Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Det rykte mao. rätt ordentligt in till i huset alla redan, och han var tvungen att GÅ UT till garaget till en separat byggnad. Varbör man som 86-åring väljer att trots allt bättre vetande och bege sig mot ett inferno med kraftig rökutveckling istället för att inga larmtjänst och sedan sätta sig själv i säkerhet är mig fortfarande en gåta. Jag undrar ifall detta kan ha varit ett arrangerat självmord för att försöka få det att se ut som en olycka för att på så sätt inkassera försäkringspengar och/eller efterlevandepension? I så fall var det ganska oschysst mot de två brandmännen som skadades i räddningsaktionen:
Det finns risk att du trollar men för säkerhets skull svarar jag som att du är seriös.
Du vet inte något om vad 86-åringen uppfattade av branden. Det var ju inte han som larmade och beskrev hur det såg ut. Jag får intrycket att det är frun som beskrivit rök men det är lite oklart i rapporteringen.
Jag har varit brydd över vad du varit ute efter med din anklagande ton mot 86-åringen och du verkar alltså på allvar tro att han hade brottsliga avsikter och medvetet gick in i garaget och dog?
Finns det ett enda historiskt exempel på ett självmord som lagts upp på detta ohyggliga sätt för att gynna den efterlevande makan/maken, som i det här fallet ju dessutom kunde ha dött själv i branden?
Att du inte själv verkar ha tänkt att det är större sannolikhet för mord än självmord finner jag märkligt, om vi nu ska ponera att brottslighet varit inblandad här.