2020-10-04, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Har du sett noe slaps på kamerabildene av Hettemann1?
Det er dessuten gammelt nytt, som ble publisert i media da saken ble kjent.
Ja, så etterpå at det var vått og slaps. Men det er «vann under brua» nå.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-04 kl. 01:25.
Citera
2020-10-04, 01:14
Medlem
På hvilken dato ble den krimpodden med intervju av eks-svogeren publisert?

Vi vet ikke hvem det truede vitnet er. Men hvordan og når fikk Hagen-slektningen eventuelt greie på hva det vitnet hadde sagt til politiet?

Kan det hende at den Hagen-slektningen som er siktet er overbevist om at TH er uskyldig, og at vedkommende hadde et sterkt ønske om at vitnet skulle forandre sin forklaring av den grunn?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 01:21.
Citera
2020-10-04, 01:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det ser ut til at det er mange feller man kan risikere å gå i på dark web. Hvis det ble begått mord ved bruk av leiemorder i AEH-saken, så tenker jeg at den/de som sto bak må ha bestilt det via en kontakt IRL.
Du ska se att Legokatt fixar det här med dark web åt oss! Kanske tillochmed hittar TH's lejemördere!
Citera
2020-10-04, 01:46
Medlem
Citat:

Vi vet ikke hvem det truede vitnet er. Men hvordan og når fikk Hagen-slektningen eventuelt greie på hva det vitnet hadde sagt til politiet?

Kan det hende at den Hagen-slektningen som er siktet er overbevist om at TH er uskyldig, og at vedkommende hadde et sterkt ønske om at vitnet skulle forandre sin forklaring av den grunn?
Det kan også være. En fortørnet mann, eller bare en som er programforpliktet til å si og tro at TH er uskyldig. Kan jo også være han er overbevist om THs uskyld, men uansett ikke så bra.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-04 kl. 01:52.
Citera
2020-10-04, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det kan også være. En fortørnet mann, eller bare en som er programforpliktet til å si og tro at TH er uskyldig. Kan jo også være han er overbevist om THs uskyld, men uansett ikke så bra.
Ja, du har rett i at det ikke er bra å true eller på andre måter forsøke å påvirke vitner.
Citera
2020-10-04, 02:02
Medlem
Citat:

Krimpodden ble publisert, her er link

https://www.vgtv.no/video/196514/loerenskog-saken-jeg-maatte-gaa-til-politiet-2
Citera
2020-10-04, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Krimpodden ble publisert, her er link

https://www.vgtv.no/video/196514/loerenskog-saken-jeg-maatte-gaa-til-politiet-2
Takk! :-) Den ble publisert 5. mai 2020. Og vitnet ble truet på forsommeren i år.

TH ble pågrepet den 28.04.2020. Fikk TH og S. Holden lese vitneforklaringene mens TH var varetektsfengslet? Hagen-slektningen kan kanskje av TH ha fått vite detaljer fra vitneforklaringer, etter at TH ble løslatt?

Saken om uenigheten om hvilken dag to personer møttes, ble omtalt i en artikkel i Aftenposten den 05.05.2020. Link finnes i dette innlegget: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Dato for bilhærverket ("vær stille") må kanskje ha vært den 30. mai eller få dager før den 30. mai?

Det var lørdag 30. mai at politiet reiste ut og gjorde undersøkelser på en adresse på Østlandet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken

(02.06.2020) Tom Hagen i ny melding til motparten: Jeg vil betale.
Drapssiktede Tom Hagen (70) gir ikke opp forhandlinger med den angivelige motparten. 18 måneder etter at kona Anne-Elisabeth forsvant, gir han uttrykk for at han vil betale løsepenger.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale

Noen med større evne enn meg til å lage oversiktlige lister, kunne kanskje ha laget en kronologisk oversikt over viktige hendelser?
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 02:44.
Citera
2020-10-04, 02:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det är nog den sladdrande bittre exsvågern som är polisens heta sentrala vittne i det här mordärendet. Han som ska ha varit så kär i henne.

Han kanske fick fnatt en dag och bestämde sig för att röva iväg henne och spärra in henne i ett egenhändigt snickrat lusthus. Kanske är dråpspåren bara villeledningar för att ingen ska leta efter henne.
Dramaqueenekssvogeren virker troende til det meste, så det ville ikke forundre meg
Citat:

Her tenker vi helt likt, er nok eks-svogeren som er vitnet. Slektningen kan forsåvidt være hvem som helst, som har fått dånedippen.
Det virker ikke som eks-svogeren har vært så redd for å vitne - påfallende mye ståhei i media. Det er nok ikke fritt for å få eks-slekta på nakken da. Det kunne vært en idé å nøye seg med en prat med politiet, men neida
Citera
2020-10-04, 02:31
Medlem
Citat:
Her tenker vi helt likt, er nok eks-svogeren som er vitnet. Slektningen kan forsåvidt være hvem som helst, som har fått dånedippen.
Det virker ikke som eks-svogeren har vært så redd for å vitne - påfallende mye ståhei i media. Det er nok ikke fritt for å få eks-slekta på nakken da. Det kunne vært en idé å nøye seg med en prat med politiet, men neida
Jeg er ikke sikker på hvem som er det truede vitnet, men jeg er enig i at det kan være han. Du har rett i at det hadde vært best å nøye seg med en prat med politiet. Jeg synes at det var stygt gjort å stille opp i krimpodden og si det som han sa. Han bidro da til forhåndsdømming av TH som kan være 100% uskyldig i det som han er siktet for å ha gjort.
Citera
2020-10-04, 02:43
Avslutad
Citat:
Jeg er ikke sikker på hvem som er det truede vitnet, men jeg er enig i at det kan være han. Du har rett i at det hadde vært best å nøye seg med en prat med politiet. Jeg synes at det var stygt gjort å stille opp i krimpodden og si det som han sa. Han bidro da til forhåndsdømming av TH som kan være 100% uskyldig i det som han er siktet for å ha gjort.
Jeg håper politiet har undersøkt eks-svogeren grundig. Hemmelig overvåking og hele sulamitten.
Jeg ser ikke bort fra at det er han som er årsaken til at politiet har kjørt seg helt fast.
Citera
2020-10-04, 02:54
Medlem
Citat:
Jeg håper politiet har undersøkt eks-svogeren grundig. Hemmelig overvåking og hele sulamitten.
Jeg ser ikke bort fra at det er han som er årsaken til at politiet har kjørt seg helt fast.
Jeg er enig med deg.
Noen ganger så er det slik at noen mennesker som har gjort noe veldig galt kan være veldig rask med å dele ut skyld til andre uskyldige personer, og noen ganger blir den skyldige trodd og den uskyldige blir ikke blir trodd. Jeg vet ikke om det har skjedd i denne saken, og jeg har ingen grunn til å tro det. Men det var bare noe jeg kom på som er ganske typisk for enkelte manipulerende mennesker.
Citera
2020-10-04, 02:55
Medlem
Citat:

Nå er det pån igjen med å bortforklare at TH kan stå bak ?

Det må være noe som ikke fungerer som det skal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in