Citat:
Ursprungligen postat av
SpeedMax
Takk for link!
- Det kan også være en nyanse mellom en frivillig forsvinning og et drap. Hun kan ha blitt utsatt for en ulykke ett eller annet sted, sa politiinspektør Tommy Brøske til Nettavisen i fjor vinter.
Nettavisen får opplyst at TH overfor etterforskeren innrømmet at den frivillige forsvinningen var noe av det første han tenkte på i den første perioden etter forsvinningen. Han håpet også at det var slik.
«Det kunne føre til at hun kunne komme tilbake», sa han til etterforskeren som avhørte ham.
Dette var også noe «han tenkte nøye gjennom fra første dag».
Videre i avhøret forklarte TH at han hadde snakket med et familiemedlem som fortalte at hun håpet at Anne-Elisabeth var lurt av en religiøs sekt, det hadde hun sett på TV.
«Da vil det være større sjanse for at hun kommer tilbake», gjentok TH.
TH sa: «Det er ikke noe i huset som jeg kan skjønne eller har tenkt på i ettertid som kan være tegn på at hun skulle forlate [meg] frivillig».
---
Jeg synes at det er veldig forståelig at TH og det kvinnelige familiemedlemmet håpet at det som hadde skjedd var noe som innebar større sjanse for at hun kom tilbake, enn hvis det var en kidnapping (med tanke på at det hender at kidnappede mennesker aldri kommer tilbake). Det kan kanskje høres ut som om de ikke trodde 100% på at AE var kidnappet for penger, eller at selv om de kanskje forsto at det sannsynligvis var en kidnapping så valgte de å
håpe på at det var noe annet som hadde skjedd som ville gi større sjanser for at hun kom tilbake?