2020-10-03, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Tänk uppståndelsen om det inträffar.
Jag tror Trump klarar sig. Känner mig närmast tvärsäker! OM han nu inte har ngn okänd hjärtsjukdom eller svår diabetes och känning av "kol". Det är ju inte sådant en president går till torgs med kanske?
Citera
2020-10-03, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Jag tycke i alla fall det lät som läkaren under intervjun sade han hade varken fått det idag eller igår (fredag)

Komiskt se nu hur nyhetskanalerna börjar med sina konspirationsteorier. "Om han inte är sjuk varför då ge han två olika anti-virals" osv..

Litar nog i detta fallet på de behandlande läkarna före några reportrar spekulerar

Det är ju inte komiskt, det är tragiskt.
Däremot tyckte jag att det i det närmaste var lite löjligt, att det behövdes ett helt gäng med läkare och liknande för att tala om för världen att Trump var i det närmaste frisk.
Hade det inte räckt med en läkare för att tala om detta simpla ?

Det borde ju finnas betydligt viktigare saker att ägna sig åt på ett sjukhus än att stå rätt, utanför entrén i denna form av presskonferens
Citera
2020-10-03, 19:25
Medlem
IQ-145s avatar
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
5m
Doctors, Nurses and ALL at the GREAT Walter Reed Medical Center, and others from likewise incredible institutions who have joined them, are AMAZING!!!Tremendous progress has been made over the last 6 months in fighting this PLAGUE. With their help, I am feeling well!

https://twitter.com/realDonaldTrump
Citera
2020-10-03, 19:26
Medlem
Det kan svänga väldigt fort med Corona. Han har gjort positivt test i Onsdags natt. Då har han haft det i minst 3 dagar kanske mer än så.
Citera
2020-10-03, 19:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ett uttalande av president Donald Trumps läkare Sean Conley har skapat förvirring. Vid en presskonferensen på lördagen sa Conley att presidenten nu var inne på sitt tredje dygn med smittan.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2020/oct/03/donald-trump-covid-19-coronavirus-hospital-white-house-live-latest-news-updates

https://www.nytimes.com/live/2020/10/03/world/covid-trump

Tydligen har Trump haft covid-19 under en längre tid
än man tidigare har angivit. Varför mörkar man fakta?
Dom försöker säga att trumpens test tar 3 dagar att bli klart, som om det inte dessa test inte är i gräddfil och går förbi alla.
Citera
2020-10-03, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är ju inte komiskt, det är tragiskt.
Däremot tyckte jag att det i det närmaste var lite löjligt, att det behövdes ett helt gäng med läkare och liknande för att tala om för världen att Trump var i det närmaste frisk.
Hade det inte räckt med en läkare för att tala om detta simpla ?

Det borde ju finnas betydligt viktigare saker att ägna sig åt på ett sjukhus än att stå rätt, utanför entrén i denna form av presskonferens

Kanske för han är Amerikas president??

Dessutom Vad tror du skulle hända om han skulle vara mer allvarligt sjuk med Tex aktiehandeln på måndag? bara för att inte du ser det så kanske andra ser fördelen med att så många läkare uttalar sig.
Citera
2020-10-03, 19:28
Medlem
Om nu Meadows är den anonyma källan så finns väl två alternativ: antingen ljuger han av någon anledning, eller så talar han sanning och då är det väl extremt vårdslöst att inte vicepresidenten formellt får träda in? Det börjar bli lite Death of Stalin-vibbar över det här...
Citera
2020-10-03, 19:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ett uttalande av president Donald Trumps läkare Sean Conley har skapat förvirring. Vid en presskonferensen på lördagen sa Conley att presidenten nu var inne på sitt tredje dygn med smittan.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2020/oct/03/donald-trump-covid-19-coronavirus-hospital-white-house-live-latest-news-updates

https://www.nytimes.com/live/2020/10/03/world/covid-trump

Tydligen har Trump haft covid-19 under en längre tid
än man tidigare har angivit. Varför mörkar man fakta?

WH har tydligen gått ut och "rättat tiderna" som DR. Bagdad Bob läste upp...

Så här sammanfattar George Takei det hela utmärkt:
So, according to the WH, we’re supposed to believe that when Trump’s doctor said he was first diagnosed 72 hrs ago, he really meant more like 36 hrs ago on Thu night, and that when he said Trump was first treated 48 hrs ago, he really meant 36 hrs ago Thu night, same time?

Citera
2020-10-03, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Jag tror Trump klarar sig. Känner mig närmast tvärsäker! OM han nu inte har ngn okänd hjärtsjukdom eller svår diabetes och känning av "kol". Det är ju inte sådant en president går till torgs med kanske?

74-årige Trump har en känd hjärtsjukdom och är gravt överviktig.
Citera
2020-10-03, 19:31
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är bara en gissning från hans sida. Kan vara klokt att vara ödmjuk inför att mycket kan hända som inte Marcus kan gissa sig till. (Med det inte sagt att det inte kan bli så som han gissar.)

Visst säger han "då är min prognos" och visst är Marcus långt ifrån allvetande. Men, det han redogör är i stort sätt enligt de amerikanska vallagarna, så vitt jag förstår dessa.

Alternativet med en ny kandidat för Republikanerna, skulle omedelbart leda till att de avlagda rösterna på Trump, skulle vara bortkastade. Dock om den som avlagt rösten aktivt väljer att gå till vallokalerna på valdagen och ändra sin röst till förmån för en ny Republikans kandidat, så skulle detta vad jag förstår fungera. Den gamla rösten förklaras då ogiltig och den nya räknas.

Men det är ett komplex problem och troligen ingenting som avgörs i ett ögonblick!
Citera
2020-10-03, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker

Han äter medicin för sitt hjärta. Och han kan ha diabetes eventuellt för han är så tjock och äter så dålig mat. Mycket cola zero som triggar igång problem på det sättet.

Men det vi vet om hans tillstånd säger ju inte något alls säkert om vilken väg det här ska gå. Vi får vänta och se helt enkelt. Men du får gärna vara tvärsäker om du vill.
Citera
2020-10-03, 19:32
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han lär nog få malariamedicinen så det går nog bra.

Malariamedicin ? Han bör ju använda det han själv förespråkar (rengöringsmedel):
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/24/forskare-upprorda-mycket-oansvarigt-och-farligt-av-trump-att-foresla-injicering?fbclid=IwAR1-hjv7BBL sIn-GmpT_QuGFNw3PkJDdNb9lg1uueOQLQoI8YZWxfMW-VnU
Jag tror att en injektion av VIA White wash kombinerat med lite extra blekmedel skulle göra susen (hans Orange-hud är inte direkt tilltalande).
Det är inte ofta resultatet blir positivt oavsett utfallet av tesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in