2020-10-02, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Dålig affär att liv räddas och ha runt +10 15 fall per dag? Jag tror inte Australien skulle vilja byta mot Sveriges siffror.
Så varför rasar du inte över att trafikverket fortfarande tillåter bilar köra i över 30 km/t, när det är helt självklart att dödsfallen i trafiken skulle minska drastiskt om man max tillät fordon att köra i 30. Nollvisionen kan nås imorgon, med ett enkelt beslut. Anser du att det är rimligt att vi får köra i över 30 km/t trots att det bevisligen kostar människoliv varje år? Ett högt pris att betala för att vi ska spara lite tid och pengar, eller?
Citera
2020-10-02, 14:33
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Känns som det börjat platåa. Det är Oktober och Sverige registrerar 600 fall om dagen. Det är varken speciellt bra eller dåligt. Den utlovade undergången lyser fortsatt med sin frånvaro.

jämför man med uppgången i Mars så är den nuvarande en lätt bris i jämförelse. Antalet fall har ungefär dubblerats på 4 veckor, När det var som värst så var det dubblering typ var annan dag.

I Spanien som är värst drabbat nu har andra vågen planat ut börjat sjunka och antalet döda är inte i närheten av vad det var i första vågen. Spanjorerna är nog dessutom sämst i klassen på att hålla avstånd dom har gett upp sen länge.
Senast redigerad av raskens 2020-10-02 kl. 14:36.
Citera
2020-10-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Priset hade varit mer döda, nu ser Australien att det dom gör fungerar.

Menar du att enda skillnaden om de inte gjort något hade varit fler döda? Vad är isf ens deras strategi?
Citera
2020-10-02, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
C19.se säger sju döda och 823 nya fall. Någon ljuger. Och jag tror det är FHM.

Samma dödstal som platz. Dvs c19 som har släpat
Citera
2020-10-02, 14:35
Avslutad
Vad gäller fallen i Göteborg så ligger Angered och Östra Göteborg bra till. Märkligt.... Nästan som att det fanns någon immunitet där efter vårens härjningar?
Citera
2020-10-02, 14:37
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad gäller fallen i Göteborg så ligger Angered och Östra Göteborg bra till. Märkligt.... Nästan som att det fanns någon immunitet där efter vårens härjningar?
Icke! Immunitet är det inte, men det kan vara något med vattnet som skyddar.
Citera
2020-10-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Så att tvätta händerna samt hålla fem stegs avstånd är instruktioner som invandrare som grupp betraktat inte kan ta till sig?

Vissa invandrare. Jag sa inte alla.

Vissa invandrare (alltför många) har absolut svårt att ta till sig coronainfo, acceptera den osv.

Visa invandrare litar mer på varandra än på svenska myndigheter, de litar mer på invandrare som inte kan svenska än på infödda svenskar, och de prioriterar dessutom religiösa sammankomster istället för direktiv som baseras på vetenskap osv. Problemen är gigantiska.

Jag har träffat åtskilliga invandrare som inte kan kommunicera med vården alls. Konceptet svensk vård, lydnad under läkare och att blint lita på offentliga instanser (som infödda svenskar älskar att göra) är för dessa människor totalt främmande.

Och framför allt: de fattar inte vad man säger. Och de bryr sig inte, för de har egna lösningar.

Ovanstående problem försvinner inte för att invandrare kollar på nyheter från hemländerna. Det är svenska staten och landstingen de ska samarbeta med, inte Afghanistan och Somalia.

Jag träffade nyligen en invandrare vars föräldrar försökte driva ut demoner ur honom ...

Det är inte lätt det här ...
Citera
2020-10-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Så varför rasar du inte över att trafikverket fortfarande tillåter bilar köra i över 30 km/t, när det är helt självklart att dödsfallen i trafiken skulle minska drastiskt om man max tillät fordon att köra i 30. Nollvisionen kan nås imorgon, med ett enkelt beslut. Anser du att det är rimligt att vi får köra i över 30 km/t trots att det bevisligen kostar människoliv varje år? Ett högt pris att betala för att vi ska spara lite tid och pengar, eller?

Och framförallt varför inte Tony rasar över att ca 7.000 svenskar årligen dör ca 10 år för tidigt p g a av luftföroreningar. Detta beroende på vårt sätt att leva. Vi vill ha 2 bilar, vi vill flyga, vi vill konsumera o s v o s v. Vi borde ha en presskonferens varje dag gällande detta, då det dör ca 20 svenskar/dag i detta.
Citera
2020-10-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Samma i Region Stockholm. Nu ökar smittspridningen i områden som var förskonande under våran. Ja gud vad kan det bero på?
Citera
2020-10-02, 14:40
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Vissa invandrare. Jag sa inte alla.

Vissa invandrare (alltför många) har absolut svårt att ta till sig coronainfo, acceptera den osv.

Visa invandrare litar mer på varandra än på svenska myndigheter, de litar mer på invandrare som inte kan svenska än på infödda svenskar, och de prioriterar dessutom religiösa sammankomster istället för direktiv som baseras på vetenskap osv. Problemen är gigantiska.

Jag har träffat åtskilliga invandrare som inte kan kommunicera med vården alls. Konceptet svensk vård, lydnad under läkare och att blint lita på offentliga instanser (som infödda svenskar älskar att göra) är för dessa människor totalt främmande.

Och framför allt: de fattar inte vad man säger. Och de bryr sig inte, för de har egna lösningar.

Ovanstående problem försvinner inte för att invandrare kollar på nyheter från hemländerna. Det är svenska staten och landstingen de ska samarbeta med, inte Afghanistan och Somalia.

Jag träffade nyligen en invandrare vars föräldrar försökte driva ut demoner ur honom ...

Det är inte lätt det här ...

Om ens häften är sant, så har vården i vissa områden en jobbig vardag.
Citera
2020-10-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det handlar också om högt IQ och en kultur av disciplin och logik. Men mest av allt att de konsekvent bär mask. Det hör ju iofs ihop med deras IQ.

Vi ser nu överallt att de som drabbas mest är de med lågt IQ och låg impulskontroll. De bara måste ha kalas med hela tjocka släkten och kindpussas.

Lider med dig som flyttade till USA för att slippa svenskarnas låga IQ och nu har det visat sig att amerikanernas IQ är ännu lägre. Folket har till och med röstat fram en president som är dum nog att smittas.
Citera
2020-10-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om ens häften är sant, så har vården i vissa områden en jobbig vardag.

Det kan jag garantera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in