2020-10-03, 09:38
Medlem
tinybitss avatar
Det värsta är nog ändå skadeglädjen hos de flesta. Hade det varit Obama som dragit på sig viruset så hade det varit långa utlägg i Aftonbladet om hur den hemska högern är så skadeglad. Samtidigt nu så skiner det igenom att de verkligen gillar situationen.

"It's ok when we do it"
Citera
2020-10-03, 09:39
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta håller dessvärre på att gå åt helvete.

Ett enda kort tweet under 30 timmar "it is going well, I think".

Han kunde knappt gå till helikoptern då skulle transporteras till sjukhus för att läggas in.

CNN har en bra redogörelse för tidslinjen. Det är något som inte stämmer, man ska inte bli så sjuk så snabbt.

Vi pratar om en snubbe på 70+ här. Chansen är mycket stor att det finns underliggande sjukdomar, vilket gör att han ser extra dålig ut.
Citera
2020-10-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Det värsta är nog ändå skadeglädjen hos de flesta. Hade det varit Obama som dragit på sig viruset så hade det varit långa utlägg i Aftonbladet om hur den hemska högern är så skadeglad. Samtidigt nu så skiner det igenom att de verkligen gillar situationen.

"It's ok when we do it"
Beror nog på att många anser att det är lite karma efter att han sen starten i sina uttanden dämpat allvaret med viruset och själv utsatt oerhört många människor med sina rallyn trots att han vetat om risken.
Citera
2020-10-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
"Get your facts right" men du sitter samtidigt och hittar på citat samt fantiserar om folks politiska tillhörigheter. Kasta inte sten i glashus.

Jag har inte hittat på ett skit. Det där var en sammanfattning av det du indirekt säger... Jag säger alltså inte att du påstår att trump skulle sagt att alla ska skjuta rengöringsmedel direkt i pungen mannen..

Jag säger bara att det du påstår att han sagt är precis lika jävla löjligt som det.

Hade du ens kollat på hela den presskonferensen så hade du förmodligen vetat exakt vad han sa. Men du har förmodligen inte gjort det, utan precis som alla andra svenskar har du suttit och gjort dig rolig över det aftonbladet sa.

Vad Trump gjorde på den presskonferensen var att informera alla om hur dom handskas med det. Han sa knappast att folk skulle dricka bleach. Han sa att dom höll på o fundera ut ett antal olika lösningar och skulle se om något sånt skulle kunna fungera i teorin. Något sätt att bli av med viruset på som kan tänkas att fungera..

Så återigen.. Get your facts straight..

Du kan ju ta en titt på hela presskonferensen för en gångs skull o höra vad det var han egentligen sa... Eller så kan du ju fortsätta o göra som alla andra hjärndöda svenskar i det här landet och lyssna på den vinklingen som Aftonbladet sätter åt er.

Det gör mig varken mer eller mindre. Men sitt fan inte här o ljug om det för mig, för då kommer jag berätta för dig exakt hur det låg till och då bryr jag mig inte det minsta om hur jävla butthurt ditt ego blir av det.

"Kasta sten i glashus?" Jag ska kasta in en bäver i ditt trähus din jävla uberfjolla.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-03 kl. 09:48.
Citera
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
För vissa så kan det gå jäkligt snabbt från positivt test till feber och problem med syresättningen gissar lite högt att det är så det är för Trump just nu, Ngn försiktighetsåtgärd som Vita Huset försöker påskina är det nog inte utan det är mer allvarligare ön dem vill säga....

Hur långt är ett snöre

Vård i världsklass lär han få iallafall och vinner gör han nog ändå. Det är skillnad på att bli vald och att bli omvald. ekonomin gick bra innan pandemin något annat vågar inte hans motståndare hävda.

Synd att det inte finns någon hemsida för allmänheten där man kan se en timeline för sjukdomsförloppet baserad på empirisk data med möjlighet till att klicka i och ur flera variabler.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta håller dessvärre på att gå åt helvete.

Ett enda kort tweet under 30 timmar "it is going well, I think".

Han kunde knappt gå till helikoptern då skulle transporteras till sjukhus för att läggas in.

CNN har en bra redogörelse för tidslinjen. Det är något som inte stämmer, man ska inte bli så sjuk så snabbt.
Jodå, man kan bli sjuk ganska snabbt i Covid. Har en kompis som fick det och redan första dygnet var han totalslut med feber och värk i kroppen. Klart man inte är pigg då. Men det betyder inte att det kommer leda till döden. Min magkänsla säger att Trump klarar sig.
Citera
2020-10-03, 09:45
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Rätt ironiskt ändå att Trump, som hela tiden kritiserat Biden för att vara svag och sjuk, nu själv är i något sorts livsuppehållande tillstånd bara 4 veckor före valet.

Karma skulle man kunna säga (om nu Trump förstår detta utländska ord).

Med det sagt önskar jag honom ett snabbt tillfrisknande.
Citera
2020-10-03, 09:46
Medlem
Jag har tagit reda på vad som händer om en presidentkandidat eller president dör i USA. Trump är sjuk och Biden är 78år. Så det finns en förhöjd risk att någon av dem dör i närtid. Svaret det beror på när kandidaten dör. Det finns perioder där vi faktiskt inte riktigt vet vad som händer. Lagstiftningen är inte riktigt klar eller så krockar reglerna med varandra.

Första regeln är att USA får aldrig vara utan president. Så avlider presidenten så svärs vicepresidenten in. Finns det ingen vicepresident så svärs talmannen för representanthuset in (Pelosi i dags datum). Sen finns den en lista med 100tals personer som rangordnas efter varandra vem som ska ta över. Att president dör eller inte längre kan styra landet är inte ett juridiskt problem.

Om en presidentkandidat dör innan ett val kan det bli mer ”problematiskt”.

1 Dör kandidaten innan partiernas konvent så är racet öppet igen för olika partikandidater. Och de val som inte har hållits blir viktiga. Då väljer konventen en kandidat. Dock så blir den dödes elektorer troligen fria att rösta på vem de vill.

2 Dör en presidentkandidat efter partikonventet men innan valet så blir det lite eller mycket problematiskt.

A. Skulle kandidaten dö kort tid efter konventet så väljer partiernas ”ledning” en kandidat. Republikanerna skulle dock först se om de kunde hålla ett konvent. Det är troligen svårt. Så partiets ledning skulle nog välja även hos republikanerna.

B. Om kandidaten dör närmare valet (från och med mitten av Oktober?), så är det ett större problem. Då kan det vara så att väljarna inte vet vem som är ett partis kandidat på valdagen. Dessutom så måste troligen högsta domstolen besluta att elektorerna inte behöver rösta på den döde. Då många delstater har tvingande lagar om hur elektorer ska rösta. Det beror på att den döde skulle vara på valsedeln.

3 Skulle en kandidat och vinnare av valet dö efter valet men före beslutet hos ”electorial college” den 14 december. Så kommer troligen elektorerna få välja hur de vill men det kanske behövas domstolsbeslut.

4 Om kandidaten dör har valts till president av ”electorial college” den 14 december, så tillträder kandidatens vicepresidentkandidat som framtida president och kommer då sväras in den 21 Januari.
Citera
2020-10-03, 09:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Innefattar denna eminenta coronahantering även att fara omkring och skapa folksamlingar? Hur motiveras detta i så fall med hänsyn till folkhälsan?

Rallyna har främst varit utomhus och många i publiken har haft mask på sig och hållit avstånd.

Globalisterna vill förstås att Trump stannar hemma så att han förlorar valet.
Citera
2020-10-03, 09:51
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det bedöms inte vara politiskt gångbart att använda Natinalgardet för att invadera medlemsstater. Trump har den makten via ”Insurrection Act” men i dessa tider det skulle vara startskottet till ett inbördeskrig, därför vore det bättre för landet om respektive makthavare säkrar ordningen i sina stater. Vilket de inte gör, av politiska orsaker.
Så du anser alltså att guvernörerna i vänster-stater medvetet försöker döda sina medborgare för att bevisa hur dåligt det fungerar. Samtidigt som höger-stater bevisligen inte lyckas bättre trots att dom försöker?

Och sen finns det en president som inte har nån talan alls i detta?
Citera
2020-10-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Så ifall vi säger att Tegnell (eller nån annan av etablissemanget i Sverige som inte stöttat drastiska åtgärder som nu faktiskt inte Sverige tagit jämfört med andra länder) hade dragits med viruset så hade det varit legitimt beteende?
I Sverige låter vi vetenskapsmännen sköta infon så det är inte riktigt jämförbart.
Om Löfven skött kommunikationen själv och motsagt vetenskapen samt dragit ihop stora samlingar motbsitt bättre vetande, ja då hade jag inte haft större sympatier om han drog på sig det.
Citera
2020-10-03, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Bla bla bla, fortsätt bortförklara... Det här är varför det är lönlöst att posta en källa åt en sån som du, som att försöka förklara funktionen av en miniräknare för en babian.

Problemet är väl snarare att du inte läser längre än rubriken.
Moving to counter the spreading coronavirus outbreak, the Trump administration said Friday that it would bar entry by most foreign nationals who had recently visited China and put some American travelers under a quarantine as it declared a rare public health emergency.
Artikeln säger också att restriktionen kom efter att flygbolagen agerat.
The temporary restrictions followed announcements by American Airlines, Delta Air Lines and United Airlines that they would suspend air service between the United States and China for several months.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in