2020-10-02, 13:37
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det är sant att han kan vinna sympati poäng bland mittenväljarna, men samtidigt så kommer hans valkampanj att försättas i en svår situation, valet kommer antagligen att bli väldigt jämnt i battleground states så det är viktigt att han är ute och kampanjar precis som han gjorde innan han nu blev testad positiv, men i och med detta så kan han inte det på åtminstånde säkert en vecka och det kan säkert få konsekvenser inför valet om han inte hinner nå ut till alla viktiga delstater.
Bidens kampanj saknar någon som helst kampanjande förutom tv ads i swingstates, folk inom Demokraterna är frustrerade på att dom inte har någon som kampanjar alls för Biden, sedan syns han själv inte till någonstans heller? Bara de senaste dagarna har Bidens kampanj meddelat att dom nu börjat med att skicka ut folk vilket är försent då Trumps gjort det i många månader nu.

”Voter registration” och entusiasm är där man ska kolla och inte polls och Trump leder i båda dessa i swingstates!
Citera
2020-10-02, 13:38
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Det är sant att han kan vinna sympati poäng bland mittenväljarna, men samtidigt så kommer hans valkampanj att försättas i en svår situation, valet kommer antagligen att bli väldigt jämnt i battleground states så det är viktigt att han är ute och kampanjar precis som han gjorde innan han nu blev testad positiv, men i och med detta så kan han inte det på åtminstånde säkert en vecka och det kan säkert få konsekvenser inför valet om han inte hinner nå ut till alla viktiga delstater.

Trumps bas blir inte påverkade av detta och du får tänka på att Biden är mellanmjölk som dessutom knappt åkte på kampanjresor eller hade någon publik överhuvudtaget.

Hade demokraterna haft en kandidat som Tulsi Gabbard då kan jag hålla med om att det blivit en knivig sits för Trump men nu handlar det om den passiva och lågenergiska Biden. Trots att Biden kommer att ha en veckas försprång så når Trump ändå ut till betydligt fler väljare på ett enda vslmöte än om Biden håller 10 st. Sen så har Trump ett bra team och man kommer att utnyttja denna sjukdom till max.

Folk kommer att vara väldigt nyfikna på hur Trump kommer att klara detta virus så jag garanterar dig att många kommer att bänka sig framför TV när han kommer att hålla virtuella valmöten. Har vi tur så kanske han gör en show a la dokusåpa där man kan följa Trump och Melania hemma hos dom i vita huset, där Trump blandat politiska budskap med underhållning. Detta kan nog bli riktigt bra.
Citera
2020-10-02, 13:41
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Han är symptomfri, men med tanke på hela situationen - hans ålder, övervikt och stressiga jobb - samt att han inte har sett särskilt frisk ut på senare tid (jag har sett en del rallyn och presskonferenser med honom) - så är det troligt att han kan komma att insjukna och att det kan bli allvarligt.

Melania lär klara sig bättre skulle jag tro.

Det tror jag inte ett dyft på, för det första är det fortfarande en väldigt liten andel som faktiskt dör utav COVID-19 även i hans ålder och övervikt, för det andra har han tillgång till den bästa sjukvården med de allra bästa läkarna i hela världen om han skulle få några allvarligare symptomer. Att han skulle kola vippen, ser jag som högst osannolikt.
Citera
2020-10-02, 13:44
Medlem
Karma på ett sätt med tanke på att han har underminerat viruset om och om igen.
Med det sagt, jag hoppas innerligt att han klarar sig utan problem, det är ett förrädiskt och hemskt virus som har åsamkat massvis med människor ett oändligt lidande. Hoppas han repar sig om omgående.
Citera
2020-10-02, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Missade han att dricka definitionsmedel,som dåren påstod botade /förhindrade..
Skål Donne!!!

Det påstod han aldrig. Däremot påstod fake news media att han hade påstått det.
Citera
2020-10-02, 13:46
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du förstår uppenbarligen inte hur virus muterar över tid i befolkningsgrupper. Tillbaks in i skogen med dig. Och sluta fingra på luren.

Jo det gör jag. Och jag är fullt medveten om att det inte finns några bevis för det i det här fallet. Däremot är min förklaring vedertagen vetenskap vad gäller mortalitet av influensor och andra infektioner.
Citera
2020-10-02, 13:47
Medlem
Det bör dock nämnas att han verkar ha goda gener då hans pappa blev 93 år gammal och hans mor blev 88 år gammal så om han inte har misskött sin hälsa så har han goda förutsättningar.
Citera
2020-10-02, 13:48
Medlem
Citat:
Det tror jag inte ett dyft på, för det första är det fortfarande en väldigt liten andel som faktiskt dör utav COVID-19 även i hans ålder och övervikt, för det andra har han tillgång till den bästa sjukvården med de allra bästa läkarna i hela världen om han skulle få några allvarligare symptomer. Att han skulle kola vippen, ser jag som högst osannolikt.

Man kan ju alltid hoppas att fanskapet kolar vippen. En senil gammal gubbe som ser ut som en orange alien för mig till tankarna om gröna ödlor från yttre rymden. Fast nu i orange skepnad.
Citera
2020-10-02, 13:50
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Om två veckor när Trump är tillbaka inför den andra debatten så kommer han att tjäna rejält på detta och förmodligen säkra fyra år till som president!
Citera
2020-10-02, 13:50
Medlem
Citat:

Boris Johnson hade också läkare i toppklass men hamnade ändå på intensiven och kunde mycket väl ha dött, vilket han själv medgav efteråt. Trump är dessutom klart äldre och ser ut att vara i fysiskt sämre skick än BoJo.

Jag skrev f ö aldrig att Trump skulle komma att dö, jag skrev att det kunde bli allvarliga följder, vilket är något helt annat.
Citera
2020-10-02, 13:51
Medlem
Känns som en uppenbar fake-news och en del i en strategi från psykopaten/narcissisten. Vi kommer att få se en fulländad show a la Bo Jo, Trumpen läggs in på IVA, kommer att "sväva mellan liv och död", vilket väcker sympatier

Slipper dessutom skämma ut sig mer i valdebatter. OCH slutligen vinner valet, då de lättlurade "White-trash-väljarna" i US inte ser igenom detta. Vilket tragiskt land US är i vissa avseenden.
Citera
2020-10-02, 13:54
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det innebär att han är smittad, däremot så betyder det inte att han blir garanterat jätte sjuk

Nej, men däremot tillhör han flera riskgrupper, så som gammal, överviktig osv. Däremot så har han så klart tillgång till bra vård i ett tidigt skede, vilket kan göra stor skillnad, alla människor skulle överleva om de fick sådan vård tillräckligt tidigt i sjukdomsskedet av Covid-19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in