2020-06-22, 15:24
Medlem
EggBoxJuans avatar
För några dagar sedan råkade en Taiwanesisk klassificeringsbyrå läcka att Crash Bandicoot 4 - It's About Time är nästa spel i serien.

Omslag.
https://gamespot1.cbsistatic.com/uploads/original/1585/15853545/3688971-9342899973-Crash.jpg
På Xbox-omslaget kan vi se att spelet drar nytta av Series X, medan PS4-versionen inte nämner något om PS5.

På Twitter igår postades en liten teaser och information om att spelet skall presenteras idag kl17 svensk tid.

https://twitter.com/CrashBandicoot/status/1274759990193127424

Titeln får mig att tänka på kommande Ratchet & Clank - A Rift in Time då bägge verkar handla om tidsresande eller resande i olika dimensioner.

Skall återkomma med trailer/teaser efter kl17.
Citera
2020-06-22, 15:49
Medlem
Vilken jävla nostalgi! Spelade så mycket Crash Bandicoot på PS1 och PS2. Hade alla dom spelen tidigare. Kul att de fortfarande jobbar på nya versioner.
Citera
2020-06-22, 17:34
Medlem
Elementarts avatar
Ser ut att bli riktigt bra faktiskt, kan nog bli det bästa Crash-spelet sen Crash 2 på PS1.
Citera
2020-06-22, 17:51
Medlem
EggBoxJuans avatar
Gameplay trailer, snacka om att man blir sugen på att lira.

https://www.youtube.com/watch?v=aOGwx3Ju6QQ

Släpps 2:e Oktober, så inte så farligt lång väntan.
Senast redigerad av EggBoxJuan 2020-06-22 kl. 17:58.
Citera
2020-06-22, 19:07
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelade remaster trilogin dom släppte på ps4. Var ganska skoj men satan vad svårt det var ibland. Krävdes någon enorm precision på vissa banor. Lyckades på något sätt plocka platinum tillslut på alla tre spelen utan att kontrollen rök. Gillade nog spyro mer som ett mer lättsamt plattformspel. Får se om det blir ett köp. Ser ju kul ut men hoppas dom tonar ned lite på svårighetsgraden.

EDIT. Är det här verkligen ett helt nytt spel? Tyckte vissa av banorna som visades i trailern såg väldigt lika ut från de spelen jag spelade på trilogin.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2020-06-22 kl. 19:18.
Citera
2020-06-22, 22:21
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelade remaster trilogin dom släppte på ps4. Var ganska skoj men satan vad svårt det var ibland. Krävdes någon enorm precision på vissa banor. Lyckades på något sätt plocka platinum tillslut på alla tre spelen utan att kontrollen rök. Gillade nog spyro mer som ett mer lättsamt plattformspel. Får se om det blir ett köp. Ser ju kul ut men hoppas dom tonar ned lite på svårighetsgraden.

EDIT. Är det här verkligen ett helt nytt spel? Tyckte vissa av banorna som visades i trailern såg väldigt lika ut från de spelen jag spelade på trilogin.
Det är ett helt nytt spel, men kanske har de lånat lite av gammal bandesign.
Håller med om att det är svårt, jag kan inte ens komma förbi andra racingbanan i remastrade Warped.
Det kändes mycket enklare i de gamla spelen, spelar förvisso med xbox kontroller nu så kanske det också som påverkar.
Citera
2020-09-22, 10:29
Medlem
EggBoxJuans avatar
Ett demo har varit ute ett tag nu för de som förhandsbokat.
Tittade precis i Xbox Store och såg att spelet säljs för 749kr där, riktigt vidrigt överpris.
Blir nog att vänta för min del.
Citera
2020-09-22, 10:34
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ett demo har varit ute ett tag nu för de som förhandsbokat.
Tittade precis i Xbox Store och såg att spelet säljs för 749kr där, riktigt vidrigt överpris.
Blir nog att vänta för min del.

Köp skiva, alltid billigare: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/xbox-one-spel/197072/crash-bandicoot-4-it-s-about-time-xone
Citera
2020-09-28, 20:55
Medlem
Elementarts avatar
Tycker det är synd att man inte verkar ha någon version till Switch på G.
Citera
2020-09-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tycker det är synd att man inte verkar ha någon version till Switch på G.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy släpptes väl till Switch något år efter release, så det kanske kommer lite senare.
Citera
2020-10-04, 23:45
Medlem
EggBoxJuans avatar
Ja jisses vad irriterande, har dött 70 gånger nu på Neo Cortex bossfight.
Tar bort lite av spelglädjen när det är överdrivet svårt och man blir låst och tappar lusten.
Var lite samma med de äldre spelen men inte i denna klassen.
Citera
2020-10-05, 17:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelade remaster trilogin dom släppte på ps4. Var ganska skoj men satan vad svårt det var ibland. Krävdes någon enorm precision på vissa banor. Lyckades på något sätt plocka platinum tillslut på alla tre spelen utan att kontrollen rök. Gillade nog spyro mer som ett mer lättsamt plattformspel. Får se om det blir ett köp. Ser ju kul ut men hoppas dom tonar ned lite på svårighetsgraden..

Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Ja jisses vad irriterande, har dött 70 gånger nu på Neo Cortex bossfight.
Tar bort lite av spelglädjen när det är överdrivet svårt och man blir låst och tappar lusten.
Var lite samma med de äldre spelen men inte i denna klassen.
Du menar att detta är ÄNNU svårare. Ja jösses.Var det jag var orolig för. Har läst samma sak på andra sidor också. Därför jag inte vågade förboka utan väntade in lite. Blir nog inget köp. Skulle dom släppa ett Spyro 4 blir det nog ett köp men Crash får vara. Pallar inte. Någon kallade det dark souls för plattformers. En annan kallade dark souls för the crash of adventure games eller något. Egentligen inget fel med det om man gillar utmaningen men crash trilogin brände ut mig och klarar nog inte mer av samma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in