2020-10-08, 22:05
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kolla på den här bilden där innehållet kommer från Estlines hemsida.

Känner du igen Avo Piht i den svartvita delen?

https://postimg.cc/f3rp19yd

Ja, till höger. Samma mun, nästa, ögonbryn, hårfäste och hårvirvel.
Vad var din poäng?
Citera
2020-10-08, 22:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avo Piht.

Citat:
Ursprungligen postat av NamnetUfc
https://i.postimg.cc/jdSZ4G6b/68192-F7-D-FFB9-46-F1-B2-D5-DFFF8-B2-D479-E.png

Vem är piht ?

Ser att detta gruppfoto är taget den 24 augusti 1994.

Andre mannen från höger. Förste mannen från vänster är Arvo Andressen som förde befälet under katastrofnatten.
Citera
2020-10-08, 22:26
Medlem
SKetchers avatar
+rad

Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
De som överlevde följer nog detta? Och hur många tog Mariella upp? 15? Hur många kördes iväg med ambulans? Någon borde väl känna "fan det där var ju jag" eller "fan det där var ju Pekka".

Du förutsätter att det satt en passagerare från Estonia i ambulansen. Kan likväl ha varit ambulanspersonal eller någon annan.
Men om vi leker med tanken på att det är en av 10 passagerare från MS Estonia som satt i ambulansen, hur många av dessa 10 har sett klippet på finlänsk TV?
Hur många av dessa har sett det det specialklippta snuttet med bara ambulansfärden?
Hur många av dessa är medvetna om diverse konspirationsteorier på internet?
Hur många av dessa bryr sig?

Det är fullt möjligt att ta reda på vem det är. Vi har ambulansnummer, tidsslag och bild.
Men, kommer någon teoretiker att orka lyfta luren eller sätta sig vid mejlen? Nej
Det är enklare att bekräfta det man redan vill tro.
Klart det är kaptenen som är på bild i Stockholm Stadsgård!

Men i samma flashbacktråd..
Citat:
Ursprungligen postat av tradera

Ni kommer inte längre med era tjafs.

Refererar detta ur en bok, Talrika ester har på TV-bilder sett en skärrad men räddad Avo Piht insvept i
en filt

Sen får man tro på det eller inte. Några videoklipp går inte att få tag på då inblandade länders samt tyska motsvarigheten till Säpo har varit och rensat all video material som finns.
Klart det är kaptenen som är på bild i Åbo!
(Jag tycker denna är rolig. Bilden på mannen i i filt är i Åbo. Ambulansen är i Stockholm. Så länge någon är över 35 och finns på film, så är den personen Avo Piht.)

Första felaktiga rapporten som skakade igång allting.
Kaptenen är med oss i Utö!

Enligt många estländare.
Kaptenen räddades av Helikopter U67 och fördes till Huddinge sjukhus.!

Och fler diverse teorier.
Kaptenen kidnappades av Sovjet/Nato/[Valfritt land]!
Senast redigerad av SKetcher 2020-10-08 kl. 22:30.
Citera
2020-10-08, 22:32
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ser att detta gruppfoto är taget den 24 augusti 1994.

Andre mannen från höger. Förste mannen från vänster är Arvo Andressen som förde befälet under katastrofnatten.

För övrigt. Avo Piht var ändå en attraktiv karl. Helt klart stiliga drag.
Citera
2020-10-08, 22:34
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Ja, till höger. Samma mun, nästa, ögonbryn, hårfäste och hårvirvel.
Vad var din poäng?

Mannen insvept i filt är Avo Piht. Frågor på det? Inte mitt fel du är dålig på att känna igen ansikten.
Citera
2020-10-08, 22:37
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Filtmannen tycker jag ser ut som honom - ögonen. Men det är klart vinkeln kan ställa till det. Han har ju inget unikt utseende tycker jag.

Jag har jättesvårt att förstå hur han kunnat hamna på överlevarlistan samt hur de kände till tvillingsysterns smeknamn på listan. Tror dessa fick skyddade identiteter samt cash för att hålla käften.

Avo Piht är dock attraktiv. Filtmannen är riktigt ful till utseendet.
Filtmannen har krulligt hår, en helt annan form på pannbenet, nästippen går neråt, andra ögonbryn m.m.
Nej, det är två olika personer.
Citera
2020-10-08, 22:41
Medlem
Citat:
Avo Piht är dock attraktiv. Filtmannen är riktigt ful till utseendet.
Filtmannen har krulligt hår, en helt annan form på pannbenet, nästippen går neråt, andra ögonbryn m.m.
Nej, det är två olika personer.

Han har varit uppe och frusit hela natten och är inte precis i ordning så att säga. Dessutom är det i stark belysning, närbild och mer i profil.

Det kan vara han. Men också någon som har liknande drag.
Citera
2020-10-08, 22:43
Medlem
Det är väl för övrigt klarlagt av en undersökning att ambulansmannen inte är avo.
Citera
2020-10-08, 22:45
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Mannen insvept i filt är Avo Piht. Frågor på det? Inte mitt fel du är dålig på att känna igen ansikten.

Varför citerade du det inlägget?

Filtmannen har krulligt hår, nedåtnäsa, andra ögonbryn, utstickande panna och ett helt igenom annat utseende eftersom det är en annan person än mannen i ambulans och referensbilderna på Piht.

Men det är helt okej om du vill tro på det.
Citera
2020-10-08, 22:47
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Det är väl för övrigt klarlagt av en undersökning att ambulansmannen inte är avo.

Vilken då, jag känner igen ansiktet och hårfästet som är exakt vad han hade men visst det kan finnas en dubbelgångare men låt oss finna han då, vem är det och är han lik?
Citera
2020-10-08, 22:47
Medlem
Citat:
För övrigt. Avo Piht var ändå en attraktiv karl. Helt klart stiliga drag.

Tjusig är även hans syster. Hon är för övrigt vän med dokumentärfilmaren Henrik Evertsson på Facebook.
Citera
2020-10-08, 22:52
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TypoJesus
Tjusig är även hans syster. Hon är för övrigt vän med dokumentärfilmaren Henrik Evertsson på Facebook.

Åh. Ene Kaups? Nu börjar det faktiskt hända något i tråden. Hon skulle se fantastisk ut i sjökaptensmössa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in