2020-10-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Kan hålla med dig om det är rätt man vågar ställa frågor och vara opartisk. Men efter tv-debatten så verkar Chris nu enbart vara negativ och det undrar jag hur länge de på Fox news kommer att acceptera.

Tex allt tjat om Trumps övervikt - Karl är ju inte särskilt överviktig om man ser till hans längd.
Allt tjat om att Trump avbröt honom x antal gånger med än Biden.

Wallace ställde inte en enda kritisk fråga till Biden. När han frågar om Biden distanserar sig från antifa och Biden inte gör det så accepterar han det och går vidare. Alla som är rättvisa ser att Wallace var emot presidenten.
Citera
2020-10-04, 21:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Att USA eventuellt blir förarlöst i ett par veckor påverkar garanterat börsen.

Att Trumps chanser att bli president minskade och att detta påverkade börsen är inte samma sak som att börsen prisat in en vinst. Du tänker att utfallet är diskret, av eller på, så är inte fallet.

Börsen har redan avhandlats. Så här tycker den:
1. Väldigt tydlig Trump-seger
2. Väldigt tydlig Biden-seger
3. Svag Trump-seger
4. Svag Biden-seger

1 är helt osannolikt som det ser ut. Just nu står det mellan 2 och 4, och detta gör att varje positiv nyhet för Trump i opinionen gör att vi rör oss från 2 mot 4 dvs negativt. Varje positiv nyhet för Biden gör att vi rör oss från 4 mot 2 dvs positivt.
Citera
2020-10-04, 21:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Nej. Han berättade bara för dig att det finns medel som öppnar upp viruset o lämnar det utan skal så det blir lättare att ta död på det.

https://www.who.int/csr/sars/survival_2003_05_04/en/#:~:text=Heat%20at%2056%C2%B0C,(quick%20reduction).

Det han sa sen var att han o hans doktorer höll på o se om det gick o hitta en lösning med hjälp av det.

Typ som att vi ska bygga ett hus och står o funderar på hur man ska kunna bygga en enkel lyftkran. Han sa varken mer eller mindre än det.

Det där har du nog fultolkat.
Ja, i lungorna också, har aldrig sett så många titta i golvet som då i den PK
https://www.youtube.com/watch?v=OYJY_elndY8
Sounds intresting att spruta ned Klorin i lungorna som dödar virus på en minut, en minut betyder starka lösningar.
Men frågan är om man inte drunknar före lungorna blir dödade av klorinet.

Så varför kräver inte trumpen KCK och klorinet i lungorna n unär trumpen har COVID-19?
Och varför inte även UV-ljus i en sådan styrka att det dödar virus.
Menar trumpen är sjuk med corona, kan det vara så att trumpen inte tror på sina egna ord ens?
Citat:
Källa på att han var smittat OCH visste om det inför "debatten" ??

tack för du upplyste mig om debatten jag vet Chris var moderatorn där.
Du får nog lära dig ordet "verkar" och sen återkomma, då ditt svar tyder på att du inte förstod det.

Men ja, det verkar som trumpen var smittad redan då och var medveten om detta.
Citera
2020-10-04, 21:09
Medlem
Om det nu stämmer som att jag sett i en citerat tweet att Trump har SPO2 på mellan 80 - 90 procent trots syrgas så är det knappast så att han kan vara tillbaka i Ovala rummet imorgon. Min far var inlagd och hade 88 procent med syrgas och orkade knappt gå upp ur sängen.

Jag var med om en trafikolycka i augusti och åkte in med bröstsmärta och revbensfrakturer och hade 94 procent i SPO2

Trump kan klara det, men han kan också inte göra det. På bilderna ser han väldigt risig ut.

Vore bra om Vita huset var lite tydliga och ärliga i sina uttalanden. Undrar hur börsen reagerar imorgon.
Citera
2020-10-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, i lungorna också, har aldrig sett så många titta i golvet som då i den PK

Haha vaddå? Fattade du inte?

Vad är det för skillnad på att stå och fundera på om vi kan bygga någon sorts lyftkran så vi kommer upp med alla plankorna på taket? Eller om det finns något medel som man kan andas in via tex gas som gör att covid blir mer naket där inne i lungorna o i princip går o självdör efter en kvart?

Inte helt orimligt att tänka kring kan jag tycka.

Skönt o hitta en så simpel lösning som att tända en cigarett istället för att sitta o vänta i 15 år på något eventuellt vaccin som kanske inte kan komma.
Citera
2020-10-04, 21:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Carlson är knappast ett Trump fan. Carlson är nog den mest rättvisa moderatorn i amerikansk TV och skulle kunna leda en debatt utan problem.

Hannity är för partisk, det är sant. Men Carlson är helt perfekt och skulle kunna ställa både Biden och Trump mot väggen. Wallace ställde bara presidenten mot väggen och vägrade att tvinga Biden att ta avstånd från antifa exempelvis.
Han han ju inte riktigt finns ju en interjuv med Wallace där han beklagade just på de punkterna vad han inte han, Enda han var göra tillrätta visa Trump sedan Biden då dem tala i mun på varandra svårt följa upp ett flöde där!
Citera
2020-10-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Om det nu stämmer som att jag sett i en citerat tweet att Trump har SPO2 på mellan 80 - 90 procent trots syrgas så är det knappast så att han kan vara tillbaka i Ovala rummet imorgon. Min far var inlagd och hade 88 procent med syrgas och orkade knappt gå upp ur sängen.

Jag var med om en trafikolycka i augusti och åkte in med bröstsmärta och revbensfrakturer och hade 94 procent i SPO2

Trump kan klara det, men han kan också inte göra det. På bilderna ser han väldigt risig ut.

Vore bra om Vita huset var lite tydliga och ärliga i sina uttalanden. Undrar hur börsen reagerar imorgon.

Citat:
But Conley refused to say how low the President's blood oxygen levels had dropped. When asked if they had dropped below 90, he replied, "We don't have any recordings here of that." Pressed again on whether they had dropped below 90, Conley said the President's blood oxygen levels didn't get down into "the low 80s."
He offered no detail about what X-rays or CT scans have shown about whether there has been any damage to the President's lungs.
"There's some expected findings, but nothing of any major clinical concern," Conley said, not explaining whether they were expected findings in a normal patient or a Covid-19 patient.

Källa: https://edition.cnn.com/2020/10/04/politics/donald-trump-coronavirus-alternate-reality/index.html
Citera
2020-10-04, 21:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag lovar lära mig det om du lär dig besvara min fråga istället? (KÄlla) ??
då det tydligt framgick av ditt inlägg du saknade den förmågan
Verkar är ledordet, och jag behöver inte svara på nått när du väljer prata om annat.
Utan det verkar som trumpen var smittad redan vid "debatten" och att trumpen var medveten om detta.
Citat:
Haha vaddå? Fattade du inte?

Vad är det för skillnad på att stå och fundera på om vi kan bygga någon sorts lyftkran så vi kommer upp med alla plankorna på taket? Eller om det finns något medel som man kan andas in via tex gas som gör att covid blir mer naket där inne i lungorna o i princip går o självdör efter en kvart?

Inte helt orimligt att tänka kring kan jag tycka.
Man ställer sig frågande att trumpen inte kräver dessa jätte bra behandlingar nu när trumpen är själv sjuk i COVID-19.
Detta får mig verkligen att undra vad det är som sker och att det kanske är så att det bara var svammel.
https://www.youtube.com/watch?v=OYJY_elndY8

Menar vill inte trumpen bli frisk, för allt som krävs är en minut med Klorin så är man virusfri.
Detta är verkligen udda att trumpens var så säker på dessa behandlingar, och sen inte underställer sig sina egna medicinska råd nu när trumpen är själv sjuk i COVID-19.

Man blir perplex faktiskt, men kanske är så att trumpen inte ens tror på det trumpen säger.
För det verkar vara så.
Citat:
Påtal om Usain Bolt! Hörde du om Trump provsvar inne på sjukhuset?!

Helt otroliga var dom! Några av the GREATEST tests som doktorerna någonsin hade sett! ÖVER 2500 var han! Inte ens inärheten av o dö! Jävlar det är spring i den travhästen!

Kolla.. Se så han galloperar!

O du trodde du var Zorro!
Är inte det bra?
Citera
2020-10-04, 21:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Så Wallace hade all tid i världen att ställa presidenten mot väggen med avseende på proud boys, men Biden och antifa fanns det ingen tid för? Tror du på detta på riktigt?
Kolla så får du de just där och då vad som sker efter Trump svarat kommer Biden in och då är det cirkus igen, Vi vet inte vad Wallace tänkte fråga och om han skulle just ta den frågan ned Biden allt är spekulativt vi gör nu men visst den frågan kunde varit med på hans papper man som sagt vi kan bara gissa!
Citera
2020-10-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Man ställer sig frågande att trumpen inte kräver dessa jätte bra behandlingar nu när trumpen är själv sjuk i COVID-19.

Det tror jag inte att man gör. Hade dom hittat något sätt att få in disinfectant med hjälp av gas in i lungorna o ta död på viruset så tvivlar jag inte på att man hade använt sig utav det. Men nu hittade man nog inte det så det fick räcka med det där som liknade det med hydro istället.

Tror det bara är du som funderar!
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-04 kl. 21:22.
Citera
2020-10-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Källa: https://edition.cnn.com/2020/10/04/politics/donald-trump-coronavirus-alternate-reality/index.html

Just det, först säger de att det inte går ner under 90, sedan att det gått ner under 90, men inte till låga 80. Så över 85 alltså? Om de inte ljuger.

Nu sitter de som inte brukar vara konspirationsteoretiker och börjar bli det för alla så kallade mixed messages
Citera
2020-10-04, 21:23
Medlem
Citat:
Det tror jag inte att man gör. Hade dom hittat något sätt att få in disinfectant med hjälp av gas in i lugnorna o ta död på viruset så tvivlar jag inte på att man hade använt sig utav det. Men nu hittade man nog inte det så det fick räcka med det som liknade det första dom sa. (det där lustiga ordet med hydro istället).

Tror det bara är du som funderar!

Du tror att det någonsin var aktuellt att leta efter en sådan metod? Då förstår jag bättre vilken nivå vi jobbar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in