2020-10-03, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför står det alltid "Källa CNN" på nyheter om Trumps (dåliga) tillstånd?:
Källor: Orostecken att han förts till sjukhus

STRAX: Följ läkarens pressträff • Trump förd till sjukhus – behandlas med Remdesivir: ”Går bra, tror jag” • CNN: Problem att andas
https://www.expressen.se/nyheter/trump-ford-till-sjukhus-behandlas-med-remdesivir/

CNN är väl den största internationella amerikanska nyhetskanalen, så det är klart man ofta hänvisar dit.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Är Pence informerad och på väg till Vita Huset?

Eller är det slagsmål?

Tror mer på slagsmål. Trump vägrar förmodligen bära ansiktsmask där inne.
Nä, något måste ju hända. Antingen att läkaren kommer ut snart, eller att man meddelar att det ställs in.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ibland undrar jag om inte nervositeten hos den som ska prata slår till med panik-kraft --> vänta på att en Valium ska börja verka...

Antingen så, eller akademisk taktik. Varför nu en läkare skulle ägna sig åt sådant?
Nu var väl denna pressträff lite snabbt påkommen, så försening kan nog därför räknas med.
Citera
Medlem
Citat:
Ibland undrar jag om inte nervositeten hos den som ska prata slår till med panik-kraft --> vänta på att en Valium ska börja verka...

Haha, ja inte omöjligt.. förseningar hör ju nästan till vid liknande.

Sen kan ma ju tänka sig att man sagt att det kommer ett uttalande efter kl 11 och CNN har ju redan samlat en hel flock ”experter” som ska kommentera det hela.. mediecirkus.
Citera
2020-10-03, 17:33
Medlem
DjPuttes avatar
Hade inte läget varit alvarligt så ahde läkaren redan varit ute och gett en update, Ju längre tid det tar så brukar det innebära at det är sämre än när patienten kom in för vård!

Kan vara så att det är gränsfall för syrgas eller respirator samt att man måste följa ett visst protokoll då att överföra maten till Pence temporärt, men vi får vänta och se vad läkaren har att säga väl när han dyker upp och hur mycket dem kan säga om allt avd tillståndet!
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kina

Jojo, men viruset har ju liksom florerat i snart ett år, och många har varit slarviga. Jag tycker att har man inte använt munskydd och vidtagit extra åtgårder kring Trump, så är det oansvarigt.
Citera
Medlem
Edolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Nja så snabbt dör man väl inte av corona? Ligger i respirator kanske?
Inte i närheten, går inte så snabbt.
Citera
2020-10-03, 17:34
Medlem
Något som inte stämmer här...
Gissar på att Trump har dött! Därför det tar sådan tid...
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
CNN är väl den största internationella amerikanska nyhetskanalen, så det är klart man ofta hänvisar dit.
Har de exclusive access tro?
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:

Detta är väl ingen dokusåpa? Med tanke på nationens säkerhet kan man väl inte vara så här klantiga i detta läget? Släng fram nån slips-tomte som snackar snömos fram tills läkarens valium börjar verka, alltså läkaren som ska hålla PKn
Citera
2020-10-03, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vem kommer att få skulden om Trump blir riktigt sjuk? Kommer dom att snegla mot hon kvinnan Amy, kommer någon annan i Trumps administration känna skuld över att man varit så oförsiktig?

Usch, jag blir vimmelkantig bara jag tänker på hur många konspirationsteorier som kommer frodas om han inte klarar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Varför står det alltid "Källa CNN" på nyheter om Trumps (dåliga) tillstånd?:
Källor: Orostecken att han förts till sjukhus

STRAX: Följ läkarens pressträff • Trump förd till sjukhus – behandlas med Remdesivir: ”Går bra, tror jag” • CNN: Problem att andas
https://www.expressen.se/nyheter/trump-ford-till-sjukhus-behandlas-med-remdesivir/

CNN har framfört tvivelaktiga uppgifter sedan kanalen startades. Det ingår i dom stora mediehusens affärsmodell.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag är ledsen men "safe space"-ungarna är definitivt överrepresenterade på vänstersidan.

Tyvärr inte då jag har en stor släkt med en massa ungdomar som skiter i vilket, men ingen vänster lol, snarare åt SD hållet, så som jag sa, egobarnen finns i en hel generation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in