2020-10-04, 22:54
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Båda partierna har ca 5miljoner röstberättigade i Florida.
Dina 177.000 blir alltså 3.5% av registrerade motståndare, en mäktig siffra att stjäla på ett ämne som i Florida är bara en fjärdedel av fokus mot största ämnet Ekonomin (som Biden vill stänga). Tror du sleepy Joe stjäl kanske 15% av de Republikaner i 70-års åldern som registrerat sig som Republikan från Trump för Covid?

Du verkar inte förstå hur röstande går till i USA. Den bas av röstberättigade du jobbat upp är den du fajtas med, och om Joe får till att konvertera 177.000 av Republikaneras 70-taggare förlorar han ju ändå, han måste ha mer. Trump har enligt alla undersökningar tagit latinos, så dessa skall också med, kanske 150-300.000 till. Florida blir mycket svårt för Biden, jag kallar det en omöjlighet.
Man kan inte lägga ned sin röst? Eller dö? Som av covid-1984?
2020-10-04, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Aftonhoran pumpade just ut att Biden har utökat sin ledning. Jag skummar så snabbt så jag inte fattar vad mina ögon ser men någonstans stod om en demokratisk valanalytiker som förklarade att Biden vann debatten.

Hur kunde någon vinna denna debatt?

Är alla polls fake? men invaggar man demokraterna i säkerhet kanske man inte mobiliserar. Så det borde inte vara en medveten manipulering.

Alien-embryot i min mage antyder att något inte stämmer (Se Alien I) Jag håller fortfarande 55% Biden och 45% Trump, take that.
Man vill inte rösta på en förlorare. Det gäller att framstå som en vinnare för att motivera folk att rösta i USA. Därav alla polls som pumpas ut med Biden i ledning. De hade fel förra gången med Hillary, Fivethirtyeight mfl hade tvärfel. Men de hoppas kunna påverka valet så de kör samma race igen.
2020-10-04, 23:09
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Här har du siffran för Florida, minskat antal Demokrater i Florida (skillnaden mellan Demokrater & Republikaner)

FLORIDA
2020 final voter registration report before election:

Democrats Advantage 2020: 150,000
Democrats registration Advantage 2016: 327,000

Notera att allt lika skall Biden alltså ta 177.000 röster extra för att ändå förlora..

Och källor på detta.. men vi får inga...

Men Lite kul att Nixter inte vet om att det finns folk som reggar sig som EJ Rep/Dem dessa skulle vara riktigt intressanta!

Men vi får leta själva!

Men bara en halv miljon färre republikaner orkade gå och rösta primärvalet i Florida..
2020-10-04, 23:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Aftonhoran pumpade just ut att Biden har utökat sin ledning. Jag skummar så snabbt så jag inte fattar vad mina ögon ser men någonstans stod om en demokratisk valanalytiker som förklarade att Biden vann debatten.

Hur kunde någon vinna denna debatt?

Är alla polls fake? men invaggar man demokraterna i säkerhet kanske man inte mobiliserar. Så det borde inte vara en medveten manipulering.

Alien-embryot i min mage antyder att något inte stämmer (Se Alien I) Jag håller fortfarande 55% Biden och 45% Trump, take that.

Ingen vann egentligen debatten men då Trump avbröt så mycket och uppförde sig mindre smidigt i form av att anfalla Hunter Biden och hans beroendesjukdom så förlorade han genom den vägen.

Hade Trump varit förberedd och faktiskt anfallit Biden politiskt så är jag rätt säker på att Trump hade vunnit.
2020-10-04, 23:25
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Säg mig, ser inte det här ut som en deepfake? Desinformationsjesus står på benen igen: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312864232711520257
2020-10-04, 23:32
Medlem
shaktas avatar
Polls brukar ge en fingervisning om hur läget ser ut, sen kan det skilja några procent. Detta gäller tyvärr inte Trump då det är så pass infekterat att visa att man stödjer honom och det tar inte mätningarna hänsyn till. Och då visar det en falsk bild på hur det skulle ha sett ut om Trump inte varit så populär och folk skulle rösta på Bidén istället.

Med tanke på hur jädrans fel allt var 2016 så är risken överväldigande att det kommer bli likadant 2020. Sen kan folk snacka om sina polls hit och dit, men faktum är att det är som att diskutera vad en död hamsters sista tanke var.
2020-10-04, 23:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Säg mig, ser inte det här ut som en deepfake? Desinformationsjesus står på benen igen: https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312864232711520257
På vilket skulle det vara fake? Tror du han har en dubbelgångare?
2020-10-04, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Polls brukar ge en fingervisning om hur läget ser ut, sen kan det skilja några procent. Detta gäller tyvärr inte Trump då det är så pass infekterat att visa att man stödjer honom och det tar inte mätningarna hänsyn till. Och då visar det en falsk bild på hur det skulle ha sett ut om Trump inte varit så populär och folk skulle rösta på Bidén istället.

Med tanke på hur jädrans fel allt var 2016 så är risken överväldigande att det kommer bli likadant 2020. Sen kan folk snacka om sina polls hit och dit, men faktum är att det är som att diskutera vad en död hamsters sista tanke var.
Dock borde pollsen kunna hantera shy Trump votes den här gången. De borde kunna beräkna sina fel förra gången och justera detta vals polls med förra valets mätfel. Vet inte om de gör det, men gör de det inte så är det ju tjänstefel. Men med tanke på att de sätter Texas och Arizona som toss-ups så verkar de inte justera för shy Trump votes. Pinsamt.
2020-10-04, 23:42
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta

Tja var de fel? Amerikanerna valde Hillary men sedan så blev det upptill delstater och elektorsröster.
Men de var bra 2018 och lärde sig från 2016?

2020-10-04, 23:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
På vilket skulle det vara fake? Tror du han har en dubbelgångare?

Deepfake är när man använder videoredigering för att byta ut vem det är som är på film eller bild.
2020-10-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Och källor på detta.. men vi får inga...

Men Lite kul att Nixter inte vet om att det finns folk som reggar sig som EJ Rep/Dem dessa skulle vara riktigt intressanta!

Men vi får leta själva!

Men bara en halv miljon färre republikaner orkade gå och rösta primärvalet i Florida..

https://twitter.com/mantlehog/status/1305933736614166528

Republikanerna har gjort det riktigt bra med att registrera väljare i FL, NC och PA
2020-10-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man vill inte rösta på en förlorare. Det gäller att framstå som en vinnare för att motivera folk att rösta i USA. Därav alla polls som pumpas ut med Biden i ledning. De hade fel förra gången med Hillary, Fivethirtyeight mfl hade tvärfel. Men de hoppas kunna påverka valet så de kör samma race igen.

Vet inte vad jag skall tro. Uppriktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in