Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Finns en hel del senatorer som är ganska hatade av sina egna men där folk inte vill chansas på demokrater, Rand Paul är ett jävligt bra exempel på detta fenomen då han är även hatad av andra republikanska senatorer till en sådan nivå att de sympatiserar med den granne som slog ner honom för ett par år sedan.
USA skulle egentligen behöva byta ut hela huset då det är för många politiker som genuint inte borde vara kvar som sitter i flera, flera år
Det är väl det som gör hela spektaklet så makabert...att man har alldeles för lätt att bli emotionellt investerad och ilsken över representanterna. Detta är by design såklart, delvis iaf, ända fram till den stunden vi får se att ett ansvarsutkrävande, på riktigt, implementerats i systemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
zergrush
Förståeligt att man ifrågasätter sin arbetsplats och ledare om denne sprungit runt medvetet med viruset och inte meddelat detta...kontaktspårningen som gjorts hittills av media målar inte direkt upp en grann bild av presidentens (eventuella) agerande. Visar det sig att kartläggningen stämmer, då visar det återigen på vilken cynisk inställning the superspreader in chief haft till covid-19, och en demoraliserad kampanjarbetare, i det här läget, när man behöver vända mediebilden av coronahanteringen, är inte vad jag skulle kalla good news för Drumpfy.
Citat:
Ursprungligen postat av
karinmusa
En A+ pollster visade häromdagen också att Biden leder med 5% i Florida...låter lite högt, men det skulle inte förvåna mig om det slutar ungefär där när alla röster är räknade. Givet att gerrymandering is a thing in Florida, så finns det ändå mer än 200k fler registrerade Demokrater i förhållande till Republikaner i delstaten.
DeSantis blir dessutom mer hatad för var dag som går. Pensionärerna lyssnar mer Biden nu än någonsin tidigare, och demografiskiftet som pågår i delstaten är även det en realitet som Republikanerna har svårt för att hantera; då yngre vita, yngre hispanics, yngre svarta och yngre gula som blivit hårt drabbade ekonomiskt, bl a inser att mer behöver komma till stånd än skattelättnader. I could go on...
Citat:
Ursprungligen postat av
JetSociety
Jag finner det märkligt att ni kommunister stödjer ett system där den som har mest pengar kan vinna val...Ni borde rent ideologiskt vara motståndare till det eftersom allas röst är lika lite värda.
Vet inte hur många gånger du skrivit detta...eller liknande dravel, men ofta är det iaf och inget j*vla svar får du.
Varför ni tror att en högerextrem regim skulle vara att föredra...när historien inte visar upp några föredömliga exempel, är väl ändå något som ni bör ta i beaktande när ni gnyr om diverse hypotetiska framtidsscenarion med Trump. Kanske tycker du att Xi, Duterte, Putin, Lukasjenko, Franco etc., vandrade rätt ideologiskt men tog fel avfart någonstans på vägen...vad vet jag, därför frågar jag, har du fantiserat upp ett hypotetiskt slutscenario som inte låter som ett Breivik manifesto?