2020-10-13, 14:29
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Sluta nu Tony!

Det är helt påhittade siffror från dig!
Menar du tex att det rapporterades 31 fall för Skåne den 6e? Du är fan idiot!
136 fall rapporterade mig veterligen!
Det är den siffran jag orkade kolla upp. Dock tror jag inte en sekund på något du skriver längre. Man måste dubbelkolla allt, och i 99% av fallen visar det sig vara rena påhitt..

Varför försöker du lura folk i denna tråden? Vad försöker du uppnå?
Svara på det är du snäll.
När jag ser siffror som inte stämmer med den sidan jag ser på, kollar jag de andra sidorna innan jag börjar beskylla andra personer. Sedan kan det ju underlätta om man anger källa, detta kan jag hålla med dig om. Men ganska snabbt ser jag att källan är c-19 i detta fall och där rapporterades 31 fall för Skåne den 6e.
Det blir så himla mycket trevligare om du gör en liten koll innan du hoppar på andra skribenter.
Citera
2020-10-13, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Till och med Who säger att det är oetiskt att låta ett virus härja fritt.

Det var nog menat för kineserna..
Citera
2020-10-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Japp, höga siffra. Dock platåfas nu i smittade, får se hur resten av veckan går. Senaste 1-7 dagar 6.6% positiva och 329 fall. Veckan före(8-14 dagar sen) 6.9% och 319 fall.

Platån beror nog på att testkapaciteten är nådd. Min mor försökte bli testad - det var en veckas väntetid i princip. När tiden för provet väl kom var hon inte sjuk längre så hon avbokade. Mörkertalet är alltså troligen omfattande.
Citera
2020-10-13, 14:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det var nog menat för kineserna..

Det kan vara riktat till både Kina och Sverige, tolkningsfråga.
Citera
2020-10-13, 14:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Det har blivit mildare samt att yngre smittas nu. Sverige har redan ’förlorat’ i jämförelse med övriga Norden. Nu kommer långtidsskadorna öka i Sverige påtagligt mer än övriga Norden. Att bli smittad 2 ggr av detta virus är sämre för kroppen än att bli smittad 1 gång av den mildare som nu bränner igenom.

Ja, vi får väl se. Läste att de hittat en elakare variant i Norge nu. Är väl bara en tidsfråga innan den hittar till Sverige är jag rädd.
Citera
2020-10-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
De 13 som skrevs ut kanske skrevs ut till bårhuset. Sedan dyker de upp i dödsstatistiken om några veckor. Jag vill minnas att dödssiffrorna släpade efter upp till en månad i våras.

2000 nya fall borde rimligen ge minst 100 dödsfall, men det kan ta några veckor eller upp till något mer än en månad innan det visar sig i statistiken.
100 döda per 2000 fall? Tror du att 5% av de som idag bekräftats positiva avlider med dagens testning bör du nog fundera igen.
Citera
Medlem
Loveaffairs avatar
Jaha, då har kinapesten börjat leta sig in även i min umgängeskrets. En jag träffade i lördags, eller snarare satt i samma rum som i drygt en timme, har nu tappat smak, lukt och haft ett kraftigt tryck över bröstet. Denna person hade träffat en person som senare fick symptom.

Jag är nu sjuk men med typiska förkylningssymptom så håller mig hemma.

Men ni som haft corona. Hur tror ni att ni blev smittade?

Kan att sitta i samma rum, flera meter bort, från en person som då inte hade symptom men två dagar senare fick covid vara tillräckligt för att ha smittat oss andra?
Senast redigerad av Loveaffair 2020-10-13 kl. 14:35.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
När jag ser siffror som inte stämmer med den sidan jag ser på, kollar jag de andra sidorna innan jag börjar beskylla andra personer. Sedan kan det ju underlätta om man anger källa, detta kan jag hålla med dig om. Men ganska snabbt ser jag att källan är c-19 i detta fall och där rapporterades 31 fall för Skåne den 6e.
Det blir så himla mycket trevligare om du gör en liten koll innan du hoppar på andra skribenter.

Sen ska du veta att Tony byter källa till den som ser värst ut för Sverige just den dagen. Därför går det inte att lita på de 9 cirkel-runkarna
Citera
2020-10-13, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Jo men Tony som presenterar sin jävla siffror varje dag, borde fan ha koll på att siffrorna på platz eller c19 är placerade på dag, medans siffrorna från FHM på tisdagar sträcker sig över hela helgen samt fredagen.

Att lägga fram siffror på detta sätt är Tonys specialitet.
Rent jävla oärligt är vad det är, och det vet du också..
Citera
2020-10-13, 14:33
Medlem
Citat:
Platån beror nog på att testkapaciteten är nådd. Min mor försökte bli testad - det var en veckas väntetid i princip. När tiden för provet väl kom var hon inte sjuk längre så hon avbokade. Mörkertalet är alltså troligen omfattande.

Det är möjligt att det behövs ännu större testkapacitet, men man kan notera att man testar närmare 500 fler om dagen nu jämfört med i slutet av september. Igår slogs testrekord. Klart att söker man så hittar man fler, därför är positiva svar % kanske mer intressant och den var som sagt lite lägre än veckan före.
Citera
2020-10-13, 14:35
Medlem
fernebos avatar
Intressant att regionerna nu inte bara ges rätt att utfärda egna lokala råd, men också rätt att tex stänga gym, badhus, shoppingcenters mm.

Kan tänka mig att Region Stockholm som varit kritiska till FHM kommer att använda denna rätt.
Citera
2020-10-13, 14:36
Medlem
Citat:
De 13 som skrevs ut kanske skrevs ut till bårhuset. Sedan dyker de upp i dödsstatistiken om några veckor. Jag vill minnas att dödssiffrorna släpade efter upp till en månad i våras.

2000 nya fall borde rimligen ge minst 100 dödsfall, men det kan ta några veckor eller upp till något mer än en månad innan det visar sig i statistiken.
Nja, 5% av smittade låter helt fel, försök igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in