2020-10-06, 15:52
Medlem
mjohan84s avatar
Vart tog egentligen kapten piht vägen ?

http://www.whitetv.se/sv/ms-estonia-saenktes/49-estonia-kapten-raeddad.html
Citera
2020-10-06, 15:52
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladstall
Om man måste ha en konspirationsteori i bakgrunden för att förklara Svensk politisk inkompetens är man snarare en del av problemet än en del av lösningen (no offense).

Ja, tanken att de skulle vara SÅ JÄKLA INKOMPETENTA, att deras agerande förefaller vara en konspiration trots att det inte är det- kan tyvärr inte uteslutas!

Jag vet inte vilket som skrämmer mig mest. Inkompetens eller konspiration! En konspiration kanske är önsketänkande - i så fall agerade hela riksdagen som zombier under utredningen och vid förslagen om Griftefrid och sarkofag...

Är fullt medveten om deras fenomenala naivitet, godtrogenhet, brist på kvalifikationer och långsamma tempo.... Samt även att det inte är några naturbegåvningar eller topphjärnor som återfinns i varken S eller M.

De har nästan fått mig att tappa förtroende för demokrati som statsform och Sveriges framtid. Det är möjligt att demokrati oundvikligt faller i en långsam spiral mot botten när det gäller prestationer ---- medan det utnyttjas av allt från tröga människor som önskar en lättrodd karriär... För att inte tala om Kapitalet.

Du kan också tänka dig inkompetenta människor som prövar på en cover-up, eller hur? Det ena utesluter inte det andra!
Senast redigerad av gullfia 2020-10-06 kl. 15:58.
Citera
2020-10-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Vilken tuffing man kan vara då..

Jag tvivlar starkt på att du har barn eller en maka/make för då hade du nog inte haft några svårigheter att sätta dig in i saken.

Sen ska du vara väl medveten om att den här tråden blir läst av personer som har blivit av med annhöriga när Estonia sjönk.

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar.
Det kan väl knappast vara kvar något annat än skelett nu? Varför börja riva i det NU? Om något av mina barn dog skulle jag inte vilja att någon rotade runt bland kvarlevorna 30 år senare.
Citera
2020-10-06, 16:00
Medlem
gullfias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Din idol Calle lät jänkarna ta hand om honom.
Flera andra ur besättningen tros också ha överlevt men sen försvunnit.
Citera
2020-10-06, 16:05
Medlem
Mainforcepatrols avatar
En strukturskada orskad av bottenislag upptäckts när fartyget långsamt vrider sig nedför den slänt där hon ligger.

Tusentals dårar utan minsta kunskap om fartyg, marinarkeologi, fysik, torpeder eller ubåtars funktion och taktiska beteende börjar lalla vilt på nätforum.

IDIOTI, slöseri med pengar och energi.

Energi till korkade konspirationsteorier tycks många ha obegränsat av. Tänk om de lade den energin på personlig utveckling och faktasök i stället.

MEN, vill man däremot fortfarande bärga omkomna så är det lättare nu.

Ben är lättare att transportera än hela kroppar.
Citera
2020-10-06, 16:09
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Jag förstår ärligt talat inte vad du menar.
Det kan väl knappast vara kvar något annat än skelett nu? Varför börja riva i det NU? Om något av mina barn dog skulle jag inte vilja att någon rotade runt bland kvarlevorna 30 år senare.
Själv skulle jag vilja ha även det minsta fragment tillbaka om min fru, barn eller barnbarn försvunnit. Det är en själslig process som du faschinerande nog inte förstår. Eller går det inte in i din agenda?
Citera
2020-10-06, 16:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Själv skulle jag vilja ha även det minsta fragment tillbaka om min fru, barn eller barnbarn försvunnit. Det är en själslig process som du faschinerande nog inte förstår. Eller går det inte in i din agenda?
Samma här och en förklaring på vad som hände och varför även att se ett straff till dom ansvariga det är ju massmord för detta är ingen olycka som man kan acceptera och glömma
Citera
2020-10-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
En strukturskada orskad av bottenislag upptäckts när fartyget långsamt vrider sig nedför den slänt där hon ligger.

Tusentals dårar utan minsta kunskap om fartyg, marinarkeologi, fysik, torpeder eller ubåtars funktion och taktiska beteende börjar lalla vilt på nätforum.

Energi till korkade konspirationsteorier tycks många ha obegränsat av. Tänk om de lade den energin på personlig utveckling och faktasök i stället.

Om du tittar på Efterlysts reportage tidigare i tråden kan även du se att hålet på styrbords sida sannolikt var det som fick båten att kapsejsa. Och den som tar del av den bristfälliga utredningen där hålet utelämnades kan lätt förstå att det handlat om medveten mörkläggning från bla den svenska regeringen. Så gör inte en rättstat mot sina medborgare . Bildt och Carlsson borde förklara sig
Citera
2020-10-06, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84

Totalt 13 personer varav 8 från besättningen stod som överlevande på olika listor några dagar efter förlisningen. Vad som hände sedan okänt.
Citera
2020-10-06, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol

Det där hålet är ingen strukturskada och det behövs ingen hållfasthetsexpert som du att se det.

Estländarna är iaf intresserade av en ny utredning för att fastlå anledningen till förlisningen en gång för alla - till skillnad från vår förljugna regering.
Citera
2020-10-06, 16:36
Avslutad
En fråga, hur i h-e bärgar man ett skepp av Estonias storlek?
Citera
2020-10-06, 16:41
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
En fråga, hur i h-e bärgar man ett skepp av Estonias storlek?
Man pumpar in pingisbollar innanför skrovet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in