2020-10-12, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadGinger
ska du kränka vikingarna nu också fyfan rasister! :P

...men?? Där finns iallafall ett historiskt kontext till namnvalet. Eller motsätter du dig att vi är av vikingaätt i Sverige?
Citera
2020-10-12, 08:03
Medlem
maxorrs avatar
Vänster extrema kärringar har för lite att göra.. tar upp skitsaker, obetydliga saker ang rasism som dom vinklar och vänder till nåt som skulle va rasistiskt. De tar alldrig upp riktig rasism som väger tungt både emot svenskar och invandrare.. Den ökade rasifierade kriminaliteten emot svenskar är ju extremt rasitiskt emot svenskar tex.. Det vägrar hon att prata om..

Ekonomiska klyftor där en majoritet nativa folkgrupper avser att betala (ska betala) för en annan importerad folkgrupp med enorma skulder och skatter, avgifter samt indragningar i välfärden som följd är extremt rasistiskt

etc mm

Glenn är en hyvens kille som är rak på sak och jag gillar hans svenskhet .. tyvärr så kommer han nog åka på böter av PK polisen så många ggr att han blir jätteless bara för att han är sig själv .. Inte rasistisk är han men bara sig själv men det är förbjudet att va sig själv idag
Senast redigerad av maxorr 2020-10-12 kl. 08:09.
Citera
2020-10-12, 08:29
Medlem
"Varje gång man slår på pucken så blir det en upprepning av det koloniala våldet"
Citera
2020-10-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorobserver
Jo men visst, så fungerar det. Människor ska tydligen känna sig ÄRADE när varje tillfälle ges att gentrifiera och urholka deras kultur och arv.

Givetvis är du även helt okej och känner dig ärad om kineser skulle stappla omkring i svenska folkdräkter och (på ytan) kopiera och förenkla svensk tradition.

https://www.vagabondjourney.com/shanghais-swedish-ghost-city/

Inte skulle jag ta illa upp av det i alla fall. Varför skulle jag göra det?
Citera
2020-10-12, 09:30
Medlem
TheSlyFoXs avatar
Det här kan ha varit bland det mest skruvade och förvirrande jag någonsin sett.

Debatt är nog inte Glenns grej! bättre att han får ligga vid Poseidonstatyn och va lite halvfull hela dagarna ist...
Citera
2020-10-12, 09:31
Medlem
Vintergrisens avatar
Nog är Antonie Grahamsdaughter ett taget namn. Till inte allt för länge sedan hette hon Antonie Frank. Hon tycks dock vara adopterad från Kanada så det är väl möjligt att hon hittat någon droppe indianblod som ger henne "tolkningsföreträde". Om hon har fler ml än exempelvis Elizabeth Warren och om hon utgår ifrån Nürnberglagarna för att fastställa sin etnicitet har jag dock mindre koll på.

Hur som helst, för den som inte fått nog av hennes bisarra vimsande i SVT, kan följande kanske vara av intresse: https://www.facebook.com/antonie.frank
Citera
2020-10-12, 09:31
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mini-thea
Eller när hon pratar om att pucken med indianen på blir slagen på gång på gång.......Jag orkar fan inte

Då borde ju svarta bli kränkta också då pucken är svart. den röda bandybollen borde också förbjudas då indianerna kan bli kränkta då dom också kallas för rödskinn. Samhället är helt absurt idag.
Citera
2020-10-12, 09:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kentarious
Jag blir mörkrädd att personer som denne får vara utanför gallret.

De styr Sverige, de är feministerna och genuspedagogerna på skolorna, då förstår ni vilket helvete dagens unga växer upp i. En tid som kommer ses tillbaka på med skam för all den systematiska och bakvända hjärntvätt man utsatte Sverige för.
Citera
2020-10-12, 09:53
Medlem
ENTPs avatar
Glöm nu inte att den här blåögda cherokeematronan är representativ för gemene svensk kvinna, fine hon kanske klär sig lite annorlunda men tänket är detsamma. Lyssna på ring p1 någon gång om ni tvivlar, det ringer fan in en Inge-Gerd varje gång, säkert en söt tant som är en bra farmor men fullkomligt hjärndöd på exakt det här sättet.

Bästa är nog ändå att Fröunda vek sig. En grälsjuk kvinna med såpass dåliga argument att det knappt kan kallas argument räcker alltså? Jag ska fan sätta mig i eftermiddag och se om man jag inte kan få till att själva ortsnamnet Frölunda eller varför inte hela jävla sporten hockey är rasistisk på något sätt, se om den här samlingen kuklösa idioter inte lutar sig fram och drar ner brallorna ännu en gång.
Senast redigerad av ENTP 2020-10-12 kl. 10:10.
Citera
2020-10-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Inte skulle jag ta illa upp av det i alla fall. Varför skulle jag göra det?

Inte bara smaken är delad, perspektiv likaså. Men tydligen duger det bara med en halva i det avseendet.

Fair enough.
Citera
2020-10-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför inte kalla sig för Vikings istället? Det är ju mer passande på ett svenskt lag.

Exakt. Mitt största problem med "indians" är att det är amerikaniserat trams. Vad sjutton har indianer med Frölunda att göra? Hockeyspelande indianer dessutom..

Lika begåvat som om ett indiskt cricketlag skulle kalla sig "the Samis" och ha en ren som maskot. Man skulle klia sig lite i huvudet.
Citera
2020-10-12, 10:16
Medlem
Enzymes avatar
Antonie Grahamsdaughter
Hur mycket skit under naglarna tror ni denna donna har?
Glenn har rätt även om han inte är lika skicklig på att formulera sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in