2020-10-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHarryHole
Nä, jag förstår det verkligen inte. Är själv förälder till en vuxen dotter som själv är mamma till 2 små barn. Jag ställer upp för henne 24/7. Förstår inte hur Wilmas mamma tänkte! Blir så arg och ledsen.
Framförallt inte när hon faktiskt visste vilken svinpäls T var. Man undrar hur vissa tänker. Bara för att flickan bor hos killen och pluggar i annan kommun så abdikerar man inte som förälder. Hon var 17 år när hon avlivades av ett monster.
Citera
2020-10-11, 21:01
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Det lär vara rätt att de är någon typ av syskon.

Och, håll i nu, hon är i sin tur någon sorts plastkusin till Andreas som försvann i Munkedal och är fortfarande försvunnen. Hon bodde också strax bredvid, någon kilometer, från där han försvann.
Fattas inte drama i den släkten inte.
Oj! Ja att hon bodde nära där han försvann visste jag men herregud sån röra 🤦🏼‍♀️
Har vänner som känner ett ex till j.o.
Världen är bra liten
Citera
2020-10-11, 21:08
Medlem
Citat:

Och, håll i nu, hon är i sin tur någon sorts plastkusin till Andreas som försvann i Munkedal och är fortfarande försvunnen. Hon bodde också strax bredvid, någon kilometer, från där han försvann.
Jösses - rena inaveln i de där krokarna. Fattas bara lite halvsyskongifte också.

Jag brukar ha lite koll - men nån som vet när domen är på gång vad gäller T. Lite på rak arm?
Citera
2020-10-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jösses - rena inaveln i de där krokarna. Fattas bara lite halvsyskongifte också.

Jag brukar ha lite koll - men nån som vet när domen är på gång vad gäller T. Lite på rak arm?
Förväntas 23/10
Citera
2020-10-11, 21:18
Medlem
Citat:

23 oktober kl 11
Citera
2020-10-11, 21:20
Medlem
Citat:
Förväntas 23/10

Citat:
Ursprungligen postat av VattenWaterAqua
23 oktober kl 11
Tack båda två. Så var det ja.
Jag förväntar mig att man fastställer livstidsdomen. Det är kanske bara att luta sig bakåt och njuta.
Citera
2020-10-11, 22:15
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:

Vem var Andreas, känner inte riktigt igen någon som försvunnit Från Munkedal? När var det?
Citera
2020-10-11, 22:28
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Min egen (vuxna utflyttade) dotter var ihop med en arab ett par år. När han nåt år in i förhållandet började tala om för henne hur hon skulle klä sig, täcka sig osv så sa hon ifrån. Efter ytterligare ett år gjorde hon slut. Och kunde börja andas. Det kommer inte in en mellanösternkille innanför hennes trösklar igen. En hel del obehagliga händelser var denne kille upphov till, men tar inte upp det här. F ö kallade jag honom för en okunnig idiot vid ett tillfälle.

Man ÄR inte rasist för att man vill skydda sina barn från medeltidssyn på kvinnor. Att Wilmas mamma stängde dörren för henne tycker jag är fruktansvärt. Det finns ju vittnesmål t o m ang det, så nån trådsanning är det inte. HUR kan man göra så? Varför gör man inte plats för sitt eget dagars upphov? Såvitt jag förstår var det både en snäll och gullig tjej som älskade sina halvsyskon. Hur fan kommer det sig att mamma sa att hon inte fick flytta hem. Hon hade ansvar för henne tills hon fyllde 18. Jag begriper det inte.

Fy fan säger jag bara för hur vissa människor beter sig. Att kontrollera hur en annan människa ska klä sig och vara, det är ju helt sjukt. Bra att dottern sa i från.
Citera
2020-10-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Fy fan säger jag bara för hur vissa människor beter sig. Att kontrollera hur en annan människa ska klä sig och vara, det är ju helt sjukt. Bra att dottern sa i från.
Många tjejer, framförallt unga, är lätta offer för kontrollerande äldre killar. Min dotter är det inte någon som sätter sig på, tack och lov.

Wilma hade inte en chans. Hon var ett barn när hon träffade Tishko och han formade henne som han ville ha henne. Hora i sängen, strypsex på kyrkogården, piga i köket, sällskap i natten när han ville ut och ha henne med sig - hon fick inte sova, trots att hon skulle till skolan på morgonen - städerska. Jo då, han fostrade henne väl.
Citera
2020-10-11, 22:34
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Många tjejer, framförallt unga, är lätta offer för kontrollerande äldre killar. Min dotter är det inte någon som sätter sig på, tack och lov.

Wilma hade inte en chans. Hon var ett barn när hon träffade Tishko och han formade henne som han ville ha henne. Hora i sängen, strypsex på kyrkogården, piga i köket, sällskap i natten när han ville ut och ha henne med sig - hon fick inte sova, trots att hon skulle till skolan på morgonen - städerska. Jo då, han fostrade henne väl.

Han föreslog väl även trekant med en av Wilmas bästa kompisar på den tiden. Vilket Wilma vägrade men inte riktigt vågade säga emot. Wilma och den tjejen tappade väl kontakten sedan även om kompisens mamma sa att det berodde på andra orsaker.
Citera
2020-10-11, 23:52
Medlem
Lavettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Vem var Andreas, känner inte riktigt igen någon som försvunnit Från Munkedal? När var det?
26-åriga Alexander försvunnen från Uddevalla (2020-01-18)
Kan inte skicka länk, är på mobilen. Men du kan lätt söka själv på flashback
Citera
2020-10-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavette
26-åriga Alexander försvunnen från Uddevalla (2020-01-18)
Kan inte skicka länk, är på mobilen. Men du kan lätt söka själv på flashback

- och han ska vara plastkusin till Wilmas plastpappa
Vad skulle allt detta innebära? Förhoppningsvis ställer polisen minst en fråga till damen som misstänks för mordet på sin kollega, i sin kusins bostad. Damen som är Wilmas plastfaster!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in