2020-10-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Obehagligt är också den makt jag insett att politiken har över skolväsendet i Sverige. Det är upp till varje kommun/skola att fatta beslut om de ska informera föräldrar om konstaterad smitta härjar på skolan där deras barn går. Detta mörkas alltså. Är det en demokrati vi lever i? Sjukt obehagligt. Varje familj har väl en riskgrupp/skör som är nära att stryka med, skolan borde ha skyldighet att informera inte minst för att minska smittspridningen. Men icke i detta sosseland.

I region Skåne är det krav på skolorna att informera om varenda fall.
Vet inte om någon region där det inte sker
Citera
2020-10-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Obehagligt är också den makt jag insett att politiken har över skolväsendet i Sverige. Det är upp till varje kommun/skola att fatta beslut om de ska informera föräldrar om konstaterad smitta härjar på skolan där deras barn går. Detta mörkas alltså. Är det en demokrati vi lever i? Sjukt obehagligt. Varje familj har väl en riskgrupp/skör som är nära att stryka med, skolan borde ha skyldighet att informera inte minst för att minska smittspridningen. Men icke i detta sosseland.

Läste detta nyss, skandal!
Citat:
STORT mörketal! Bland annat Linköpings Kommun har en direktiv att inte lämna ut information kring Covid-19 i kommunens skolor.
https://twitter.com/fiothenerd/status/1313382035487174656
Citera
2020-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Kommer Tegnell bry sig?

https://twitter.com/SvD/status/1313437168740773889

Munskydd hjälper dock inte mot luftburen smitta...
Citera
2020-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Karln är bara en svamlande sidekick som blev inlurad i dårskaperna av nestor Giesecke med fru som ville göra sig en hacka på eftervården av covidskadade stackars långtidssjuka satar.

Hur det är med Giesecke vet jag inte, men de allmänna ekonomiska sidointressena har jag tänkt på sedan i vintras.

Det vore intressant att se vilka intressen Tegnell och hans kollegor har, vilka aktier de äger, vilka VD:ar de känner, vilka band de har till vårdföretag och läkemedelsföretag osv.

Jag skulle inte bli förvånad om flera personer medvetet tjänat pengar på coronakrisen.

Vilket groteskt skådespel det är, och vilka pissusla journalister vi har.
Citera
2020-10-06, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Terror på FHM street.

Jag får bilder av Tegnell med en hockeymask och en morfinspruta i näven.

I korshåret framför den döda blicken har han en överviktig och diabetessjuk pensionär i rullstol som i panik krafsar sig fram längs väggarna i en öde korridor i den institutionaliserade sociopatins äldrevård.

Ja, det är fredagen den trettonde och FHM håller presskonferens.
Citera
2020-10-06, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Hur det är med Giesecke vet jag inte, men de allmänna ekonomiska sidointressena har jag tänkt på sedan i vintras.

Det vore intressant att se vilka intressen Tegnell och hans kollegor har, vilka aktier de äger, vilka VD:ar de känner, vilka band de har till vårdföretag och läkemedelsföretag osv.

Jag skulle inte bli förvånad om flera personer medvetet tjänat pengar på coronakrisen.

Vilket groteskt skådespel det är, och vilka pissusla journalister vi har.

Banditmonarkin SvÄrje. Eller hur?

Citera
2020-10-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Danmark har sitt lägsta antal fall i dag sedan månader tillbaka. De menar att en person nu smittar 0,8, dvs smittan avtar.

Källa nyheterna dansk TV2.

Ja vad bra för Danmark då. Bra fram tills kontakttalet ökar igen inom någon vecka eller två.
Citera
2020-10-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Finns det bara medicin som hjälper

så blir det ju en sjukdom bland andra man behandlar.
Jo, så blir det ju. Sen får man vara ödmjuk inför att covid kommer fortsätta orsaka milda infektioner, även med medicin. Även milda infektioner kan vara livshotande för den som är mycket skör.
Citera
2020-10-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Banditmonarkin SvÄrje. Eller hur?

Ja, tyvärr ... den blinda tro jag hade på staten och sossemaffian, är för länge sedan bortblåst.

Coronakrisen har hanterats på ett vedervärdigt och cyniskt sätt.

Och min tro på medelsvenskens intelligens har minskat, vilket jag inte trodde var möjligt.

Intelligenta, välutbildade vänner blir helt tomma i bollen så fort coronakrisen diskuteras. De blir idioter. De tycker att 6000 döda, trasig sjukvård och ekonomisk kris är kompatibla med succé ha ha ...

FHM har verkligen fått de flesta att tro att vårens tabbar var framgångar.

Vi är såå naiva. Tegnell har spelat på svenskens naivitet som på ett piano.
Citera
2020-10-06, 20:06
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
I region Skåne är det krav på skolorna att informera om varenda fall.
Vet inte om någon region där det inte sker

Jag svär, det är upp till varje skola/kommun att välja om de vill informera. Grattis Skåne, kanske en förklaring till att Skåne lyckats bättre? Borde vara riktlinjer på nationell nivå. Detta är en enorm skandal som media inte skriver om!!!!

Uppmanar ALLA till att gräva i detta. Ring skolor och kommun, så vet ni.
Citera
2020-10-06, 20:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Man är ju inte direkt förvånad över att det är dagens egoistiska, bortskämda, efterblivna ungdom som ligger bakom den ökande smittspridningen.

Att dessa abortfall ska ta över tyglarna i framtiden är extremt skrämmande.

Curlinggenerationen och deras numera vuxna barn har ”redan” avsatt irreversibla avtryck på samhällskroppen. Det behövs en pendelrörelse med fullt utslag, men det lär nog dröja.
Citera
2020-10-06, 20:12
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Läste detta nyss, skandal!

https://twitter.com/fiothenerd/status/1313382035487174656

Jepp så är det i många skolor och kommuner i Sverige. Gräv i detta tack alla som läser. Det är fullständigt sjukt. Skolorna ska väl förhindra smittspridning inte driva den. Vi svenskar är förda bakom ljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in