2020-10-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vid en ny rättegång i hovrätten, brukar väl de gå igenom tingsrättens inspelningar.
Så vad skulle kunna tänkas förändra tingsrättens dom och förmildra det oerhört milda straff Rebecka dömts till? Ett straff hon inte börjat avtjäna, utan kan knarka vidare i förnekelse

Ja det ska de göra.
Det är angivet vad som ska gås igenom.
Åklagaren har inte åberopat något nytt.
Försvaret har lämnat in nytt material.
Citera
2020-10-12, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Utgångspunkten i den här tråden är ju E’s död. Annars skulle denna tråd inte existera.
Så då kan alla sluta fundera och spekulera i vad som har hänt utöver det.
Men snälla, det är ju vad som föranlett det hela.
VAD var det som egentligen hände?
Hur kommer det sig att Rebecka inte minns någonting?
VAD gjorde Rebecka under tiden som Esmeralda kvävdes till döds av sina spyor orsakade av överdos och misshandel?
Citera
2020-10-12, 19:50
Medlem
Citat:
Jaså, du kan alltså slå hål på det hon sa i TR, att hon frivilligt lämnar salivtester varje vecka? Det var ju någon här som skrev att hon har umgänge med äldsta sonen, får man ha det påverkad för socialtjänsten tro?

Men är ’någon’ trovärdig?
Citera
2020-10-12, 19:55
Avslutad
Citat:
Jaså, du kan alltså slå hål på det hon sa i TR, att hon frivilligt lämnar salivtester varje vecka? Det var ju någon här som skrev att hon har umgänge med äldsta sonen, får man ha det påverkad för socialtjänsten tro?
Tydligen kan man få vara påverkad inför socialtjänsten.
Men att socialtjänsten inte har mer pondus och lyfter barnen bort från missären i detta fall är sorgligt.
De försökte, men eftersom Patrik var så sinnessjukt aggresiv så blev det så att de backade och hur allt slutade vet vi.
Citera
2020-10-12, 19:56
Medlem
Citat:
VAD gjorde Rebecka under tiden som Esmeralda kvävdes till döds av sina spyor orsakade av överdos och misshandel?

Att man inte minns kan vara orsakat av trauma. Alltså inte fysiskt trauma i den här situationen. Det finns många orsaker till det.

Det du avslutar med har inte fastställts så jag håller med om att det är svårt att ha en diskussion med många av er.
Citera
2020-10-12, 19:56
Medlem
Citat:

Ja, det är det som har föranlett det hela. Det var preciiis det jag skrev.
Och med risk för att återupprepa mig, varje gång någon i tråden försöker lyfta fram en annan synvinkel så blir dessa personer påhoppade, anklagade för att vara en och samma person eller för att vara mamman själv.
Dessutom sitter du och anmäler allt jag skriver och jag känner ju inte riktigt att din point of view är värt trams-varningar.
So long!
Citera
2020-10-12, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Att man inte minns kan vara orsakat av trauma. Alltså inte fysiskt trauma i den här situationen. Det finns många orsaker till det.

Det du avslutar med har inte fastställts så jag håller med om att det är svårt att ha en diskussion med många av er.
Det är ju precis det som har fastställts!
Esmeralda hade en mängd olika narkotiska preparat i kropp och hår.
Esmeralda hade fullt av skador, blåmärken, luggningar. Hela hennes kropp var misshandlad.

Hur menar du att det inte har fastställts att Esme hade drogats och misshandlats?
Jag har läst fup OCH lyssnat på rättsläkaren och samtliga förhör från rättegången.
Vad vet du som vi andra inte har kännedom om?
Citera
2020-10-12, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Men är ’någon’ trovärdig?

Nej, det är väl egentligen ingen här som jag kan intyga som trovärdig men jag vet att jag läste i tidningen att det ena barnet fick träffa sin mamma.
Citera
2020-10-12, 20:02
Avslutad
Citat:
Varje gång jag försöker ge en vinkel, eller en tankegång, om hur det skulle kunna vara eller hur de har tänkt så skriver ni antingen att ”det spelar ingen roll, E är död” (och det vet vi alla så det är ju liksom utgångspunkten) eller så blir jag och andra som försöker tänka objektivt, påhoppade och anklagade för att vara antingen R eller någon närstående.
Det gör att jag, och flera med mig, som försökt förstå, inte orkar argumentera.
Antingen kan man gå med i korståget eller så kan man försöka förstå hur det tänktes och hur det resonerades.
Jag säger inte att något är mer rätt, men du måste ju förstå att folk till slut inte orkar sitta här och försöka resonera när det bara resulterar i hat och att ”ingenting kan ursäkta att ett barn har dött”.
Nej, det finns definitivt inga ursäkter för det. Det jag söker är en förståelse.
Vad ledde fram till det här?
För övrigt tänker jag att om R skulle ljuga, så hade det väl varit bättre att säga att allt var pappans fel? Att dom levde i skräck inför honom och han gjorde si och han gjorde så. Att hon inte fick ringa 112. Att han tillfogat E skadorna osv osv
Hälften av er här tycker att hon skyller ifrån sig på honom, hälften tycker att hon försvarar honom.
Ponera att mamman inte minns vad som hänt, vad ska hon göra då?
Hitta på en tillfredsställande utsago?

Jag kommer inte heller att orka fortsätta argumentera när det inte finns någon faktisk vilja att försöka förstå.
Det är tröttsamt att hela tiden bli attackerad och fientligt påhoppad bara för att man försöker se saker ur olika synvinklar.
Fast din synvinkel är ju att Rebecka är utan skuld?
Citera
2020-10-12, 20:04
Medlem
Citat:
Esmeralda hade fullt av skador, blåmärken, luggningar. Hela hennes kropp var misshandlad.

Hur menar du att det inte har fastställts att Esme hade drogats och misshandlats?
Jag har läst fup OCH lyssnat på rättsläkaren och samtliga förhör från rättegången.

Men vet du, det gör inte saken bättre att du sitter och hittar på en verklighet som är värre än den misär som redan är faktum.
Åklagaren frågade om just ”luggningar” och då sa rättsläkaren att det inte var det.
Du kanske skulle ta och lyssna på alla vittnesmål igen för det verkar som att du har en selektiv hörsel.
Citera
2020-10-12, 20:05
Medlem
Citat:

Nej men nu får du ge dig.

’Det har inte framlagts någon tillförlitlig bevisning som pekar på att mamman tillsammans med annan utsatt flickan för trubbigt våld och inte heller att hon har gett flickan narkotika...’

’Med de höga beviskrav som gäller i brottmål är det alltså inte styrkt att mamman tagit någon aktiv del i moment som utgör misshandel...’
Citera
2020-10-12, 20:10
Medlem
Citat:
Fast din synvinkel är ju att Rebecka är utan skuld?

Jag uppfattar inte det hen skriver på samma sätt som du uppfattar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in