2020-10-04, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja som jag tolkar det så får domstolarna betydligt vassare verktyg till sitt förfogande om Trump tappar skyddet presidentämbetet ger honom. Trump har ju missbrukat det rättsskydd en president nog i grunden måste ha å det grövsta. Men som privatperson så får vi hoppas han tillfrisknar men samtidigt blivit en lärdom rikare, gå inte i klinch med coronan och tro du kan vinna. För Trump hade ju tydligen rejäla symptom och faran är väl knappast över för honom än med tanke på hur förrädiskt och oförutsett covid-19 kan härja i kroppen.
Tråkigt bara att så många fler följde med i fallet.
Självklart. Presidenten har i praktiken ganska långtgående immunitet mot att verkligen dras inför rätta, och Trump har metodiskt jobbat på att utvidga denna vagt definierade immunitet och att t ex utöka bruket av "executive privilege" för att stoppa undersökningar av hans och hans cronies' agerande.
Citera
2020-10-04, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Troligen? Massmord?

Tror du killgissar här..
En del vanliga amerikaner talar redan idag om ett folkmord på det egna folket. I princip förstår jag vad de menar även om det är en spetsad formulering.
Citera
2020-10-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkhitler
Källa på det ? Nu börjar jag tröttna på dina faktioder tagna ut röven och snart hundra poster i den här tråden.

Håll nån gång käften hepatitkatten
Det HepCat-x skriver är ju fakta om virusets vanligaste framfart i kroppen enligt respekterade experter uttalanden och givetvis även mängder av studerade sjukdomsfall. Undantag finns givetvis då covd-19 verkar vägra ställa in sig i ledet och blotta sig till många virusexperters förtvivlan.
Citera
2020-10-04, 07:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det känns verkligen som poetic justice, men jag föredrar dock att han överlever, så att han först kan ställas inför folkets "Mr. Trump, U R Fired!" - och sedan ställas inför rätta, i flera rättegångar.
Ställas in för rätta för vad?
Citera
2020-10-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ställas in för rätta för vad?
Läs några poster uppåt så ser du en snabb lista. Finliret och undersökningarna överlåter jag med varm hand till kommande jurister.
Citera
2020-10-04, 07:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Självklart. Presidenten har i praktiken ganska långtgående immunitet mot att verkligen dras inför rätta, och Trump har metodiskt jobbat på att utvidga denna vagt definierade immunitet och att t ex utöka bruket av "executive privilege" för att stoppa undersökningar av hans och hans cronies' agerande.
Nej det har han inte, Trump har använt de befogenheter som kommer med presidentämbetet, det är bara korkskallar som tror att CNN och Aftonbladet är objektiva och oberoende källor som skriver likt du gör.
USA’s politiska system bygger på maktdelning, republikanerna kontrollerar senaten, således kan de stoppa alla politiska åtal mot Trump.
Citera
2020-10-04, 07:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Läs några poster uppåt så ser du en snabb lista. Finliret och undersökningarna överlåter jag med varm hand till kommande jurister.
Du har noll koll på det amerikanska politiska och juridiska rättssystemet, Rysslandstramset var enbart politisk dravel, det är antagligen fd chefer för FBI som kommer att åtalas om Trump får sitta kvar vid makten.
Citera
2020-10-04, 08:00
Medlem
Citat:
Trams, det finns inga som helst säkrade belägg för att Hydrokloro-drogen har någon tydlig effekt mot Covid. Den är fortfarande kvacksalveri, men Trump och hans fans gillar ju kvackare. Dessutom är den FARLIG genom sina många biverkningar om den används utanför ett kliniskt säkrat sammanhang, och detta är väl belagt. Inte minst farlig för äldre personer.

Remdesivir är *kanske* effektivt mot vissa symptom men det är fortfarande på experimentstadiet. Inte heller här är det kliniskt säkrat att den faktiskt får bukt med själva viruset. Du är lika oinformerad som vanligt.

har ätit hydrokloroxin i över ett år utan en endaste biverkning så farlig? Nää
Citera
2020-10-04, 08:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Varje inlägg från dig i detta ämne blir dummare och dummare. Nu visar du en bild på en brottare i 125 kilos klassen utan att informationen säger någonting om hans längd. Längden är ju i högsta grad relevant för en människas vikt. Så en random bild på en person i halvkroppsfoto utan information om hur lång personen är tillför ingenting i diskussionen.

Dags för dig att gå och lägga dig. Glöm inte dina mediciner innan mamma bäddar ner dig!
Med en enkel googling hade du kunnat ta reda på att killen är 1,96. Men ok, vill du se bild på en kille av exakt samma längd som Trump - 1,9 - som tävlade i supertungvikt i brottning, dvs 125 kg? Varsågod. Om han väger 125 kg, vad tippar du att Trump väger? 150 kg?

https://www.google.se/search?q=artur+taymazov+l%C3%A4ngd&prmd=ivn&sxsrf= ALeKk02PCUinSbHKUOKkxOCBfBSh7pncyQ:1601791762143&s ource=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiU-PGno5rsAhVkk4sKHcfuCRwQ_AUoAXoECAkQAQ&biw=360&bih= 621#imgrc=AlVsUPS5h-UcWM
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-04 kl. 08:34.
Citera
2020-10-04, 08:16
Medlem
danmacks avatar
Citat:
En del vanliga amerikaner talar redan idag om ett folkmord på det egna folket. I princip förstår jag vad de menar även om det är en spetsad formulering.

Är väl samma sak som träskhögern hävdar angående Tegnell
Citera
2020-10-04, 08:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilnr4
har ätit hydrokloroxin i över ett år utan en endaste biverkning så farlig? Nää
WoW, det måste vara det ultimata beviset för att det inte finns biverkningar på den medicinen

trumpen verkar vara rädd för sin corona, undrar varför, eller är bara coronan viktig när trumpen har den?
Citera
2020-10-04, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Du använder Wikipedia som källa och du hänvisar till ett citat om kritik från politisk opposition. Du är raljant och ignorant vad det verkar. Trump har ägnat sig åt inhemska affärer då han mycket väl vet vilka kompisar som hjälpte honom till makten. Jag ogillar inte det republikanska partiet men de har fått en total idiot vid rodret. Demokrati leder till det här.
Jag använde wiki för att jag var lat. Det är inte min uppgift egentligen att täppa till dina baskunskapsluckor. Att känna till att Obamas utrikespolitik var svag är allmängods, nu när du fick en liten sammanfattning kan du forska vidare på egen hand och tillägna dig kunskaperna vi andra redan har. Trumps utrikespolitik är många gånger starkare än Obamas var och ifråga om handelspolitik har det gett ringar på vattnet inrikespolitiskt i form av fler jobb. Med Biden/Harris kastas USA tillbaka i kraftlös utrikespolitik och blödande arbetarklass. Men identitets- och minoritetspolitiken blir nog fin-fin! Bort med statyerna på Washington, gör landet rotlöst och historielöst. Fler immigranter givetvis, som garanterar att demokraterna sitter kvar vid makten. Samma taktik som sossarna kör med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in