2020-10-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er neppe den gamle Nokiaen, for den er beslaglagt. Den får han kanskje aldri tilbake.
Det var en video der dette bildet er hentet fra, og det så ut som en smart-telefon.

Hvis du ser på bildet set det ut som halvparten er skjerm og nederste del har han tommelen. Ser ikke ut som en smart telefon syntes jeg men mulig det er det.
Er den fortsatt beslagtatt?
Citera
2020-10-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Hvorfor opptar du tråden med å krangle med meg? Slutt med det og diskuter saken isteden. Jeg svarer ikke mer på dette tullet ditt😊

Jeg krangler ikke. Jeg påviser at du fusker.
Citera
2020-10-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, det er ikke alle som tolker dette som fysisk vold. Det kan tenkes at hun snakker om hvordan TH er som forretningsmann. Han er knallhard i forhandlinger, og gir ikke ved dørene. For å bli så rik som TH, må du antakelig kutte noen svinger. Det sies: "Bak enhver stor formue ligger det en eller flere forbrytelser". Men det betyr ikke at han har drept AEH, det vet vi faktisk ingenting om.
Du kan umulig være kvinne. Hun betrodde seg til en nær venninne og det er kjent i familien at TH er "voldsom". At det ligger forbrytelser bak mange "nye" formuer har jeg alltid trodd. Gudene vet hva TH har gjort tidligere. Men at AEH betror seg til venninner om brutalitet og da mener forretningsmannen TH. Det blir bare komisk.
Citera
2020-10-12, 15:22
Medlem
Citat:
Vi kjenner til deler av forklaringen, ikke hele forklaringen i kontekst. Det kan også være klausuler i ektepakten, men det jeg ikke vet jeg ikke noe om. Damå man kjenne innholde i sin helhet.
Har du leste hele avtalen?

Slik jeg ser det er ektepakten som vi har fått presentert i media, veldig spesiell og isolert sett kan den ses på som ganske "syk". Dersom alt hadde vært normalt i hjemmet osv, og alt var normalt i forkant av den ektepakten osv. Isåfall ville den vitne om en ganske syk mann tenker jeg....men det er jo grunn til å tenke at alt ikke var normalt i den tiden.

For hvis man legger til grunn at det er sant som mange hevder, at det var en utroskap-skandale på tidlig 90-tall hvor AE bedro TH (hvis sant, ikke med hvem som helst heller), så er det mulig å forstå hvorfor den ektepakten kunne bli så skjev etter dette isåfall. Dette kan ha skapt stor turbulens i ekteskapet, og potensielt også et "galehus" i Sloraveien. Mange hiver partner på dør når sånt skjer. Jager partner ut. Det skjedde isåfall ikke her, men isteden ser vi en spesiell ektepakt, slik jeg har oppfattet det i kjølvann av dette. Tidlig 90 tall.

Rett og slett fordi kanskje TH ikke ønsket/ville ha risiko om at hun skulle være utro igjen/finne seg en annen og for eks stikke av med noen andre og ta med seg halve kongeriket i samme slengen. At tilliten kanskje var blitt helt på bunn, og kanskje ville TH da sikre seg (skaffe seg kontroll, noe som kanskje rimer med hans personlighet). Da sier jeg ikke at det er det mest normale, altså at alle gjør sånn, men det måtte jo ha vært svært alvorlig og opprivende hendelse både for han og ikke minst for barna i den tiden dette skjedde. Kanskje endret dette TH sin personlighet ganske mye og det ble kontrollregime? Kanskje var dette noe som markerte et før og etter i familien. Så vet vi at TH vel mistet sin mor i ung alder. Da kan det hende at han ble redd for at hun skulle ta fra han huset og mye annet, siden huset stod på henne (hvis jeg ikke tar helt feil). Så kan det jo også hende at både barna og andre ble vitne til TH sin mulige vrange oppførsel i årene som kom. Det blir spekulasjon. Men jeg antar at noe sånt kunne ha skjedd. Jeg synes ihvertfall det er logisk resonnement, uten at jeg har fakta-kunnskap til å vite noe om disse tingene.

Jeg anser det som logisk at det er dette som er malt opp som et motiv som ligger bak siktelsen av TH også. At han heller ville drepe henne enn at hun evt skulle forlate han. Og at politi mener han er en kaldblodig og planleggende drapsmann som ikke bare dreper sin kone men også truer og bedrar alle sine barn/barnebarn på verst tenkelige måte isåfall. Gjennom løgner og bedrag og trusler. Motivet som evt TH kan ha hatt iflg siktelsen, er vi derfor kjent med, og det finnes kanskje et tenkelig motiv hvis dersom han er sånn og sånn og tenkte sånn og sånn og tilstrekkelig "syk i hodet" osv osv. Så vet vi at hans søsken ikke synes det rimer. Så kan noen mene at "Ja men det er TH som truer dem". OK da vet kanskje noen her i forumet bedre enn dem. Det skal jeg ikke krangle på.
Citera
2020-10-12, 15:27
Avslutad
Citat:
Nei, det er ikke alle som tolker dette som fysisk vold. Det kan tenkes at hun snakker om hvordan TH er som forretningsmann. Han er knallhard i forhandlinger, og gir ikke ved dørene. For å bli så rik som TH, må du antakelig kutte noen svinger. Det sies: "Bak enhver stor formue ligger det en eller flere forbrytelser". Men det betyr ikke at han har drept AEH, det vet vi faktisk ingenting om.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Att det finns positiva karaktärsvittnen till en 70-årig trebarnsfar med 2-miljardersföretag och stort umgänge säger varken från eller till, i sig självt. Det vore snarast högst märkvärdigt om såna inte fanns. Sen är det ju då inte deras fruar han antas ha haft det svårt att dra jämnt med.

Barn är all lag o ordning o redas grundbult på en måte. (Det korrupta missbruket av rättvisan vore lätt att föreställa sig.) Men det hindrar inte att det finns de som försöker ta genvägar i tillvaron. Där genvägar inte finns. (Eller har kameror uppsatta). Då blir det tragiskt.
Men om TH er en drapsmann, så hadde han hatt et betydelig større motiv for å drepe både AEH og broren (eller var det eks-svogeren) for 30 år siden, da det ble avslørt at de hadde hatt et forhold bak hans rygg.
Det gjorde han ikke...
Citera
2020-10-12, 15:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men om TH er en drapsmann, så hadde han hatt et betydelig større motiv for å drepe både AEH og broren (eller var det eks-svogeren) for 30 år siden, da det ble avslørt at de hadde hatt et forhold bak hans rygg.
Det gjorde han ikke...

Det är en helt annan fråga, min Havhest, och jag ser inte kopplingen. Inte heller hade då TH 2 miljarder att gå miste om. Sen finns det väl inga belägg för den där affären heller.

Så vad återstår då, skulle du säga?
Citera
2020-10-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det gjorde han ikke...

Han har sikkert en personlighetsforstyrrelse og de fleste som dreper kona si med overlegg har noen psykopatiske trekk vil jeg tro. trekk. Jeg tror ikke det handlet bare om penger. Han temker ikke som oss, men rettferdiggjør handlingen i sitt indre.. For livet HANS blir ødelagt hvis hun drar. Hun har ødelagt livet hans. Mener kanskje TH, og nå som hun har fast pensjon og greier står han i fare for å bli forlatt. Han som har jobbet og slitt for familien hele livet og så er dette takken! Osv.....
Citera
2020-10-12, 15:52
Medlem
Politiet har funnet ut hvilken jakke hettemannen brukte. Klarte de det alene eller er det her på Flashback de fant det ut???
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/loerenskog-saken-undersoeker-denne-jakken.pwIQjK-hb?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2020-10-12, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Politiet har funnet ut hvilken jakke hettemannen brukte. Klarte de det alene eller er det her på Flashback de fant det ut???
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/loerenskog-saken-undersoeker-denne-jakken.pwIQjK-hb?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Se her ja👏🏻
Citera
2020-10-12, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Du tar feil.
(15.05.2020)Nettavisen kjenner deler av innholdet i flere vitneavhør. Forretningsforbindelser og personlige venner har forklart til politiet at «det er usannsynlig at Tom Hagen har noe med forsvinningen å gjøre».

En mann som har kjent Tom Hagen i flere tiår forklarte for politiet tidlig i etterforskningen at han ble sjokkert da han fikk nyheten om at Anne-Elisabeth skulle være forsvunnet, og mener nå det ikke er noen kjangs for at Tom Hagen har gjort det han er anklaget for.

Nettavisen har vært i direkte kontakt med flere av vitnene som bygger opp om Tom Hagens uskyld. Ett av dem, som har kjent familien Hagen både gjennom jobb og privat, forteller om 70-åringen som en varm og kjær familiemann, en som alltid prioriterte barna og Anne-Elisabeth, og sin egen «business» - strømsalg og eiendom.

I politiavhør har mannen forklart at han ikke har tro på at Tom Hagen kan stå bak drapshandlingen, og mener nå det er «meget overraskende» at han i det hele tatt er mistenkt i saken.
https://www.nettavisen.no/nyheter/vitner-i-politiavhorusannsynlig-at-tom-hagen-har-noe-med-dette-a-gjore/3423968964.html

Dette er riktig observert! Media har dessverre i stor grad fungert som megafon for politiet. Alt som blir publisert, er i THs disfavør. Men det finnes noen få unntak. Jeg tenker på de manglende finger- og skoavtrykkene. En tidligere åstedsgransker slapp til, han syntes ikke dette var spesielt oppsiktsvekkende. Denne eksperten blir selvfølgelig ikke lyttet til, ekspertene i denne tråden vet så mye bedre!
Jeg tror enkelte i gruppa nærmest har blind tillit til politiet og media, og det preger denne tråden.
Det jobbes intenst for å fremstille AEH som dypt ulykkelig og plaget.
Jeg har lagt ut to linker, hvor to venninner, uavhengig av hverandre, kan fortelle at AEH fremsto helt vanlig, det var ikke noe spesielt de heftet seg ved. Dette blir glatt ignorert, og det aksepteres ikke som et forsøk på å nyansere bildet.
Det hevdes også at TH er svært usympatisk. Det kan selvfølgelig stemme, men indikerer det at TH har drept AEH?
Andre har påpekt at det suspekt at TH kjører en eldre bil. Dette krydres med forskjellige diagnoser av selvutnevnte "eksperter". De samme ekspertene har i tillegg høy kompetanse på kroppsspråk. "Kunnskapen" er ofte basert på "ekspertuttalelser" på Youtube..
Det har også versert en liste over ting som har vært "mistenkelig". Hadde for eksempel El*den, eller en annen god advokat tatt for seg disse punktene, tror jeg ikke de hadde brukt langt tid på få finne alternative/plausible forklaringer.
Citera
2020-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Du kan umulig være kvinne. Hun betrodde seg til en nær venninne og det er kjent i familien at TH er "voldsom". At det ligger forbrytelser bak mange "nye" formuer har jeg alltid trodd. Gudene vet hva TH har gjort tidligere. Men at AEH betror seg til venninner om brutalitet og da mener forretningsmannen TH. Det blir bare komisk.

Det er uttalelser fra flere vitner. Du legger kun vekt på de som setter TH i et dårlig lys. For å nyansere, la jeg ut linker til to andre vitner. Disse støttet ikke opp om "dine" vitner. Hele poenget er det finnes flere versjoner. Alt er ikke svart/hvitt!
Hvis dette ender i en rettsak, vil vi kunne vurdere troverdigheten til alle vitnene.
Citera
2020-10-12, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Han har sikkert en personlighetsforstyrrelse og de fleste som dreper kona si med overlegg har noen psykopatiske trekk vil jeg tro. trekk. Jeg tror ikke det handlet bare om penger. Han temker ikke som oss, men rettferdiggjør handlingen i sitt indre.. For livet HANS blir ødelagt hvis hun drar. Hun har ødelagt livet hans. Mener kanskje TH, og nå som hun har fast pensjon og greier står han i fare for å bli forlatt. Han som har jobbet og slitt for familien hele livet og så er dette takken! Osv.....
Jeg tror ikke at TH noen gang har tenkt at han har bygd opp sin forretning for familien. Jeg tror dette (forretningen) har vært en lidenskap for TH, og at det har tatt all fokus.
Sånn sett, så har nok AEH følt seg totalt oversett, men det er ikke bokstavelig talt brutalt, men følelsesmessig kan AEH ha følt det.
Jeg tror ikke det ville vært mulig å bygge opp det TH har gjort, hvis han var så følelsesmessig forstyrret (slik noen vil ha det til). Det krever stort fokus å bygge 2 milliarder på så kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in