Ja, jag har jobbat på den här appen teoretiskt i snart 3 månader, skrivit affärsplan, lean canvas, hela skiten. Men koda kan jag inte! Jag kan omöjligen lära mig det på pass bra att jag skulle kunna få nåt mer är en väldigt väldigt rudimentär MVP. Jag SKA lära mig koda, så att jag kan kommunicera någorlunda vettigt med teamet, men erfarenheten och intresset kommer aldrig att finnas där. Jag har fått ut en protopyp från XD, inga problem, kan PS och Illu, AE och Premiere, baskunskaper, inga problem att lära mig saker. Så det blir att ta in en CTO och lite annat gott folk. Men som sagt, jag har ingen aning, och projektet består av en Wishlist av saker jag vill ha, jag vet inte ens om de är implementerbara. Jag kommer att presentera allt för en mjukvaruingenjör jag känner, men tänkte kolla av här först. Även om jag behöver servrar och sånt. Detta är typ huvud featuresen jag vill ha med:
Timetracker med graf funktion (som vikt i myfitnesspal) men förmågan att se flera grafer samtidigt
Poänginsamlingssystem för spårad tid.
Socialt nätverk (personer begränsade till 5, men möjligheten att gå med i andra "cirklar" med en ledig plats) och har obegränsat antal 5 persons cirklar. Foto delning, bild redigering, och chatfunktion mellan alla
Live kameraöverlägg (som svartvitt, rutnät, vänd bild, posterize)
bild-redigör så att andra kan redigera din bild, gör överritningar, etc basic, typ som s note
chattfunktion, videofunktion
Applås (kan man ens göra det med en iphone?) Där du väljer vilka appar och tid låst
kalenderfunktion
förmåga att ta betalt för apptjänster från andra användare, men currency kommer att vara "poäng"
poäng kan användas för inköp i verkliga livet, rabatter etc
android, iphone och desktop / mac
JA, det kommer bli snortdyrt, men så är det, jag får ta ställning till det då, men jag måste veta på ett ungefär vad jag behöver, för budget, etc. jag skulle vilja ha ett hum om tidsspan, och vilket team och storlek jag behöver för en MVP som är vettig, inom 6 månaders', och "färdig" produkt" inom ett år. Vi förutsätter att jag har en fungerande prototyp som visar exakt var jag vill att den ska kunna göra.
Vem behöver jag på teamet och vad gör de?
Ställ gärna fler frågor så ska jag klargöra så gott jag kan.
Vad tror ni?
Timetracker med graf funktion (som vikt i myfitnesspal) men förmågan att se flera grafer samtidigt
Poänginsamlingssystem för spårad tid.
Socialt nätverk (personer begränsade till 5, men möjligheten att gå med i andra "cirklar" med en ledig plats) och har obegränsat antal 5 persons cirklar. Foto delning, bild redigering, och chatfunktion mellan alla
Live kameraöverlägg (som svartvitt, rutnät, vänd bild, posterize)
bild-redigör så att andra kan redigera din bild, gör överritningar, etc basic, typ som s note
chattfunktion, videofunktion
Applås (kan man ens göra det med en iphone?) Där du väljer vilka appar och tid låst
kalenderfunktion
förmåga att ta betalt för apptjänster från andra användare, men currency kommer att vara "poäng"
poäng kan användas för inköp i verkliga livet, rabatter etc
android, iphone och desktop / mac
JA, det kommer bli snortdyrt, men så är det, jag får ta ställning till det då, men jag måste veta på ett ungefär vad jag behöver, för budget, etc. jag skulle vilja ha ett hum om tidsspan, och vilket team och storlek jag behöver för en MVP som är vettig, inom 6 månaders', och "färdig" produkt" inom ett år. Vi förutsätter att jag har en fungerande prototyp som visar exakt var jag vill att den ska kunna göra.
Vem behöver jag på teamet och vad gör de?
Ställ gärna fler frågor så ska jag klargöra så gott jag kan.
Vad tror ni?