2020-10-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Exakt min tanke. Om han klarar det galant kommer han få en jävla boost i president racet. Jag tror faktist på att detta kan vara skillnaden.
Trump kanske är en av de första som ska testa "sitt eget" vaccin, när han nu nästan har utlovat att det ska skeppas till amerikanerna före valdagen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det troliga är väl tyvärr att han får en mildare variant och därmed bara stärks i sitt förminskande av sjukdomen. Jag hoppas som sagt inte att han dör, men det hade ju varit nyttigt för honom att få det lite tufft både under och efter sjukdomsförloppet så att han kanske blir lite mer ödmjuk (långsökt, jag vet).

Det är inte förminskande av detta virus som är problemet.
Citera
Medlem
Lilamixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Upplys oss!

Bara gå in på amerikanska hemsidor och kolla? Extremt tråkigt då det är X antal hundra sidor med politik.

Men nu är jag snäll så du kan googla: jordbruksreform, 100% inhemsk energi produktion (militären), erkännandet av Jerusalem, fredsförhandlingar mellan Israel och dess grannar, blockerat kinesisk teknik från USA samt dess grannar (huawei, xiaomi, tik tok).

Säg vad man vill om mannen men påståendet att amerikanska presidenten inte jobbar alternativt får saker gjort är helt befängt.

/Edit
I princip alla förhandlingar i senaten, exekutiva ordrar samt båda sidors argument kontra motargument finns att se online.
Senast redigerad av Lilamix 2020-10-02 kl. 13:06. Anledning: Mer text.
Citera
2020-10-02, 13:06
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilamix
Snabbt kollande på CNN/fox news så dont quote me on this men det verkar som att både Trump samt Melania inte har några allvarliga symptom, chefsläkaren för vita huset förväntar sig att Trump fortsätter sitt arbete under tiden i karantän.

Det tar ju väl c.a. 1-2 veckor innan viruset blir ännu värre första dagarna är ingenting.
Citera
2020-10-02, 13:06
Medlem
Mongoprofetens avatar
Man får hoppas att han klarar sig. Fast han kommer nog inte att kunna närvara i kommande presidentdebatter?
Citera
2020-10-02, 13:08
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Till Trumps försvar kan väl sägas att lutningen förmodligen blir mer skrämmande med alla de inlägg han har i skorna...

Glöm inte bort vuxenblöjan som sannolikt även den påverkar balansen.
Citera
Medlem
Lilamixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Det tar ju väl c.a. 1-2 veckor innan viruset blir ännu värre första dagarna är ingenting.

Det kan jag inte svara på, oh well hoppas han kommer lindrigt undan.
Citera
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Har folk verkligen glömt bort att det var Trump som mycket tidigt införde reserestriktioner och dylikt, samtidigt som demokraterna skrek att Trump agerade rasistiskt mot asiater och tyckte Trump var alldeles för hård och att det inte alls var någon fara på taket.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur sådana som du resonerar. Ni verkar ha en mental blockering som gör att allt Trump gör är ondska, även om han så skulle bota cancer.

Trump derangement syndrome borde verkligen klassas som en klinisk diagnos.

Jag är inte ett större fan av särskilt många av de presidenter som USA har producerat och jag har definitivt inte någon mental blockering när det gäller Trump. Rent krasst så har han startat betydligt färre konflikter ute i världen, han har en politik som stimulerar aktiemarknaden och företagandet. Absolut. Men det är ett högt pris och det betalas av de som bor där.

Han spär på konflikter med sitt agerande, det skapar slitningar mellan olika grupper i USA, han anstränger sig noll för att försöka få samman sitt folk. Han är en ledare för de som tycker som han. Nu kanske du råkar göra det och det är ok men innan du tror att jag sitter och läser vänsternyheter för att få min bild av Trump så kan jag här och nu dementera det. Jag har väldigt många vänner i USA som jag har regelbunden kontakt med. Det snackas om kravaller, kaos och en slitning i samhället som bara blir värre och värre. Hur är det positivt? Hur är det en väg framåt? Hur är det hållbart? Bara om man vill ha kaos.
Citera
2020-10-02, 13:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Hahahah, vad beror det på att han inte kan dricka vatten med en hand? Särskilt hala mineralvattenflaskor han får langade till sig?

Han har förklarat det. Han tog det medvetet försiktigt för att inte spilla vatten på sidenslipsen.

Han hade innan dess gjort honnör flera hundra gånger i stekande hetta. Men enligt fake news media, som du verkar läsa, så kan han inte använda högerarmen...
Citera
2020-10-02, 13:09
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilamix
Det kan jag inte svara på, oh well hoppas han kommer lindrigt undan.

Får hoppas på det har sj. haft COVID samma med farsan som är i samma åldersgrupp som Trumpeten, andningssvårigheterna började kicka in efter vecka 1 och plöstligt låg han på sjukhuset och fick syrgas
Citera
2020-10-02, 13:10
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Så lät det i början när Boris var sjuk också.

Sedan gick det undan och Boris åkte in på intensiven och hans uppgifter togs över av övriga i regeringen.

Om Trump blir rejält sjuk så förmodar jag att han vårdas i vita huset eller?

Och Pence får rycka men det vill de nog hemlighålla/fördröja om Trump blir så dålig.

Men vad vi vet har inte Trump ens några symptom än. Och det samma gäller väl Hope Hicks eller?

Hope Hicks ska enligt det jag läst vara sjuk med symtom. Det har inte sagts rakt ut att Trump saknar symtom, så man kan ju gissa att han faktiskt har det.
Citera
2020-10-02, 13:11
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Han lär nog få malariamedicinen så det går nog bra.

Som den karlakarl han är kör han givetvis blekmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in