Citat:
Nu gråter jag nästan lite. Världen är bara för grym ibland. Och så tydligt det blir när media sållar fram 2-3exempel runt hela jordklotet där barn förlorat sina båda föräldrar i covid. Men då är det skönt att stärka sig med vetskapen att inga andra barn blir föräldralösa förutom dessa 2-3. Ingen vet idag vilka långtidseffekter en Covid19 infektion ger, men det finns gott om varningsrapporter. Att merparten i riskgrupperna inte har dött ännu beror ju i hög utsträckning på att de inte varit sjuka, vilket i sin tur beror på att många har valt att isolera sig för att skydda sig.
Inte speciellt många dör av Malaria i Sverige.
Nej, jag är ingen barnfadder. Är ingen månadsgivare. Sist jag skänkte något till välgörande ändamål var till jordbävningsoffren på Haiti. Att se alla dessa föräldralösa barn som mist bägge sina föräldrar var verkligen tårgripande. I alla fall för mig. För mig innebär relation mellan barn och föräldrar någonting väldigt starkt. Föräldrar är barnens yttersta trygghet. Barn som då mister inte bara sin ena förälder, utan båda. Det är nästan mer än vad jag klarar av rent mentalt. Har läst om sådana fall även i Covid19. Finns ett antal sådana fall i USA. I Sverige däremot har jag läst om unga barn som förlorat sin ena förälder, men inte båda. Inte än tack och lov.
Inte speciellt många dör av Malaria i Sverige.
Nej, jag är ingen barnfadder. Är ingen månadsgivare. Sist jag skänkte något till välgörande ändamål var till jordbävningsoffren på Haiti. Att se alla dessa föräldralösa barn som mist bägge sina föräldrar var verkligen tårgripande. I alla fall för mig. För mig innebär relation mellan barn och föräldrar någonting väldigt starkt. Föräldrar är barnens yttersta trygghet. Barn som då mister inte bara sin ena förälder, utan båda. Det är nästan mer än vad jag klarar av rent mentalt. Har läst om sådana fall även i Covid19. Finns ett antal sådana fall i USA. I Sverige däremot har jag läst om unga barn som förlorat sin ena förälder, men inte båda. Inte än tack och lov.
Trodde aldrig det skulle hända, men jag känner just nu en stark tillhörighet med Carl Lidbom.