2020-10-13, 00:59
Medlem
Någon som vet hur prognos-delen av IVA-inläggningar fungerar på denna länk?:
https://covidstatistik.se/iva#nuvarande-pa-iva
Hur kan det vara prognos på datum långt bak i tiden, och på helger är prognos alltid större än verkliga fall? Är det att alla sjukhus inte rapporterar, och man uppskattar hur många det är/var på de som inte rapporterar?
Citera
2020-10-13, 01:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Aterinfektiinen korrelereade starkt i tid med cytostatikabehandling hon fick.

Nearly 2 months later, just two days after starting a new chemotherapy treatment, she developed fever, cough, and dyspnea.

Förmodligen var det denna behandling som försvagade/slog ut hennes immunsystem så att återinfektionen blev möjlig. Återinfektion är alltså inget som vanliga någorlunda friska behöver oroa sig för, och alltså inget som någon större del av befolkningen lär råka ut för.

Säg det till de sjuka och de i riskgrupp! Jag tror de blir jätteglada över din nyhet.
Citera
2020-10-13, 01:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Hade återinfektion efter 54 dagar ens varit halvvanligt, så hade vi nu efter sju månader haft miljoner konstaterade fall av återinfektion i världen.

Jag kan varken bekräfta eller förneka det, det återstår att se.
Citera
2020-10-13, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Själv spyr jag på stora delar av dagens pk sekt och journalistkår. Dock tycker jag överlag vi har en sund strategi i pandemin. Självklart hade vi kunnat agera annorlunda i vissa frågor i början men det är alltid enkelt att vara efterklok. Varför flyger våra invandrare runt hela jorden tex som flytt sina länder? Där tror jag den stora skillnaden mellan oss och våra skandinaviska grannar finns. Inte skidturister främst. Våra grannar har inte heller dessa segregerade förorter .

Ja strategin är sund, tvätta händerna, håll avstånd, knyt inga nya kontakter, avstå fester och större tillställningar. Nu ska du inte väcka den björn som sover!
Citera
2020-10-13, 01:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hade återinfektion efter 54 dagar ens varit halvvanligt, så hade vi nu efter sju månader haft miljoner konstaterade fall av återinfektion i världen.

Om du har en svår sjukdom som försvagar ditt immunsystem så är du illa på det, cancer exempelvis. De flesta har inte det.
Citera
2020-10-13, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om du har en svår sjukdom som försvagar ditt immunsystem så är du illa på det, cancer exempelvis. De flesta har inte det.

Möjligen. Men då är frågan extremt relevant, dog personen av cancer eller covid?
Citera
2020-10-13, 03:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Möjligen. Men då är frågan extremt relevant, dog personen av cancer eller covid?

Personen dog givetvis av covid19 p.g.a. försämrat immunförsvar. Varför är det en relevant fråga? Av eller med, det är ett sidospår. Om jag går ner på skjutbanan och råkar skjuta mig i benet och dör av blodförlust och det visar sig i efterhand att jag hade covid19 så dog jag inte av covid19 utan av akut blodförlust. Tramsfråga.
Citera
2020-10-13, 04:13
Medlem
Hur ser det ut på tunnelbanan dessa dagar när smittan är på väg att explodera? Sitter dumsvenne fortfarande och dumflinar som mongoloider utan munskydd och utbyter virusaerosoler samtidigt som de försöker se världsvana ut?
Citera
2020-10-13, 04:19
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hur ser det ut på tunnelbanan dessa dagar när smittan är på väg att explodera? Sitter dumsvenne fortfarande och dumflinar som mongoloider utan munskydd och utbyter virusaerosoler samtidigt som de försöker se världsvana ut?

Svar ja. Folk har tröttnat. Planeras mycket evenemang här i storstan. Halloweenfest om 2 veckor, sen en till veckan efter för mig.

Det kommer bara bli normalt om vi gör det normalt igen och står starka mot krafterna som försöker utnyttja krisen.
Citera
2020-10-13, 04:57
Medlem
arbetets avatar
Ojdå!:

Johnson & Johnson Temporarily Pauses All Dosing in Our Janssen COVID-19 Vaccine Candidate Clinical Trials
/.../We have temporarily paused further dosing in all our COVID-19 vaccine candidate clinical trials, including the Phase 3 ENSEMBLE trial, due to an unexplained illness in a study participant. Following our guidelines, the participant’s illness is being reviewed and evaluated by the ENSEMBLE independent Data Safety Monitoring Board (DSMB) as well as our internal clinical and safety physicians.
https://www.jnj.com/our-company/johnson-johnson-temporarily-pauses-all-dosing-in-our-janssen-covid-19-vaccine-candidate-clinical-tri als
Citera
2020-10-13, 05:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ojdå!:

Johnson & Johnson Temporarily Pauses All Dosing in Our Janssen COVID-19 Vaccine Candidate Clinical Trials
/.../We have temporarily paused further dosing in all our COVID-19 vaccine candidate clinical trials, including the Phase 3 ENSEMBLE trial, due to an unexplained illness in a study participant. Following our guidelines, the participant’s illness is being reviewed and evaluated by the ENSEMBLE independent Data Safety Monitoring Board (DSMB) as well as our internal clinical and safety physicians.
https://www.jnj.com/our-company/johnson-johnson-temporarily-pauses-all-dosing-in-our-janssen-covid-19-vaccine-candidate-clinical-tri als

Är väl helt normalt. Vaccinerar man 30000 så är det alltid nån som blir sjuk o behöver utredas för att utesluta att vaccinet orsakat det. Blir mer orolig om de får flera liknande fall.
Citera
2020-10-13, 05:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Japp och de följer Flockhälsomyndighetens rekommendationer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in