2020-10-10, 15:57
Medlem
Tradens avatar
Känslan av att slänga fram en femhundring utan att staten eller bankerna vet vad man köpt är obeskrivlig. Fast egentligen borde det vara en självklar rättighet och inte något slags "privilegium" att kunna handla anonymt.
Citera
2020-10-10, 16:12
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det du klarar av verkar vara:
* grundlösa påståenden du inte klarar visa giltigheten i.
* personangrepp.

Har jag missat något?

Halmgubbar missade jag ovan. Det kan du också producera.

Jag har frågat vad problemet är. Det har du inte kunnat redogöra för.
Du har hänvisat till div dokument som inte ger stöd för dina påståenden.

Vilket jag påtalat. Och då började du lipa över att jag var så elak och slutade svara.

Om du menar att lagstiftningen på något sätt beskriver problemet så får du väl visa det då.
Gör det istället för att producerar halmgubbar.

Eller om du nu inser att du inte vet vad problemet är då får du väl medge att du bara yrade.

Nej, du har levererat 0 i form av redogörelse.

Däremot mycket svammel.

Du har påstått det flera ggr. Men det är helt tomt på någon som helst redogörelse för hur du kommit fram till det. Jag har tvärtom pekat på omständigheter som visar att det inte är sant.
Du uppträder som en religiös fanatiker.

Nej. Lagstiftningen kräver tvärtom att motpartens identitet är känd.
Det är bara vid små belopp man gör undantag. Ska du betala större belopp med kontanter måste du visa legitimation.

Bitcoin medger relativt anonyma transaktioner. Det är pga alla kriminella som bitcoin lever och frodas.

Inträffar det så finns det ingen som accepterar kontanter som betalning.
Du förstår inte konsekvenserna av att elektroniken slås ut.
Vi svälter ihjäl. Det är vad som händer. Du är mer än lovligt naiv när du tror att du skall kunna köpa något med kontanter då.

Du har inte kunnat visa att dom pekar ut några.

Då får du först visa att det är därför.

(Och inte pga att för många gamlingar bara klarar kontanter. Och när de dött ut kan man skippa kontanterna för alltid).

Du argumenterar väl inte. Du kommer med ogrundade påståenden. Det är inga argument.

Du är alltså ett troll.

Stefan ingves:
https://www.di.se/nyheter/ingves-krisplan-kontanter-langt-ute-i-skogen/
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LAJzd9/stark-skyddet-for-vara-kontanter-riksdagen
https://www.breakit.se/artikel/22470/stefan-ingves-alla-ska-kunna-betala-med-kontanter-och-vi-behover-en-e-krona

Ingves och Skingsley:
https://omni.se/riksbankstopparna-stark-skyddet-for-kontanter/a/g75baJ

MSB:
https://www.dn.se/ekonomi/msb-se-till-att-ha-kontanter-hemma/

Och slutligen Sveriges riksdags lagstiftning till skydd för kontanter:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/skyldighet-for-kreditinstitut-att-tillhandahalla_H701FiU29

Jag behöver inte belägga det mer än så.

Om du INTE kan svara på hur vi löser en eventuell framtida diktatur, krig i landet eller katastrof så har du fel.
Citera
2020-10-11, 00:16
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag såg en knarkare klia sig i armhålan under tröjan med en 500-lapp häromdagen. Efter det använder jag inte längre kontanter.
Citera
2020-10-11, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Du verkar helt missa att jag vill se större förändringar i Sverige än vad du vill.

Jag är alltså en större nejsägare än vad du är. Men den informationen kan inte du ta emot.

Du har en mental låsning som hindrar information från att komma in. Det kommer du att bevisa genom att fortsätta skriva samma felaktigheter som du gjort hela tiden. Du sitter och repeterar för dig själv. Ingen som bryr sig. Bara jag som uppmärksammar ditt tillstånd ibland.

Vad säger du nej till???

Inflationen är ökningen av penningmängden och du ljuger i den frågan samt i påståendet att Sverige har reell tillväxt.
Citera
2020-10-11, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jag har det fantastiskt bra och hjälper massa folk vart år, jag är din raka motsats, du sitter i en hyreslägenhet, har ingen bil, ingen familj och ett skitjobb och så försöker du intala dig själv att det är du som är den lyckade, INGEN som donerar pengar till nmr är lycklig.

Jag vinner debatten, en gång till.

Bajsboo är bara yta. Vid sidan om det: ansvarslös, fisförnäm, hänsynslös mot svaga landsmän och sitt eget land.

Mitt samhällsideal är beprövat och var det bästa. Bajsboo är som centerpartistiska kommunalrådet i Högsby: "1. Invandrarna behövs. 2. Invandrarna behövdes visst inte alls. 3.Jag har ingen aning om vad vi ska ta oss till med alla dessa invandrare".
Citera
2020-10-11, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Varför självklart att välja bort mig i anställningsproceduren bara för att jag donerat pengar till NMR?

Varför går du runt och skyltar med att du donerar pengar till NMR? Du vet att majoriteten inte kommer att ta det bra. Jag säger inte att det är fel att donera till NMR, men lite smart får man vara annars får man skylla sig själv.
Citera
2020-10-11, 12:36
Medlem
Här delar en brittisk medborgare med sig av sina erfarenheter av cashless society:
https://www.bitchute.com/video/q8uNPCXqI-w/
Citera
2020-10-11, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varför går du runt och skyltar med att du donerar pengar till NMR? Du vet att majoriteten inte kommer att ta det bra. Jag säger inte att det är fel att donera till NMR, men lite smart får man vara annars får man skylla sig själv.

Det förstår jag också.
Citera
2020-10-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Personligen bryr jag mig nada om folk, företag, myndigheter vet jag köper. Dessutom VILL jag ha riktad reklam,, rena stenåldern att få reklam i brevlådan om saker jag har noll intresse av, vill ha reklam om produkter och saker som intresserar mig och inget annat.

Det är ju då en fråga om att välja eller hur? Kan du välja bort det när det väl etablerats till ett allmänrådande system. Du förlorar aldrig något på att behålla din integritet i såna här sammanhang som konsument.

Vill du ha en viss typ av reklam så borde du ha fått möjlighet att välja det själv. Eller välja bort det. Än så länge finns inga säkra digitala system, det vet jag för det sa dom på Rapport igår. Kan man hacka en bil så kan man hacka en mobil. Likväl så finns det en press på att tvinga fram en sån utveckling i samhället. Vad har jag då för val som inte vill att att handeln ska ha den makten över konsumenterna? Jag använder kontanter. Medan jag kan.
Citera
2020-10-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Jag vinner debatten, en gång till.

Bajsboo är bara yta. Vid sidan om det: ansvarslös, fisförnäm, hänsynslös mot svaga landsmän och sitt eget land.

Mitt samhällsideal är beprövat och var det bästa. Bajsboo är som centerpartistiska kommunalrådet i Högsby: "1. Invandrarna behövs. 2. Invandrarna behövdes visst inte alls. 3.Jag har ingen aning om vad vi ska ta oss till med alla dessa invandrare".
Debatten?
Jag är extremt ansvarsfull, är därför jag jobbar som chef.
Jag hjälper svaga landsmän dagligen tex så skänker jag (minimum) 25k om året till bättre behövande.
Jag älskar mitt land och är patriot, finns inte många som gör så mycket för Sverige som jag.
Jag tycker inte invandrare behövs (vad har du fått det ifrån?), jag tycker ingen som inte bidrar behövs, sedan om det är en etnisk svensk eller en afghan skiter jag i, ut med skiten med en gång om jag får bestämma.
Citera
2020-10-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LX
Det är ju då en fråga om att välja eller hur? Kan du välja bort det när det väl etablerats till ett allmänrådande system. Du förlorar aldrig något på att behålla din integritet i såna här sammanhang som konsument.

Vill du ha en viss typ av reklam så borde du ha fått möjlighet att välja det själv. Eller välja bort det. Än så länge finns inga säkra digitala system, det vet jag för det sa dom på Rapport igår. Kan man hacka en bil så kan man hacka en mobil. Likväl så finns det en press på att tvinga fram en sån utveckling i samhället. Vad har jag då för val som inte vill att att handeln ska ha den makten över konsumenterna? Jag använder kontanter. Medan jag kan.
Du kan inte välja, kvitton skall skrivas på allt som köps och säljs i Sverige, gillar du inte Sveriges system finns det säkert nåt djungelland nånstans du kan flytta till.
Idag kan du inte välja bort reklam, med det nya och riktiga systemet så får jag bara reklam jag vill ha.
Eftersom det inte finns några säkra system så tycker jag du inte skall ha nån bil, nån cykel eller nån ytterdörr, eftersom inget av detta är säkert, de kan när som helst stjäla din bil och cykel och göra inbrott i ditt hem.
Citera
2020-10-12, 19:26
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LX

Säg att jag går och handlar på Kjell & Co, och betalar med kort.
Vad får nu Kjell reda på?

Jag betalar med kort, alltid. Och har gjort så länge.
Men varför får jag då bara standardutskick vad gäller reklam?
Varför får jag inte riktad reklam från ställena jag betalar med kort på?
Hur förklarar konspiratörerna i tråden det.

Är det så att ni bara fantiserar och Kjell inte får reda på tillräckligt för att skicka reklam till mig. Ett namn och kortnummer räcker inte långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in