Citat:
Ursprungligen postat av
Hellsculls
Vi kjenner til deler av forklaringen, ikke hele forklaringen i kontekst. Det kan også være klausuler i ektepakten, men det jeg ikke vet jeg ikke noe om. Damå man kjenne innholde i sin helhet.
Har du leste hele avtalen?
Slik jeg ser det er ektepakten som vi har fått presentert i media, veldig spesiell og isolert sett kan den ses på som ganske "syk". Dersom alt hadde vært normalt i hjemmet osv, og alt var normalt i forkant av den ektepakten osv. Isåfall ville den vitne om en ganske syk mann tenker jeg....
men det er jo grunn til å tenke at alt ikke var normalt i den tiden.
For hvis man legger til grunn at det er sant som mange hevder, at det var en utroskap-skandale på tidlig 90-tall hvor AE bedro TH (hvis sant, ikke med hvem som helst heller), så er det mulig å forstå hvorfor den ektepakten kunne bli så skjev etter dette isåfall. Dette kan ha skapt stor turbulens i ekteskapet, og potensielt også et "galehus" i Sloraveien. Mange hiver partner på dør når sånt skjer. Jager partner ut. Det skjedde isåfall ikke her, men isteden ser vi en spesiell ektepakt, slik jeg har oppfattet det i kjølvann av dette. Tidlig 90 tall.
Rett og slett fordi kanskje TH ikke ønsket/ville ha risiko om at hun skulle være utro igjen/finne seg en annen og for eks stikke av med noen andre og ta med seg halve kongeriket i samme slengen. At tilliten kanskje var blitt helt på bunn, og kanskje ville TH da sikre seg (skaffe seg kontroll, noe som kanskje rimer med hans personlighet). Da sier jeg ikke at det er det mest normale, altså at alle gjør sånn, men det måtte jo ha vært svært alvorlig og opprivende hendelse både for han og ikke minst for barna i den tiden dette skjedde. Kanskje endret dette TH sin personlighet ganske mye og det ble kontrollregime? Kanskje var dette noe som markerte et
før og
etter i familien. Så vet vi at TH vel mistet sin mor i ung alder. Da kan det hende at han ble redd for at hun skulle ta fra han huset og mye annet, siden huset stod på henne (hvis jeg ikke tar helt feil). Så kan det jo også hende at både barna og andre ble vitne til TH sin mulige vrange oppførsel i årene som kom. Det blir spekulasjon. Men jeg antar at noe sånt kunne ha skjedd. Jeg synes ihvertfall det er logisk resonnement, uten at jeg har fakta-kunnskap til å vite noe om disse tingene.
Jeg anser det som logisk at det er dette som er malt opp som et motiv som ligger bak siktelsen av TH også. At han heller ville drepe henne enn at hun evt skulle forlate han. Og at politi mener han er en kaldblodig og planleggende drapsmann som ikke bare dreper sin kone men også truer og bedrar alle sine barn/barnebarn på verst tenkelige måte isåfall. Gjennom løgner og bedrag og trusler. Motivet som evt TH kan ha hatt iflg siktelsen, er vi derfor kjent med, og det finnes kanskje et tenkelig motiv hvis dersom han er sånn og sånn og tenkte sånn og sånn og tilstrekkelig "syk i hodet" osv osv. Så vet vi at hans søsken ikke synes det rimer. Så kan noen mene at "Ja men det er TH som truer dem". OK da vet kanskje noen her i forumet bedre enn dem. Det skal jeg ikke krangle på.