inte gärna missa saker. Får de vara med på ett hörn i alla fall under sin karantän, så blir frestelsen inte lika stor att ge sig ut och smitta folk.

Vi behöver fler sådana initiativ! Och även, nu när smittan har börjat öka igen men fortfarande skulle gå att kontrollera, tycker jag att man borde stänga sådana verksamheter som inte är nödvändiga, men som lockar ut smittade människor. T.ex. Systembolaget och andra utskänkningsställen för alkohol, för DET drar mycket (och försämrar även efterlevandet av rekommendationerna).

Precis. I teknikens tidevarv kan man vara delaktig i mycket från soffan hemma. Man kan vara en aktiv deltagare.

Och folk skulle kunna beställa drycker från Systemet för hemleverans i stället. Att dricka på lokal borde förbjudas. De skulle få ha öppet ändå och servera alkoholfritt. Finns många goda alternativ idag. Men FHM tycker nog att det skulle göra folk alkisar i sina hem.
Citera
2020-10-13, 15:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Beror på hur man ser det! Om man är Tony, så är det +10 på iva.

Verkligheten är att på de senaste 4 dygnen har till tillkommit 10st nya patienter på iva.
Antalet inneliggande är dock lägre än i fredags. 23 st just nu

Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Antalet inlagda i Uppsala ökar ytterligare något till 35 (varav 4 på IVA). Cirka 650 fall senaste 14 dagarna. Andel pos. runt 6.8% av alla test. Så fler inlagda i Uppsala än i hela Norge (där nu 31st).

Parmobil, är dina siffror för Stockholm, docenten har ju fler? Det känns som vi bara öser ur oss siffror till höger och vänster. Hur ser det ut för hela landet?
Citera
2020-10-13, 15:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Flygplan är ju döds-spridar-tunnor enligt många. Hur tänkte de där?

Fast i den hjälmen delar du ju inte "tunna" med någon annan, du är din tunna!
Citera
2020-10-13, 15:17
Medlem
Citat:
Parmobil, är dina siffror för Stockholm, docenten har ju fler? Det känns som vi bara öser ur oss siffror till höger och vänster. Hur ser det ut för hela landet?

Jag förklarade skillnaden mellan +10 på iva kontra +10 inlagda på iva. Exakta siffror för idag har jag inte koll på, men det var inte vad jag syftade på
Citera
2020-10-13, 15:19
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Andra vågen är här

Andra vågen av masspsykos möjligtvis. Coronan verkar nästan vara utraderad om man tittar på IVA fall och antalet döda idag - det som faktisk betyder något. Spelar ingen roll om det tillkommer en miljard nya fall om ingen behöver vård eller dör.

https://twitter.com/FatEmperor/status/1289505453529944065
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR

Danskarna gör helt klart ett bra jobb!

Om man nu kan lita på dina siffror...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Därför vården av sjuk är mycket bättre nu. Å andra sidan slapp vi tramsiga lockdowns. Så, 6000 har dött i corona i sverige på 9 månader (cirka). Under tiden har cirka 67 000 dött (om det är 250 om dagen som dör). Så det är rätt märkligt att folk tycker så jäkla synd om de cirka 10% som dör av corona men övriga 90% skiter folk totalt i.

Bara för att vara tydlig, mina siffror är uppskattade och inte exakta.

Gjorde i det? Fra slutningen af maj til september var i mere lukket ned end Danmark.
Citera
2020-10-13, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR

Der blev desværre også kun taget ca 30000 prøver, hvilket også er det laveste i lang tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in