2020-10-07, 18:13
Medlem
HelloWorld123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad är dom rädda för? Att börja tänka förbjudna tankar? Att gå emot journalistkårens politiska program? Att bli en sådan person som framställs som "hatare" i medierna?

Tror folk fortfarande att ett vetenskapligt förhållningssätt, är detsamma som att stå bakom Anders Tegnell?

- Är Anders Tegnell den som har bäst koll på läget? Hur mycket får man misslyckas, och fortfarande göra anspråk på att vara framstående expert? När är det dags att börja betrakta Anders Tegnell som vilken amatörhjärna som helst?
Jag tror att min hatt kan göra jobbet bättre.
Citera
2020-10-07, 18:18
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Länk? Ni är många som slarvar med länkar här i tråden!

Ja, hade tänkt att säga att your service grevinnan, men Aftonbladet har redigerat artikeln från idag sedan några timmar. Mörkläggning igen.
Jag kan dock skicka en annan artikel/länk från samma typ av intervju idag. Jag svär dock att det var ovanstående ord som stod i artikeln.

https://sverigesradio.se/artikel/7569837

Mycket konstigt att de tagit bort artikeln. Men denna mörkläggning börjar ju bli vardag i Sverige.
Citera
2020-10-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Och covid19 har ett halvår på sig innan vi är på år två för den....

Med samma restriktioner som under covid19 hade inte Hong Kong influensan dödat särskilt många. Årets influensa klingade snabbt av när vi distanserade
Faktum kvarstår att man inte visste före Asiaten eller Hong Kong-influensan hur många som skulle dö i Sverige.

Så man kan inte använda "låg överdödlighet" som bortförklaring till varför dåtidens ungdomar fortsatte leva sina liv, precis som dagens.

Man kan tycka vad man vill om andra människor, men det är naivt att tro att alla andra människor ska följa dina ideal, och göra de val som du skulle göra. I synnerhet när det skiljer årtionen i ålder, och man har helt olika livssituation. Människor är stöpta på olika sätt, och det måste man ta med i sin kalkyl.
Citera
2020-10-07, 18:22
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Dödsstöten var nog ECDC:s etablering i Stockholm. Den sög nog upp det sista vi hade i kompetens på området, tyvärr.
Skulle inte förvåna mig om ECDC flyttas till Finland efter den här pandemin.

Jag menar, att ha Centre for Disease Control i ett land som avråder befolkningen att använda munskydd under en pandemi är ju nästan som att förlägga ett centrum för främjande av demokrati till Pyongyang.
Citera
2020-10-07, 18:30
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Inte konstigt med ökning i Sverige

https://twitter.com/HansS01/status/1313845489687769090

Kanelbullens Dag i Sverige och TV4 som har alldeles för långt inslag som vanligt om något så banalt, summerar Sverige. Hade Sverige och politiken fokuserat och inte tramsat så mycket så hade Sverige varit förskonat från mycket skit.
Citera
2020-10-07, 18:33
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
En genuin undran. Hur stor festhögtid är egentligen Halloween/Alla Helgona? Visst, småungarna har tagit till sig den amerikanska traditionen att gå runt och tigga godis, och det har jag inget emot om man pausar detta år. Ser det faktiskt som ansvarslöst om föräldrar släpper ut sina barn på detta.
Ungjävlarna ska inte ut och tigga godis - dom ska besöka gravarna till dem som förlorade sina liv i onödan i våras på grund av vår misslyckade hantering.

Och inte bara ungjävlarna - utan även alla obstinata FHMbeundrare här i tråden.
Citera
2020-10-07, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Ungjävlarna ska inte ut och tigga godis - dom ska besöka gravarna till dem som förlorade sina liv i onödan i våras på grund av vår misslyckade hantering.

Absolut. Sitt du kvar och tryck i din garderob så fixar vi andra det.
Citera
2020-10-07, 18:38
Medlem
Citat:

Du är helt klart en jävla idiot!

Barnen har ingenting med det att göra!
Tur att en sådan som dig aldrig kommer hitta någon som är efterbliven nog att föröka sig med dig..
Citera
2020-10-07, 18:43
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Absolut. Sitt du kvar och tryck i din garderob så fixar vi andra det.
Jag ser fram emot dagen då du får för dig att försöka resa utomlands - får armen omvriden och blir tvingad till att ta på dig ett munskydd.

Tveksamt om något land utanför schengenområdet vill ta emot dig dock, utan intyg om att du har vaccinerats mot SARS-CoV-2. Och det kommer du ju förståss vägra din dumme jävel.
Citera
2020-10-07, 18:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja, hade tänkt att säga att your service grevinnan, men Aftonbladet har redigerat artikeln från idag sedan några timmar. Mörkläggning igen.
Jag kan dock skicka en annan artikel/länk från samma typ av intervju idag. Jag svär dock att det var ovanstående ord som stod i artikeln.

https://sverigesradio.se/artikel/7569837

Mycket konstigt att de tagit bort artikeln. Men denna mörkläggning börjar ju bli vardag i Sverige.

Japp. Det censureras hela tiden.
Citera
2020-10-07, 18:49
Avslutad
Citat:
Jag ser fram emot dagen då du får för dig att försöka resa utomlands - får armen omvriden och blir tvingad till att ta på dig ett munskydd.

Tveksamt om något land utanför schengenområdet vill ta emot dig dock, utan intyg om att du har vaccinerats mot SARS-CoV-2. Och det kommer du ju förståss vägra din dumme jävel.

Jag är inte så jävla korkad att jag reser till något annat munblöjebärande U-land förrän detta är över. Finns ingen anledning alls för tillfället.
Citera
2020-10-07, 18:52
Medlem
dentages avatar
Jag frågade tidigare om hur farlig Covid-19 egentligen är i denna tråden. Men ingen verkade sugen på att försöka svara, eller så vet ingen i FB svaret? Verkar som om frågan är som katten kring het gröt. 5000 döda på ett invånartal på 9 miljoner är nästan ingenting. Ändå vinklar dom flesta tidningar och andra media det som en katastrof. Tror jag läste att över 60 000 människor dog av spanska sjukan i Sverige 1918-1920 och då hade landet inte 9 miljoner inv som idag. Dör 10 i Stockholm av detta så tidningarna i sin sensationslystnad det till nationell katastrof, vilket är vansinnigt löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in