2020-10-03, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Fattar dom inte att får den bästa vården som världen kan ge? Förstår dom inte att Trump säkert ser ner på dom och bara utnyttjar dom och anser dom att vara dumma i huvudet?

Jag har tjänat många miljoner på börsen under Trumps mandatperiod.

Men du föredrar marxistiska mulatter med oklar bakgrund?
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Uppenbart skenheligt, men amerikanerna kanske köper det. Man kan liksom inte både säga att en president är ett hot mot demokratin och en fascist och samtidigt be för att han ska tillfriskna. Satan ber man inte för.

Bara för att man tillhör olika partier och har vissa åsikter om det andra partiet, etc. behöver väl inte betyda att man typ önskar livet ur honom? Jag är ingen anhängare av Trump, men inte fan vill jag att han ska dö.
Citera
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Mycket bra skrivet!!
Och man får inte glömma de många donationer han gör till de längst ner på samhällsskalan. Mycket pengar, det är bara att googla på nätet.
Men givetvis nämner inte vänstermedia detta..när fick man en positiv nyhet av CNN eller TV4. haha..
Sen kan jag tycka att vänsterliberaler är rätt korkade då de kritiserar Trump för att vara en "förmögen överklass"..
Läs på om Soros, läs om agendan och vad som är hans/deras mål.. om dom förstod det och var mer pålästa skulle de förh.vis fatra hur korkade de är..
Rakt emot de de tror sej förespråka.. patetiskt!

Du menar väl inte President Trump mannen som dömts för att ha försnillat från sin egen välgörenhetsfond, exemplen är många nedan har du några stycken:

https://www.di.se/nyheter/trump-betalade-boter-med-valgorenhetspengar/
https://www.aftonbladet.se/tv/a/JJWM37/trumps-valgorenhet-tavla--at-sig-sjalv
https://www.svd.se/trump-tog-aran-for-andras-pengar
https://svenska.yle.fi/artikel/2018/12/18/trumps-valgorenhetsorganisation-lagger-lapp-pa-luckan-anklagelser-om-missbruk-av
Citera
2020-10-03, 17:17
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man måste säga att Demokraterna sköter detta exemplariskt! Både Biden och Obama har gått ut offentligt och sagt att de tänker hela tiden på Trump och hoppas att han verkligen ska bli bättre snart. Biden säger att han ber för Trump.

Mycket bra och ädelt gjort. Man vet aldrig om det motsatta hade skett.

Väljarbasen visar dock verkligen sitt rätta ansikte, som jag alltid sagt.

Huvudproblemet i USA och andra "demokratier" är att nya generationerna är vana att få precis det som de önskar. Ville man ha McDonalds, så körde mamma och handlade för annars blev det skrik och gråt tills McDonalds stod på bordet.

Vi har sett samma reaktioner länge. Blev Hillary inte president så började man gråta och hota om allt man skulle ställa till med bara för att man inte fick som man ville, man har ju alltid fått det så det är självklart traumatiserande när man inte får det.

Nu sitter gänget i "Vi gillar olika" och önskar död och elände över Trump. Snyggt. Jag tycker att det är skönt att man ser ulven i fårakläder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det kanske vi får veta iofs? Viruset försvinner inte bara för att Trump smittats eller ev. överlever.

Jag har svårt att se annat än att Trump hade sagt något liknande, det är knappast så att han hatar varken Obama, Biden eller Hillary oavsett hur polariserad amerikansk politik har blivit.

Det är inte Rosanna Dinamarca som antas uttala sig om en sjuk Jimmie Åkesson direkt.

Har Trump sagt det till dig personligen, eller vart har du fått informationen om att han inte hatar Hillary?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför håller de inte tiden för? Det är lite slappt om det inte är så att det hänt något dramatiskt.
Att de fortfarande inte uttalat sig kan tyda på att läget är allvarligare än vi tror...
Citera
2020-10-03, 17:18
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Konstigt att det inte kommer ut någon läkare. Vad händer? Det ser illa ut att inte hålla tiderna för en sån här sak.
Jag håller med. Inte bra.
Citera
2020-10-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Att de fortfarande inte uttalat sig kan tyda på att läget är allvarligare än vi tror...

Javisst kan det vara det. Kanske de vill att läkaren ska ljuga för mycket och läkaren vägrar. Eller så förändras tillståndet dramatiskt och hastigt. Konstigt är det dock.
Citera
2020-10-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Bara för att man tillhör olika partier och har vissa åsikter om det andra partiet, etc. behöver väl inte betyda att man typ önskar livet ur honom? Jag är ingen anhängare av Trump, men inte fan vill jag att han ska dö.
Ja, precis. Sjukt nog så är det vissa från vänstern som faktiskt vill det. Och jag anser mig vara liberal och tycker att det är sjukt och inhumant.
Citera
2020-10-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja, precis. Detta gynnar honom otroligt mycket. Folk kommer ju bli glada att detta är vad en president skall bete sig. Och att den president som har underminerat viruset så länge nu plötsligt har viruset och förmodligen kan bli allvarlig sjuk. Ironin. Medan Biden har tagit det på allvar sedan början. Han kan nog förlorar mycket av hans egen base.

Jag tror att många tar det för givet att man iaf officiellt visar sitt stöd. Jag tror inte heller att varken Biden eller Obama önskar se Trump död som ännu ett offer i en global pandemi.

En del demokrater har ju dock önskat att Trump ska dö, t.o.m. viss media har luftat tanken..

Tittar man på vilket uppsving i förtroende tidigare Covid ”skeptikern” Boris Johnsson fick efter han tillfrisknat så kan detta vara positivt för Trump men det är ju svårt att säga säkert på förhand.
Citera
2020-10-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/uppgifter-trump-hade-corona-liknande-symtom-redan-i-onsdags/
Ska bli spännande att se hur cocktailen med polyklonala antikroppar fungerar, än mer spännande hur den gjorts och kan användas.

Finns mer om det i Science, betydligt bättre källa än kvällstidningar.

(FB) Trump har testats positivt för corona
Citera
2020-10-03, 17:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Om det kommer ett meddelande att pressträffen ställs in, kan man nog ana att det är allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in