2020-10-11, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
Just därför. Red Hot Chili med Fredrik Janetzky. Någon gång måste ju grållen ha en dålig dag.

Citat:
Janetzky figurerar knappt i deras sociala medier längre. Han är väl hos Wahl? Han har ju fått många bra chanser av honom och tagit till vara på de. Malmborg hade ett bra fjolår (som många andra på bro) men i år verkar mest Championtränarna ta hem majoriteten av de mellan/stora loppen och amatörerna de lägre. Klokt av Janetzky att parkera sig där, han är en av få som håller fjolårets intäkter jämförbart med det nuvarande årets.

Rent trams. Han är stor i käften och duktig på att slå blå dunster i ögonen på folk. Sanningen är förstås att Janetzky har en segerprocent på endast 8%. Att Wahl sätter upp honom beror på att han helt enkelt inte har någon annan att sätta upp.
Citera
2020-10-11, 08:36
Bannlyst
Citat:
Just därför. Red Hot Chili med Fredrik Janetzky. Någon gång måste ju grållen ha en dålig dag.

Visst kan det ske. Erichsen kastar in en liten brasklapp i intervjun och påpekar att "säsongen varit lång". Men då får man nog ta med 3-4 hästar.

Men vem ska man i så fall spika istället? Wolfof Vancouver? Valon? Breakdancer? King Richard?
Citera
2020-10-11, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Visst kan det ske. Erichsen kastar in en liten brasklapp i intervjun och påpekar att "säsongen varit lång". Men då får man nog ta med 3-4 hästar.

Men vem ska man i så fall spika istället? Wolfof Vancouver? Valon? Breakdancer? King Richard?

Breakdancer. Vågar du spika i en järnhandikap så får jag verkligen ge dig att det är modigt.
Citera
2020-10-11, 08:48
Medlem
Vet man hur länge Jan Erik Neuroth blir borta? Gäller det säsongen ut. Inte för att vara sådan, men det öppnar ju onekligen upp för andra ryttare nu när både han och PA är borta. Wido verkar det inte gå någon nöd på nu när han har den starke och sympatiske Dalbark.
Citera
2020-10-11, 08:52
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DUCADICOMO
Vet man hur länge Jan Erik Neuroth blir borta? Gäller det säsongen ut. Inte för att vara sådan, men det öppnar ju onekligen upp för andra ryttare nu när både han och PA är borta. Wido verkar det inte gå någon nöd på nu när han har den starke och sympatiske Dalbark.

Oklart. Men både han och PA är båda på benen nu.
Citera
2020-10-11, 10:33
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Rent trams. Han är stor i käften och duktig på att slå blå dunster i ögonen på folk. Sanningen är förstås att Janetzky har en segerprocent på endast 8%. Att Wahl sätter upp honom beror på att han helt enkelt inte har någon annan att sätta upp.

Han gör det bra i de större löpen? Tvåa med Redhotchili, Timo Nurmos och Central Park. Tror han lärt sig extremt mycket på de senaste storloppen således och blir jäkligt farlig nästa säsong.

Skön är han också.
Citera
2020-10-11, 20:16
Bannlyst
Citat:
Breakdancer. Vågar du spika i en järnhandikap så får jag verkligen ge dig att det är modigt.

Det har hänt att jag gjort det, och fått in den någon gång också, men det är förstås sällan man vågar sig på det. Nu hade jag några stycken i det loppet, men Argos hittade jag inte ... Hade jag garderat Duca så hade jag nog spikat Wolfof Vancouver, men nu blev det inte så.
Citera
2020-10-11, 21:33
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Det har hänt att jag gjort det, och fått in den någon gång också, men det är förstås sällan man vågar sig på det. Nu hade jag några stycken i det loppet, men Argos hittade jag inte ... Hade jag garderat Duca så hade jag nog spikat Wolfof Vancouver, men nu blev det inte så.

Ulrica har onekligen bra flyt och sätter nästan upp mot 30 oddsare, De geer och Holmberg har också en extrem förmåga att få sina hästar att skrälla. De är starka dessutom.
Citera
2020-10-12, 07:02
Bannlyst
På tal om att spika i en järnhandicap ...

I lördags utsåg Racing Post en häst till dagens bästa spel i en handicap på Newmarket - med 34 startande hästar!
Citera
2020-10-12, 08:21
Medlem
Avlanss avatar
https://www.tv4play.se/program/trav-och-galopp/12512626

Repris från Jägersro igår.
Citera
2020-10-12, 08:22
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
På tal om att spika i en järnhandicap ...

I lördags utsåg Racing Post en häst till dagens bästa spel i en handicap på Newmarket - med 34 startande hästar!

Finns det någon uppföljning på Mclaren/Ivares tips? Dvs hur de givit någon bäring.
Citera
2020-10-12, 08:24
Medlem
Avlanss avatar
Varför har SG slutat redovisa odds på hästars/ryttare/tränares statistisk? Hade varit guld att se igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in