Folk som envisas med ”dem” i tid och otid, när det rätta hade varit ”de” och man tillochmed kunde klarat sig med ”dom”. ”Dem skulle upp tidigt så dem gick tidigt från festen.” Brrr... usch, jag ryser.
Väll istället för väl. Brrrr.... ”Jag vet inte, han skulle väll gå hem.”
Över lag så är det deprimerande att läsa forum för man blir själv dummare för varje läst inlägg.
Inte ens journalister korrekturläser sina texter längre.
Fast inom statistiken innebär låga odds låg sannolikhet, tvärt om mot odds i spel. Åkesson har ju en historia av spelmissbruk så han kanske vill signalera att han tänker mer i termer av statistik än vadslagning nu för tiden.
När folk använder "stog" istället för "stod" i skrift. Antar att det härrör från att man i talspråk ofta använder icke-ordet "stog". Vilken okunskap det avslöjar vet jag ej men det är frekvent förekommande.
Kommer inte på något roligt ord som brukar felstavas, men för mig finns det en solklar vinnare.
Sär skrivningen.
Så oerhört vanligt att folk särskriver. Det är liksom ingen nyhet för någon att man ska skriva ihop nästan allt, ändå så skiter många fullständigt i det. Har potential att bli rätt roligt, som när folk skriver klassikerna ”sjuk sköterska” och ”kassa apparater”.