2020-10-10, 12:21
Medlem
HelloWorld123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Kamala Harris har nu fått kritik från både "höger" och "vänster" för otydlighet i fracking-frågan och klimatfrågan.
Tidigare har hon sagt att fracking inte skall förekomma överhuvudtaget. Nu säger hon att fracking inte skall förekomma på statligt ägd mark.

Hon säger också att Biden inte kommer att förbjuda fracking.

Till viss del är frågan självreglerande, lågt oljepris ger mindre fracking, högt oljepris ger mer fracking.

Jag anar en spricka inom demokraterna, Harris är den verklige presidentkandidaten, så egentligen borde hon inte tala alls om vad Biden vill utan vad folket kan förvänta sig av demokraterna.
Hon är bara en jäkla politiker som har fått uppdrag att säga saker. "Oj nu ska jag säga att jag är för fracking, och nu inte."
2020-10-10, 12:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Undrar vilken taktik Biden/demokraterna hade kört om vi inte hade upplevt covid-19? Det enda de pratar om är covid och hur usel Trump är. Om vi inte hade haft pandemin så tror jag Biden hade varit helt chanslös mot Trump.
2020-10-10, 12:56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Visar bara hur vridna undersökningarna är samt media som inte ifrågasätter resultaten.
Vi kan nog utgå från att opinionsmätningarna totalt sett är ganska tillförlitliga, de kan inte vara på annat sätt inför val, för då tappar folk förtroendet för media. Trumps underläge är tydligt, oavsett om man gillar det eller inte. Face the facts!
2020-10-10, 13:01
Medlem
Raskaoverisens avatar
Detta är ett ex på hur media är i USA inför valet totalt TDS "Fake"
Lyssna på denna galning Keith Olbermann 45 sek i klippet

Olbermann’s Latest Rant Against Trump Uses Language We Haven’t Heard Since Germany in the 1930s

https://www.youtube.com/watch?v=bqLisTP-OwQ&feature=emb_logo
2020-10-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen

Olbermann’s Latest Rant Against Trump Uses Language We Haven’t Heard Since Germany in the 1930s

”Media”? Keith Olbermanns youtubekanal? Kanske dags att ta det lite lugnt med generaliseringarna?
2020-10-10, 13:20
Medlem
Biden leder 249-180 i elektorsröster enligt Fox News:

https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Någon som vill argumentera att Fox är vänsterextrema fake news, AFA, BLM-marxister, osv osv ... ?
2020-10-10, 13:21
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Försöker förstå varför gamlingarna visat upp såna uppseendeväckande resultat i senare polls...varför man inte tagit pandemin på ett större allvar tidigare osv. Jag är långt ifrån färdig med den läsningen, men här är en kommentar/skildring som jag ser upprepas på flera olika ställen nu:

Citat:
“The virus was a hoax here until Trump got it,” Chris Stanley, president of The Villages Democratic Club, said of the MAGA crowd’s attitude. “The other night they did a prayer vigil and for the first time, they posted in a big font, ‘You must wear a mask.’ I looked on the webcam and didn’t see many wearing masks, but they now seem to be accepting this is not a Democrat hoax at all.”

Ska Trump hålla ett superspridarevent, igen, vid Vita huset...så här tätt inpå hans Walter Reed vistelse, då kanske man får se en ännu större flykt från det Republikanska partiet.
2020-10-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen

Han har varit galen i åtminstone ett par år. Han slutade sina rants några veckor innan Mueller-rapporten när han deklarerade att ”the Resistance” hade vunnit och att Trump skulle bli arresterad vilken dag som helst och dömas till livstids fängelse.

Det här var dock lite över gränsen till när tvångsvård kan vara indikerat.
2020-10-10, 13:22
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Undrar vilken taktik Biden/demokraterna hade kört om vi inte hade upplevt covid-19? Det enda de pratar om är covid och hur usel Trump är. Om vi inte hade haft pandemin så tror jag Biden hade varit helt chanslös mot Trump.

Det handlar inte vilken taktik Biden/demokraterna haft om Pandemin inte brutit ut.

Det handlar om att, när Trump först förnekat, sedan förminskat och slutligen förljugit situationen med Pandemin, och på så sätt öppnat hela denna delen av den politiska spelplanen, så har Biden/Demokraterna bara kunna ta för sig och sätta in den politiska stöten just där.

Hade Trump och hans administration i stället haft en plan för att bekämpa Pandemin, som de tog till det amerikanska folket på ett trovärdigt sätt, så hade Biden/Demokraterna inte kunnat vinna framgång genom att attackera Trump för hans brister. Det är helt enkelt Trump själv som skapat den politiska strategi som Demokraterna nu så framgångsrikt använder.

Biden/Harris skall med andra ord skänka en tanke av tacksamhet till Trumpen och hans administration när de står där som segrare den 3 november.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-10 kl. 13:26.
2020-10-10, 13:33
Medlem
En ledning med 249 elektorsröster för Biden mot 180 för Trump är som jag ser det ingen stor ledning. Allt kan hända, alla gitter inte att gå och rösta och väldigt många kommer inte att poströsta.

Eller tycker ni här jag är en reinkarnation av Joseph Goebbels??

Jag menar att detta val blir stenhårt och jämnt.

Jag har inte sett några nya polls idag men jag återkommer om jag har något inressant.
2020-10-10, 13:39
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Biden leder 249-180 i elektorsröster enligt Fox News:

https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Någon som vill argumentera att Fox är vänsterextrema fake news, AFA, BLM-marxister, osv osv ... ?

SvD skriver så här
Opinionsmätningarna talar sitt tydliga språk. Trumps stöd faller. Det gäller till och med presidentens favoritinstitut, Rasmussen reports, som alltid har något högre siffror för Donald Trump än konkurrenterna. I deras senaste mätning leder Joe Biden med 52 procent mot Trumps 40.

Till och med Fox News mätning ger Biden 53 procent. Donald Trump: 43 procent.
https://www.svd.se/trumps-ovantade-coronakris--fansen-vill-ha-en-paus?utm_source=SvDNYH1D&utm_medium=email&utm_camp aign=2020-10-10

Jag hoppas verkligen att Trump förlorar valet så att det Republinaksna partiet räddas.
Fler och fler republikaner har svårt att gilla sitt parti så länge Trump är dess presidentkandidat.
2020-10-10, 13:45
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
En ledning med 249 elektorsröster för Biden mot 180 för Trump är som jag ser det ingen stor ledning. Allt kan hända, alla gitter inte att gå och rösta och väldigt många kommer inte att poströsta.

Eller tycker ni här jag är en reinkarnation av Joseph Goebbels??

Jag menar att detta val blir stenhårt och jämnt.

Jag har inte sett några nya polls idag men jag återkommer om jag har något inressant.
Har du ens kollat upp vilket förtroende Biden har i de ekonomiska frågorna?

Citat:
Trump’s handling of the nation’s economy remains a relative strong point. About half of voters (52%) express confidence in Trump to make good decisions about economic policy, one the highest shares expressing confidence in the president on any of the six issues on the survey. However, about as many voters (51%) have confidence in Biden on the economy.

[Pew] Amid Campaign Turmoil, Biden Holds Wide Leads on Coronavirus, Unifying the Country

En rad saker faller under det FIAT-tokiga paraplyet liksom. Du verkar titta lite snävt på ämnet verkar det som.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in