2020-10-02, 16:26
Medlem
hashs avatar
Trump lär knappast ramla av pinnen, han lär ju ha absolut bästa vården i världen
Citera
2020-10-02, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, bara detta att han tar en 18-hålsrunda på 13 slag. Sådant gör mig imponerad!

Vi borde rimligtvis ha sett det sista Trump-rallyt.

Om han skulle bli väldigt lindrigt drabbat så är han "ute" igenom 10-14 dagar. Då är det 3 veckor kvar till valet. Skulle ha då direkt återgå till att stora mass-rallys med tusentals supporters utan mask, då är han mer slut i huvudet än jag har trott.

Det sägs nu att symptomen är lindriga. Halmstads BK tränare var sjuk i en vecka och är nu verksam liksom en av dom bästa spelarna det tog bara en vecka.

Så Trump kan fortfarande komma igång igen om 8 dagar men visst han är äldre och har en del övervikt att släpa på. Om jag får tippa tror jag att han startar igång rallyn i mitten av oktober. Hur sjukdomsbilden är och blir är alltid svårt att bedöma. Hoppas inte Biden blir sjuk också för då blir det ingen "debatt" 22 oktober.
Citera
2020-10-02, 16:29
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Men ditt jävla klappmongo!!!! Inser du inte det självklara!!!!!!!! Det är ungefär lika dumt som att säga att 1procent dör av höggradigt gliom. Det är så dumt så det behövs ingen källa.

Det är inte 7 procent döda i Corona nu, inte bland 74-åringar inte ens i närheten. Låt säga att siffran i ett antagande är 0.5 procent. Då tror du att risken är 14 ggr högre för USA mäktigaste man än vad det är gemene person!!! Han har tillgång till sjukvård som ingen annan, i världens mest utvecklade medicinska nation, det står redan en ECMO reserverad för honom. Fattar du inte att du är galet korkad??

Enligt den svenska Folkhälsomyndigheten är dödligheten 4,3 % hos personer över 70 år. Om man dessutom väger in faktorn att dödligheten är dubbelt så hög hos män som hos kvinnor, så kan nog 7 % vara en siffra som ligger väldigt nära verkligheten för Män i Trumps ålder. Särskilt om man också väger in att dödligheten i USA är högre än vad den är i Sverige.

"I gruppen 70 år och äldre var dödligheten 4,3 procent"

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/juni/studie-visar-tydligt-samband-mellan-alder-och-risken-att-do-i-covid-19/
Citera
2020-10-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Men sluta dröm för fan? Hahaha! Det var nog det mest patetiska försök till att få Trump att låta mer märkvärdig än han är på länge. Han gör ingenting utöver vad en normalt frisk 70åring skulle klara av. Verkligen ingenting. Killen blir för fan andfådd av att spela golf.

Helt sjukt vad folks politiska åsikter får de att vrida och vända på verkligheten

Nej jag ser opartiskt på det hela. Det händer väl att jag försvarar Trump men du ser väl själv hur mycket han framträder, det tar naturligtvis på krafter och immunförsvar. Ja svenska politiker är utbrända när dom är över 70 år.
Citera
2020-10-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Men han kan ju göra allt detta för att han jobbar väldigt lite, han spelar ju mer golf än någon annan president gjort någonsin och han hänger på sina golfbanor, tittar man sen på hans dagliga scheman så är det ju mycket "executive time" och han hänger på Twitter mer än någon annan politiker

Men twitter kan ju också vara påfrestande. Man kan få väldiga humörsvängningar, om jag vore politiker på twitter skulle jag ständigt känna ilska vilket är förödande för blodtrycket.

Golfrundorna är nog bra för den som gillar golf.
Citera
2020-10-02, 16:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är matematiker, så jag behöver varken skrika eller använda svärord, jag är trygg i mig själv.

Här är statistiken:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Avlidna 70-79 1268st
80-89 2442 st
90- 1535 st

Totalt 5245 st av 5895 dvs 89% av alla döda i Sverige var över 70 år. eftersom antalet över 70 är ca 1.5M så är dödligheten 4000 per M i åldern 70- och ca 70 per M i åldern 0-69. Alltså är risken att dö i Corona i Sverige 57 gånger större om du är över 70 än under.

Det finns inget magiskt med 70+. Man kan lika gärna välja ut gruppen 65–74. Där var risken 3,1 % enligt den här sidan: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02483-2

Med förbättrade behandlingsmetoder har den siffran med största sannolikhet sjunkit nu.

Och den gäller för vanliga människor, inte USA:s president, som är ovanligt pigg för sin ålder och som har tillgång till världens bästa vård.
Citera
2020-10-02, 16:33
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är matematiker, så jag behöver varken skrika eller använda svärord, jag är trygg i mig själv.

Här är statistiken:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Avlidna 70-79 1268st
80-89 2442 st
90- 1535 st

Totalt 5245 st av 5895 dvs 89% av alla döda i Sverige var över 70 år. eftersom antalet över 70 är ca 1.5M så är dödligheten 4000 per M i åldern 70- och ca 70 per M i åldern 0-69. Alltså är risken att dö i Corona i Sverige 57 gånger större om du är över 70 än under.

Enligt folkhälsomyndigheten ligger det till på följande sätt:

"I gruppen 70 år och äldre var dödligheten 4,3 procent, medan den var 0,1 procent bland personer yngre än 70 år."

Som jag skrivit tidigare; Om man dessutom tar hänsyn till faktorn att det är dubbelt så stor dödlighet hos män än hos kvinnor så hamnar man ganska högt för "Män över 70 år".

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/juni/studie-visar-tydligt-samband-mellan-alder-och-risken-att-do-i-covid-19/
Citera
2020-10-02, 16:35
Medlem
different_trips avatar
Tycker det är skönt att vi får se äckelvänstern önska död och elände över Trump. Vänstern är det riktiga hotet mot demokratin.

Jag tror Trump fixar det, hans odds lär vara 100 gånger bättre än Bidens som ser ut att ha en fot i graven redan. Helt sanslöst att han ens är kandidat.
Citera
2020-10-02, 16:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Enligt folkhälsomyndigheten ligger det till på följande sätt:

"I gruppen 70 år och äldre var dödligheten 4,3 procent, medan den var 0,1 procent bland personer yngre än 70 år."

Som jag skrivit tidigare; Om man dessutom tar hänsyn till faktorn att det är dubbelt så stor dödlighet hos män än hos kvinnor så hamnar man ganska högt för "Män över 70 år".

Det kan stämma med mina siffror, mars-juni. Notera att antalet dödsfall sjunkit radikalt och jag har inte läst att de är säkra på varför, om viruset muterat, om vården blivit bättre, eller om man helt enkelt lyckats skydda äldre.
Citera
2020-10-02, 16:36
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Enligt den svenska Folkhälsomyndigheten är dödligheten 4,3 % hos personer över 70 år. Om man dessutom väger in faktorn att dödligheten är dubbelt så hög hos män som hos kvinnor, så kan nog 7 % vara en siffra som ligger väldigt nära verkligheten för Män i Trumps ålder. Särskilt om man också väger in att dödligheten i USA är högre än vad den är i Sverige.

"I gruppen 70 år och äldre var dödligheten 4,3 procent"

Jo, men det är inte samma nu som i april-mars då det var som värst. Man har lärt sig att behandla de sjuka på ett bättre sätt. Kanske har även viruset muterat och försvagats (min spekulation)...
Nu har dödligheten sjunkit ordentligt. Och den fortsätter sjunka. Läs här:

https://www.cebm.net/covid-19/declining-covid-19-case-fatality-rates-across-all-ages-analysis-of-german-data/

Citat:
Declining COVID-19 Case Fatality Rates across all ages: analysis of German data
September 9, 2020
This analysis shows that the fatality rate from COVID-19 has declined in all age groups, and the older age groups drive the overall reduction.
...

A larger decrease is seen in the ages 60-79 with average CFR ~ 9% in March/April falling to 2% in July August.

Tar man 100 stycken manliga 74-åringar (Trump) med Covid så kommer 98 av dem klara sig.
Citera
2020-10-02, 16:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det finns inget magiskt med 70+. Man kan lika gärna välja ut gruppen 65–74. Där var risken 3,1 % enligt den här sidan: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02483-2

Med förbättrade behandlingsmetoder har den siffran med största sannolikhet sjunkit nu.

Och den gäller för vanliga människor, inte USA:s president, som är ovanligt pigg för sin ålder och som har tillgång till världens bästa vård.
Jo, jag skulle inte heller säga att risken (chansen?) att han dör är 3%, troligen mindre. I mars hade det varit mycket farligare för honom.
Citera
2020-10-02, 16:37
Medlem
08-55331000s avatar
Trumpen pumpar ut lögner - vad händer nudå?

Kan vi förvänta oss att Trump nu
  • börjar skylla på fekjmedia?
  • påstår att hans hydroxyklorokin tabletter blivit utbytta?
  • påstår att han Klorin blivit stulet
  • börjar köra offerkortet om hur många som missunnar honom att vinna valet?
Eller vad blir egentligen Trumps nästa drag, när verkligheten närmar sig såpass?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in