2020-10-02, 17:20
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Varför ställer du den frågan till mig? Dessutom med citat från Tengelle..

Du presenterade uppgifter om antal patienter som vårdas. Frågan var inte speciellt svår att förstå, tror du att det kommer vara mindre eller fler patienter i december?
Citera
2020-10-02, 17:21
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK. Om du ska kunna få minsta respekt i tråden så vill jag att du beskriver vad T-celler, som du uttalar dig så kategoriskt om, är för någonting.

Kan du inte det så är du än mer anfäktad av Dunning-Kruger än jag först anade.

Jag har en mycket klar bild av mina egna förmågor och oförmågor i de här sammanhangen men jag är en av de få i denna tråd som bedrivit egen forskning, även om detta inte gällde immunologi. Så du kan fortsätta med dina personangrepp men de som har den minsta vetenskapliga blick för detta inser att du inte alls vet vad du skriver om.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger-effekten

Förlåt men det är för banalt för mig, tror det är du själv som lider av det uråldriga fenomenet du beskriver. Eller kanske ännu enklare, narcissism.
Forskning hit eller dit. Vi kan inte lita på ALLA som 'bedriver forskning' Jag lyssnar till dem som har något att säga, främst de jag finner intellektuella, förnuftiga och som tänker längre. Vissa lyssnar på dig andra inte. Jag är- de andra inte. Så är livet.
Citera
2020-10-02, 17:28
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Jo jag har läst på. Man fann T-minnesceller tretton år efter genomliden SARS-CoV-infektion.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hahaha, jag tror jag dör. Det är bara i Sverige man pratar om dessa magiska T-minnesceller och detta för att minska skammen över det fullständiga misslyckandet att hantera pandemin. Inget annat land diskuterar ens denna fråga. Den är irrelevant. Man vet inte om T-minnescellerna skyddar eller skadar men mest troligt är att de inte spelar någon roll alls. Har dessa celler gjort dig immun mot förkylning t.ex?

Jag såg Chris Martenson såga Fauci häromdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=3ulZNagmHJk&ab_channel=PeakProsperity

Inte kollat Martenson på ett bra tag nu men han pratade korsimmunitet och T-celler iallafall,

hans senaste film är en hel timme ser jag ... jösses.
Citera
2020-10-02, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Lite ironiskt att en britt häromdagen tyckte att Sverige är tydliga.
Visst, uppmaningen ”Tvätta händerna” är tydlig. ”Håll avstånd” är halvtydligt (Hur långt är ett avstånd? Flera bud om längden har dessutom lämnats.). Men sen då?

Notera att det fetade är rubriken, man vill göra det märkvärdigare genom att få det till att CNN har gått ut med det till hela världen:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/cnn-om-sveriges-hantering-tydliga-riktlinjer/

Skrämmande att folk behöver så tydliga instruktioner. Varför inte bara hålla så långt avstånd som det är möjligt? Det är en ganska enkel tumregel. Då slipper ni muppar springa runt med era måttband.
Citera
2020-10-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Förlåt men det är för banalt för mig, tror det är du själv som lider av det uråldriga fenomenet du beskriver. Eller kanske ännu enklare, narcissism.
Forskning hit eller dit. Vi kan inte lita på ALLA som 'bedriver forskning' Jag lyssnar till dem som har något att säga, främst de jag finner intellektuella, förnuftiga och som tänker längre. Vissa lyssnar på dig andra inte. Jag är- de andra inte. Så är livet.
Du vet alltså inte vad T-celler är. Trots detta uttalat du dig tvärsäkert om dessa.

Det spelar mig ingen roll, att du är en okunnig skribent men alla andra som läser här ska inse att du inte har den minsta aning om vad du skriver om.
Citera
2020-10-02, 17:32
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilken fråga anser du inte att du fått besvarad? Tycker jag svarat på allt. Däremot har du inte svarat på vilka andra smittsamma sjukdomar som tar livet av 6000 människor i Sverige på sex månader. Du tyckte ju det var sådant hyckleri för att vi inte stänger ned samhället för dem. Jag undrade vilka sjukdomar du åsyftar men har ännu inte sett något svar. Något bättre än "influensan" får du nog komma med då dödligheten inte ens ligger i närheten av Covid19. Dessutom finns det vaccin.

Grejen är ju för övrigt den att den dagen då det finns effektivt och verksamt vaccin så kommer dödligheten att falla drastiskt i Covid19. Sedan har förstås alla ett eget ansvar att vaccinera sig. Finns det vaccin tillgängligt för alla och som dessutom är effektivt. Ja, då är det förstås svårt att stänga ned sportevenemang och motivera det. Idag däremot när vi inte befinner oss där är det mycket lätt att motivera olika former av nedstängningar. Är det svar nog?

Det är inte speciellt svårt att punktera förnekarnas desinformation och vilseledande, tack för att du hjälper till.

Regeringen har klassat coronaviruset som allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom, det är sådan information som förnekare inte har tillräckligt med kognitiv kapacitet för att ta till sig. Är man lågbegåvad börjar man snacka om trafikdöda och annat irrelevant.

Coronaviruset klassas som samhällsfarligt av regeringen
Citat:
Regeringen klassificerar det nya coronaviruset som en allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom.
– Rent praktiskt innebär det här att smittskyddsläkare kan vidta tvångsåtgärder, säger socialminister Lena Hallengren (S).
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/coronaviruset-klassas-som-samhallsfarligt
Citera
2020-10-02, 17:33
Medlem
Novus Coronastatus 0924. Fler sjuka efter semestern, också en tydlig uppgång i andelen som tror de smittats av Corona under september jämfört med sommaren.
Fortfarande också fler än 100 000 som varit sjuka över 10 veckor.
https://twitter.com/t_sjostrom/status/1309142888517963776
Citera
2020-10-02, 17:34
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
OK. Om du ska kunna få minsta respekt i tråden så vill jag att du beskriver vad T-celler, som du uttalar dig så kategoriskt om, är för någonting.

Kan du inte det så är du än mer anfäktad av Dunning-Kruger än jag först anade.

men lägg ner det där, du har hållit på sen tråden började "beskriv vad en t-cell är annars är du inte värd min tid" hit och dit, alltså förstår du inte hur löjlig du är?

alla kan snabbt googla sig till vad en t-cell är, och även om alla vet vad en t-cell är så kommer vi alltid beskriva avancerade saker på olika sätt.

visa en ballong för någon och be om en beskrivning, så får du 10 olika beskrivningar som är olika men lika korrekta och beskriver en ballong.

det jag vill komma fram till är, sluta vara en sån jävla tönt, för en saklig diskussion istället och bry dig inte om obetydliga småsaker som en liten dagis barnen

sluta hugg på detaljer hela tiden när det inte är poängen med vad som pratas om, nöt
Citera
2020-10-02, 17:35
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Jo jag har läst på. Man fann T-minnesceller tretton år efter genomliden SARS-CoV-infektion.

Jag såg Chris Martenson såga Fauci häromdagen:

https://www.youtube.com/watch?v=3ulZNagmHJk&ab_channel=PeakProsperity

Inte kollat Martenson på ett bra tag nu men han pratade korsimmunitet och T-celler iallafall,

hans senaste film är en hel timme ser jag ... jösses.

Nurse Ratched är riktigt obehaglig. Pratar om minnesceller 13 år efter...hon har inte en susning ...
Citera
2020-10-02, 17:36
Medlem
gloffgloffs avatar
Merkel lyckas med konststycket att va tjusig i mask,

https://www.dn.se/varlden/pia-gripenberg-eu-haller-forhandlingsdorren-oppen-till-belarus-och-turkiet/
Citera
2020-10-02, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Merkel lyckas med konststycket att va tjusig i mask,

https://www.dn.se/varlden/pia-gripenberg-eu-haller-forhandlingsdorren-oppen-till-belarus-och-turkiet/

Klar förbättring. Hade den täckt ögon och hår också så hade det varit perfekt.
Citera
2020-10-02, 17:37
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Du vet alltså inte vad T-celler är. Trots detta uttalat du dig tvärsäkert om dessa.

Det spelar mig ingen roll, att du är en okunnig skribent men alla andra som läser här ska inse att du inte har den minsta aning om vad du skriver om.

Du är patetisk. Hävdar att immuniteten sitter i 13 år! Du är för okunnig och enkelspårig för att förlita sig på. Du får finna dina 'likes' hos andra, mig köper du aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in