2020-10-06, 12:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Robertson slår en horribel tillbakapassning, en boll som studsar upp i midjehöjd på målisen, som faktiskt hade en fin första touch, men sen skall Robertson springa röven av sig mot hörnflaggan, vilket han inte gör utan bara står där nöjd och belåten med sin efterblivna, och uselt slagna, tillbakapassning.
Dijk får springa ner där istället, men som till följd av att det är van Dijk som gör det så kan Barkley, tror jag det är, följa efter och göra en passning ut till hörnflaggan, något inte hade hänt om Robertson sprungit ner, för om Barkley hade hängt efter hade van Dijk haft varit ett alternativ mitt upp i planen istället.

Sen, något som inte var Robertsons fel, är att Gomez joggar hemåt, lite mot andra hörnflaggan, Adrian slår en passning som hade suttit bra i steget, om det inte vore för att Gomez väljer att byta riktningsförändring och snudd på gömma sig bakom Watkins, horribelt, samt att han istället för att jogga hemåt börjar promenera istället.

Nu tillbaka till Robertson, trots att man redan ser att Villa pressar högt med tre man samt att Robertson har satt Adrian i skiten, kanske man skall jobba hem då?
-Robertson: Skulle inte tro det.
När man ser att passningen inte var så bra slagen, kan det vara dags att jobba hem då?
- Robertson: Nej.
När man ser att Gomez ej kommer nå på bollen, skall man jobba hem då?
- Robertson: Nej!
Men när man ser att Grealish tagit emot bollen, skall man jobba hem då?
- Robertson: Nej säger jag!
- Men när Grealish har spelat bollen, skall man jobba hem då?
- Roberston: Nja, jag kan lunka hemåt.

Mycket av det stämmer in på fler än Robertson, givetvis...van Dijk, Fabinho, Keita gör inte heller nån bragdartad defensiv insats där.

Att Robertson inte jobbar hemåt på kanten ser jag som en del av taktiken. Hans jobb verkade vara att ligga högt på sin kant, alltså inte ta hemjobbet i ett läge när Liverpool ska försöka vända spelet och gå till anfall.

Passningen är inte snäll men jag tycker man kan kräva av Adrian att göra det där bättre. Om han tycker alternativen är för dåliga borde han hoofa den till row z.

Möjligen hade Robertson kunnat trä den mellan Villas anfallare till Fabinho/Keita, men det var en riskabel passning.

Om Adrian löser mottagningen bättre, lägger den på sin höger och snabbt spelar en bra passning på Gomez eller hoofar den rakt ut, no goal. Nu disaster. Bra press av Villa, men för dåligt av Liverpool och främst Adrian.
Citera
2020-10-06, 12:21
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Så han fick inte rött för detta!!!!???
Måste ha varit en blind/partisk domare.
Citera
2020-10-06, 13:09
Medlem
Shaqiri är nu även testad positiv för Covid-19

https://www.skysports.com/football/news/11669/12091483/liverpools-xherdan-shaqiri-tests-positive-for-coronavirus

Känns lite som att hela truppen där bör isoleras snarast möjligt istället.
Citera
2020-10-06, 14:16
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
ÄNTLIGEN !! Så är Partey klar för Arsenal, han kommer garanterat att bli en stor succe i PL.

Ändå är klubbens fans i uppror. Maskoten Gunnersaurus har fått sparken efter 27 år. Stora demonstrationer utanför Arsenals arena.
Citera
2020-10-06, 14:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ändå är klubbens fans i uppror. Maskoten Gunnersaurus har fått sparken efter 27 år. Stora demonstrationer utanför Arsenals arena.

Nej, det har han inte. Han återkommer när publik är välkomna igen. Folk överreagerar som vanligt.
Citera
2020-10-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Att Robertson inte jobbar hemåt på kanten ser jag som en del av taktiken. Hans jobb verkade vara att ligga högt på sin kant, alltså inte ta hemjobbet i ett läge när Liverpool ska försöka vända spelet och gå till anfall.

Passningen är inte snäll men jag tycker man kan kräva av Adrian att göra det där bättre. Om han tycker alternativen är för dåliga borde han hoofa den till row z.

Möjligen hade Robertson kunnat trä den mellan Villas anfallare till Fabinho/Keita, men det var en riskabel passning.

Om Adrian löser mottagningen bättre, lägger den på sin höger och snabbt spelar en bra passning på Gomez eller hoofar den rakt ut, no goal. Nu disaster. Bra press av Villa, men för dåligt av Liverpool och främst Adrian.

Egentligen hade Adrian en fin både första och andra touch, problemet blir att han tar emot den för att spela bollen med vänsterfoten, till Gomez, samt att inga Liverpool-spelare inser faran som uppstått; den som inser detta snabbast är ju Keita men även han är för sen.

Men det är nog instruktioner från Klopp att man inte kommer och gör sig spelbar eller tar bra positioner utan skall spela bollen, men då är det också samme Klopps fel att den misslyckade passningen ej fann rätt adress p.g.a. bristande taktik och plan-b från övriga spelare och således vore ju alla spelare, Adrian, utan skuld.
Citera
2020-10-06, 17:35
Avstängd
NotDeads avatar
Vilket lag gjorde det bästa fönstret?
Citera
2020-10-06, 18:01
Avslutad
Özil ska alltså stå för Arsenal maskotens lön om han blir återanställd. Maskoten fick kicken men samma dag köpte man in en spelare för halvmiljard..

Engelska toppklubbar äcklar en mer och mer för varje dag..
Citera
2020-10-06, 18:54
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Özil ska alltså stå för Arsenal maskotens lön om han blir återanställd. Maskoten fick kicken men samma dag köpte man in en spelare för halvmiljard..

Engelska toppklubbar äcklar en mer och mer för varje dag..

Men suck. Såhär är det. Maskoten är till för publiken. Någon publik är det ju som bekant inte på matcherna i dagsläget. Alltså entledigas han pga arbetsbrist. Det är samma sak som att du får gå från lagerjobbet om det saknas arbetsuppgifter. När publiken återvänder finns det behov av hans tjänster igen. Kan inte vara så svårt att ta in.

När det gäller Özil så gör han det såklart inte av välvilja. Han ser det som ett sätt att föra krig mot klubbens ledning och inget annat. Men för all del får han gärna ta lite av sina miljoner som han drar in. Han om någon vet ju hur det är att tjäna pengar utan att utföra något arbete.

Kanske ska tillägga att jag gillar Gunnersaurus, men detta är ju inget konstigt beslut alls egentligen.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2020-10-06 kl. 18:58.
Citera
2020-10-06, 19:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
När det gäller Özil så gör han det såklart inte av välvilja. Han ser det som ett sätt att föra krig mot klubbens ledning och inget annat. Men för all del får han gärna ta lite av sina miljoner som han drar in. Han om någon vet ju hur det är att tjäna pengar utan att utföra något arbete.

Kanske ska tillägga att jag gillar Gunnersaurus, men detta är ju inget konstigt beslut alls egentligen.

Såklart. En OK klok strategi från Özil och CO. Vad kan maskotten kosta i månaden? 2,000 pund? Tämligen överkomligt.

Tror de flesta ser igenom det dock. Kommer Özil ens registreras?
Citera
2020-10-06, 21:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad har du rökt egentligen? Men saken är klar, Partey kommer att bli bland de allra bästa spelarna i PL.
Citera
2020-10-06, 21:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad har du rökt egentligen? Men saken är klar, Partey kommer att bli bland de allra bästa spelarna i PL.

Har du inte BBC?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in