2020-10-10, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er bare å lese informasjon fra flere relevante artikler som det har vært postet link til her i diskusjonen, så ser du at det er mye som tyder på at politiet tidlig i denne saken bestemte seg for at et
familiemedlem er skyldig.

Det er fordi det er sånn.
Citera
2020-10-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Alla som kan tänka fattar att det är så.

Alle som kan tenke fatter at TH er skyldig.
Citera
2020-10-10, 16:12
Medlem
Citat:
Fetad: Kanskje du er den som må lese? Politiet greide å sende "CEE FACE AE" den 14.12.2018. Så politiet kunne også ha greid å skrive andre beskjeder tidligere hvis de hadde ønsket det.

Nei, jeg behøver ikke lese. Nå må du ta deg en pause og slappe av litt.
Citera
2020-10-10, 16:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Alle som kan tenke fatter at TH er skyldig.
Du har fel. Alla som kan tänka vet att det krävs bevis för att fastställa om nån är skyldig eller inte.

Men varför sitter han inte i häktet? Jag har nu lärt mig att det inte krävs teknisk bevisning för att fälla nån för mord i Norge ens när kroppen saknas. Vad är det som hindrar polisen från att spärra in TH? Är det hans pengar? I fallet jag syftar till saknades det pengar och den misstänkte hade missbrukarbakgrund. Kan det vara så att det i TH's fall krävs bevis på att han är skyldig? Eller mutar han personer inom rättsväsendet? Är Norge korrupt?
Citera
2020-10-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Frökendetektiv har fel i det mesta hen skriver. Kanske är det medvetet? Hur ska vi kunna veta att hen inte försöker plantera falska trådsanningar genom att skriva felaktigheter?

Du mener at det er veldig stor forskjell på om politiet tok med seg dørkarmen istedetfor døren?
Flisespikkeri kalles det. Typisk taktikk som en 14-åring kan benytte seg av.
Citera
2020-10-10, 16:27
Bannlyst
Citat:
Jeg tror at det er stor sannsynlighet for at du kommer til å bli skuffet hvis du virkelig tror det som du skrev.

Jeg mener at det er sannsynlig at trusselbrevforfatteren ikke er TH og at det er sannsynlig at trusselbrevforfatteren bevisst har plantet en uskyldig persons ord og uttrykk og skrivefeil m.m. i trusselbrevet (etter å ha studert den uskyldige personens tekster (f.eks på åpne forum m.m.)).

Hvorfor mener du det?
Citera
2020-10-10, 16:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Du mener at det er veldig stor forskjell på om politiet tok med seg dørkarmen istedetfor døren?
Flisespikkeri kalles det. Typisk taktikk som en 14-åring kan benytte seg av.
Ibland tar polisen med sig golv. Varför inte dörrkarmar? Vad är så speciellt med dom?
Citera
2020-10-10, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ibland tar polisen med sig golv. Varför inte dörrkarmar? Vad är så speciellt med dom?

Hm, du henger visst ikke med.
Citera
2020-10-10, 16:50
Medlem
Citat:
Du har fel. Alla som kan tänka vet att det krävs bevis för att fastställa om nån är skyldig eller inte.

Men varför sitter han inte i häktet? Jag har nu lärt mig att det inte krävs teknisk bevisning för att fälla nån för mord i Norge ens när kroppen saknas. Vad är det som hindrar polisen från att spärra in TH? Är det hans pengar? I fallet jag syftar till saknades det pengar och den misstänkte hade missbrukarbakgrund. Kan det vara så att det i TH's fall krävs bevis på att han är skyldig? Eller mutar han personer inom rättsväsendet? Är Norge korrupt?
Fordi häktet over flere år, ikke går uten at politiet viser bevisene sine. Det vil de ikke - ennå.
Citera
2020-10-10, 16:51
Medlem
Citat:
Jeg synes at det er viktig at ting som ikke har blitt offentliggjort i media ikke fremstilles som fakta. Derfor kommenterer jeg slikt når noen fremstiller ikke-offentliggjorte ting (som er eller kan være helt feil) som fakta i sine innlegg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-10 kl. 16:57.
Citera
2020-10-10, 16:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Hm, du henger visst ikke med.
Jo, jag kan se när skribenter här på forat försöker plantera trådsanningar. Dom smyger sig in här och där i inläggen. Det blir ju så när det saknas bevis mot TH, då måste man bättra på med rena lögner.
Citera
2020-10-10, 17:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Man lär göra avvägningar från fall till fall. Det är som det är. Det är åklagarmyndighetens uppgift och ansvar att besluta om utredningsväg. En häktesinlåst GM är inte nödvändigtvis investigativt fördelaktigt. Det finns massor av aspekter o möjliga hänsyn. Sen då är återfallsrisken i grov våldsbrottslighet kanske inte utomordentlig. Inte heller risken att konspirera med kumpaner kring en samstämmig hållning. Vidare är det förstås då troligt att bevisning ännu inte är i ett utredninglsäge som är fullt hållbart för rättegång. För då hade man gått vidare. Åklagarens plikt är att se till att förbrytaren blir dömd. Det räcker inte att skjuta och hoppas träffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in