2020-10-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Dina uppgifter, tex rörande Patriks roll, skiljer ju sig från vad andra i tråden läst i dokumenten? Du är dessutom väldigt partisk; du tolkar alla uppgifter som mindre allvarliga eller mindre talande än vad vi andra gör.

Om du känner familjen vore det väl ingen fara att berätta det?

Jag har inte läst dokument om P’s roll, jag har lyssnat på vad R och andra vittnen sagt i TR.
Jag känner inte familjen personligen, men om jag nu skulle göra det skulle jag nog inte velat skriva ut det här.
Ni har en förmåga att gadda ihop er, klappa varandra på axeln, flyga på alla som inte helhjärtat är för en offentlig avrättning av R, som försöker förstå helhetsbilden.
Ni skrämmer bort alla som skiljer sig från er det minsta i sin uppfattning.
Citera
2020-10-12, 03:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Ok, men vi säger så.
Mamman är ett monster och har hela tiden kämpat för att få tillbaka E i flera år för att hon inte kunde BÄRGA sig att få tortera henne.
Vi har tillsammans löst gåtan! Hallelujah!

Eftersom att de svälte och misshandlade E, gav henne knark. för att inte störas, ingen förskola m.m..
Så ger det extra kosing i fickan hos bioföräldrarna, att köpa mer knark för! Sen var det nog prestige för dessa två föräldrar, riktig obehaglig manipulativ pundare denna R verkar vara?

Torterad är milt sagt, hon är också DÖD!.
Kärringjäveln ville inte ens rädda hennes liv!
Så nog fan är hon ett monster, OND!!!! OND!!! OND!!
Men antar ni som sitter och gullar med henne, är lika onda själv som kan sitta och försvara denna vidriga människa!
Ni borde skämmas!
Men den empatin besitter ni tyvärr inte!
Senast redigerad av rubin22 2020-10-12 kl. 03:27.
Citera
2020-10-12, 03:26
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Nej, jag är inte partisk. Jag tror bara inte att allt är svart eller vitt.
Jo det är endast svart i denna händelse, för vad bra har kommit utav detta?
De har knarkat sönder sina liv, en av förövarna är död.
Då kan lilla trevliga R, sitta och skylla ifrån sig på P.
ÄCKLIGA KVINNA!

Faktum är att R dessutom erkänt att de valde att inte ringa 112, då E slutade andas!
Endast det gör R till ett monster.
Hoppas du inte har egna barn?
Citera
2020-10-12, 03:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag har funderat mycket på det.
Om man är två garantpersoner i samma hushåll, har då den ena garantpersonen ansvar att hela tiden hålla sig underrättad om barnets mående eller får man som den ena garantpersonen lita på att den andra garantpersonen tar sitt ansvar?

I detta fall skulle inte ens pappan bo med dem, det var kravet. Men nejdå, han bor där och ingen uppföljning att kravet följs. Helt sjukt!

Så då är det tydligt att endast Rebecka har garantansvaret, som hon ju har misskött grovt!
Citera
2020-10-12, 05:46
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Vad pratar du om?
För det första har jag inte försökt identifiera dig då jag inte har en aning om din relation till R eller vem du är. Och har ingen önskan att ta reda på det heller.
För det andra skriver du först att ”ni verkar tro att ni har lyckats” och sen ”för att lyckas måste du haft en nära relation”, det verkar onekligen som att dom som nu försökt identifiera dig har lyckats då? Eller vad menar du?
Jag vet inte vem någon i den här tråden är.
Moving on.
Om man är uppmärksam och vill förstå hela bilden av hur något sånt här kunde hända när allehanda myndigheter var involverade, så behöver man ha ett öppet sinne och inte förutsätta att bioföräldrarna var monster och familjehemsmamman var ett helgon.
Jag tar inte någons parti, jag försöker förstå.
Jag har lyssnat på de ljudfiler som finns från rättegången och jag har läst de dokument som finns tillgängliga.
Det framkommer där om umgänge, vad hon har för problem med myndigheter och varför det skurit sig mellan henne och familjehemmet.
Jag har ingen insiderinfo, jag har varit uppmärksam.

Sorry, my bad.
Det var inte ditt konto, det var två andra. Lätt att blanda ihop saker när ni skriver så lika!
Citera
2020-10-12, 07:38
Medlem
Citat:
Va? Vart någonstans har jag skrivit att jag tycker att ingen ska straffas?

Hur tycker du att Rebecka bör straffas?
Citera
2020-10-12, 09:35
Avslutad
Citat:
Jag har funderat mycket på det.
Om man är två garantpersoner i samma hushåll, har då den ena garantpersonen ansvar att hela tiden hålla sig underrättad om barnets mående eller får man som den ena garantpersonen lita på att den andra garantpersonen tar sitt ansvar?
Man har alltid ansvar.
Alltid.
Att sitta i soffan och dra linor, samtidigt som ens barn på något vis skadar sig, ska man skita i att hjälpa den förälder som försöker "hjälpa" barnet?
Det är lika kocko som att säga att nu har jag passat barnen i två timmar, nu är det din tur att passa i två timmar och under den tiden kan man skita i ansvar, vad som än händer?
Man gör väl allt man kan för att förhindra olyckor, som kan ske.
Man sitter väl inte helt passiv och skiter i det?
Säg att den som passar barne måste på toa och under den tiden hinner barnet ta fram en tändare, förhindrar inte den andre vad som kan ske med en tändare i ett litet barns händer? Eller låt säga att barnet i ett obevakat ögonblick vill gräva i kattlådan, sitter man då bara och låter det ske, för att det var den andre garantpersonens pass?
Citera
2020-10-12, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Man har alltid ansvar.
Alltid.
Att sitta i soffan och dra linor, samtidigt som ens barn på något vis skadar sig, ska man skita i att hjälpa den förälder som försöker "hjälpa" barnet?
Det är lika kocko som att säga att nu har jag passat barnen i två timmar, nu är det din tur att passa i två timmar och under den tiden kan man skita i ansvar, vad som än händer?
Man gör väl allt man kan för att förhindra olyckor, som kan ske.
Man sitter väl inte helt passiv och skiter i det?
Säg att den som passar barne måste på toa och under den tiden hinner barnet ta fram en tändare, förhindrar inte den andre vad som kan ske med en tändare i ett litet barns händer? Eller låt säga att barnet i ett obevakat ögonblick vill gräva i kattlådan, sitter man då bara och låter det ske, för att det var den andre garantpersonens pass?

Vart någonstans framkommer det att mamman har suttit helt passiv och skitit i det? Om det har gått till så så är det inget oaktsamhetsbrott.
Citera
2020-10-12, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Vart någonstans framkommer det att mamman har suttit helt passiv och skitit i det? Om det har gått till så så är det inget oaktsamhetsbrott.
Framgår bland annat i förhören med A*mos, där han beskriver hur Rebecka sitter hos Esmeralda, som har rosslande andning, och förmodligen redan är döende, utan att kontakta 112.

Enligt FUP hade E kunnat räddas om Rebecka gjort det.

Om inte det är oaktsamhet vad anser du är oaktsamhet?
Citera
2020-10-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Framgår bland annat i förhören med A*mos, där han beskriver hur Rebecka sitter hos Esmeralda, som har rosslande andning, och förmodligen redan är döende, utan att kontakta 112.

Fast det framgår inte att det hände den dagen.
Det har diskuterats om att det hände på natten.
Det har däremot framkommit att barnen var förkylda vilket förklarar att flickan var rosslig.
Det är vanskligt att spekulera om det.
Citera
2020-10-12, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Jag personligen lägger ingen vikt vid FU, utan sätter istället större tilltro till de muntliga förhören och den kommande HR-förhandlingen.
Citera
2020-10-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Fast det framgår inte att det hände den dagen.
Det har diskuterats om att det hände på natten.
Det har däremot framkommit att barnen var förkylda vilket förklarar att flickan var rosslig.
Det är vanskligt att spekulera om det.
Menar du att A*mos ljuger?

Som du vet, var han på flera förhör och det blev fastställt, att det var dagen då Esmeralda desperat kämpade för sitt liv, utan att någon ringde 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in