2020-10-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, hon har "självmedicinerat" sen ungdomen.
Kan du motbevisa det?
Du käftar in absurdum. Lägg ner.
Rebecka hamnar i fängelse utan att passera gå.
Slut.

Ja, alla som inte tycker som du ”käftar” och är verklighetsfrånvända.
Vilket smooth life du måste leva.
Och vilken tur att du inte sitter i någon form av bestämmanderätt.
Citera
2020-10-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, hon har "självmedicinerat" sen ungdomen.
Kan du motbevisa det?
Du käftar in absurdum. Lägg ner.
Rebecka hamnar i fängelse utan att passera gå.
Slut.

Det är snarare så att man måste bevisa vad som faktiskt har hänt, och inte bevisa vad som INTE har hänt.
Hon hade inget missbruk innan 2019.
Däremot så har RG festat en del i sin ungdom.
Hur mycket du än vill att RG ska vara den du tror så ser det bevisligen inte ut så.
Citera
2020-10-12, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Det är snarare så att man måste bevisa vad som faktiskt har hänt, och inte bevisa vad som INTE har hänt.
Hur mycket du än vill att RG ska vara den du tror så ser det bevisligen inte ut så.
Vi säger så...
Citera
2020-10-12, 21:10
Medlem
Citat:
Nej men nu får du ge dig.

’Det har inte framlagts någon tillförlitlig bevisning som pekar på att mamman tillsammans med annan utsatt flickan för trubbigt våld och inte heller att hon har gett flickan narkotika...’

’Med de höga beviskrav som gäller i brottmål är det alltså inte styrkt att mamman tagit någon aktiv del i moment som utgör misshandel...’

Det där är ju inget svar på det du citerade. Bara för att tingsrätten säger att det inte kan bevisas att REBECKA misshandlat och drogat flickan betyder ju inte det att det inte hänt. Trots att det inte kan bevisas kan ju ändå Rebecka, Patrik eller bägge i samförstånd ha gjort det. Skadorna och spåren av drogerna talar annorlunda. Du lever ju i så stor förnekelse att du inte ens förstår att du vanärar ett oskyldigt, dött barn med dina ord.
Citera
2020-10-12, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Varje gång jag försöker ge en vinkel, eller en tankegång, om hur det skulle kunna vara eller hur de har tänkt så skriver ni antingen att ”det spelar ingen roll, E är död” (och det vet vi alla så det är ju liksom utgångspunkten) eller så blir jag och andra som försöker tänka objektivt, påhoppade och anklagade för att vara antingen R eller någon närstående.
Det gör att jag, och flera med mig, som försökt förstå, inte orkar argumentera.
Antingen kan man gå med i korståget eller så kan man försöka förstå hur det tänktes och hur det resonerades.
Jag säger inte att något är mer rätt, men du måste ju förstå att folk till slut inte orkar sitta här och försöka resonera när det bara resulterar i hat och att ”ingenting kan ursäkta att ett barn har dött”.
Nej, det finns definitivt inga ursäkter för det. Det jag söker är en förståelse.
Vad ledde fram till det här?
För övrigt tänker jag att om R skulle ljuga, så hade det väl varit bättre att säga att allt var pappans fel? Att dom levde i skräck inför honom och han gjorde si och han gjorde så. Att hon inte fick ringa 112. Att han tillfogat E skadorna osv osv
Hälften av er här tycker att hon skyller ifrån sig på honom, hälften tycker att hon försvarar honom.
Ponera att mamman inte minns vad som hänt, vad ska hon göra då?
Hitta på en tillfredsställande utsago?

Jag kommer inte heller att orka fortsätta argumentera när det inte finns någon faktisk vilja att försöka förstå.
Det är tröttsamt att hela tiden bli attackerad och fientligt påhoppad bara för att man försöker se saker ur olika synvinklar.

Jag tror faktiskt att många av oss förstår vad som ledde fram till detta. Men det betyder inte att vi kan acceptera eller glömma.

Jag kan också se det här ur olika synvinklar. Se föräldrarnas psykiska mående, stressen som nyblivna trebarnsföräldrar upplever, pressen från socialtjänsten och familjehemmet, den trasiga bakgrunden, kampen... Jag kan förstå, jag kan köpa det och acceptera verkligheten. Men jag hade ändå aldrig fått för mig att försöka försvara eller rättfärdiga det de gjorde under Esmeraldas sista timmar i livet, och timmarna därefter.
Citera
2020-10-12, 21:16
Avslutad
Citat:
Det var alltså pappan som fick för sig det, vilket avskrevs senare.
Mamman hade inget missbruk då (för tusende gången!)
Ok. Så det var pappan som fick för sig det?
Om min nya kille skulle fånför sig att min som förde upp saker i arslet, skulle jag säga tack och hejdå till honom. Det låter som pedifilvibbar..
Men istället skickar Rebecka bort sonen, för att han är jobbig och ivägen så det inte går att knulla hur som helst..
Citera
2020-10-12, 21:18
Medlem
Citat:

Ändå har hon gripits med fentanylplåster på sig?
Citera
2020-10-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffifriend
Ändå har hon gripits med fentanylplåster på sig?

Nej det framkommer också i TR att det inte stämmer.
Citera
2020-10-12, 21:25
Medlem
Citat:

Hm, okej. När då? Jag har lyssnat och läst men har inte sett något sånt.
Tacksam om du kan hänvisa mig rätt.
Citera
2020-10-12, 21:46
Medlem
Citat:

Det där är ditt standardsvar, men det känns bara som skitsnack tyvärr. Saxat ur förvaltningsrättens dom:

”...Nämnden har också emottagit uppgifter från polisen i Borlänge om att både Patrik och Rebecka anhölls den 28 maj 2016. Rebecka släpptes den 30 maj 2016. När de anhölls hade Rebecka fentanylplåster och Xanor på sig. Patrik är nu häktad som på sannolika skäl misstänkt för grovt vapenbrott och förberedelse till grov misshandel. Polisen anser att han är farlig. Vid husrannsakan i Rebeckas och Patriks lägenhet hittades cannabis och ett stort antal tabletter. ...”
Citera
2020-10-12, 22:03
Medlem
Citat:
Hur många konton har R här? Tre... eller ännu fler?
Citera
2020-10-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foffifriend
Hm, okej. När då? Jag har lyssnat och läst men har inte sett något sånt.
Tacksam om du kan hänvisa mig rätt.

Lyssna på försvarets utfrågning av Soc.
Det finns nämligen ingen polisanmälan om det.
Det finns inget strafföreläggande ett något sådant.
Det var polispatrullens rapport som låg i Socialtjänstens utredning.
Tyvärr så glömde Soc att checka av om det stämde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in