Citat:
Ursprungligen postat av
Bladstall
Om man måste ha en konspirationsteori i bakgrunden för att förklara Svensk politisk inkompetens är man snarare en del av problemet än en del av lösningen (no offense).
Ja, tanken att de skulle vara SÅ JÄKLA INKOMPETENTA, att deras agerande förefaller vara en konspiration trots att det inte är det- kan tyvärr inte uteslutas!
Jag vet inte vilket som skrämmer mig mest. Inkompetens eller konspiration! En konspiration kanske är önsketänkande - i så fall agerade hela riksdagen som zombier under utredningen och vid förslagen om Griftefrid och sarkofag...
Är fullt medveten om deras fenomenala naivitet, godtrogenhet, brist på kvalifikationer och långsamma tempo.... Samt även att det inte är några naturbegåvningar eller topphjärnor som återfinns i varken S eller M.
De har nästan fått mig att tappa förtroende för demokrati som statsform och Sveriges framtid. Det är möjligt att demokrati oundvikligt faller i en långsam spiral mot botten när det gäller prestationer ---- medan det utnyttjas av allt från tröga människor som önskar en lättrodd karriär... För att inte tala om Kapitalet.
Du kan också tänka dig inkompetenta människor som prövar på en cover-up, eller hur? Det ena utesluter inte det andra!