2020-10-01, 23:44
Medlem
Hej! Tänkt sälja min systers mobil. Skärmen är trasig och man kan inte se ett smack så jag kan därför inte fabriksåterställa den (redan försökt i 30 min). Det jag undrar är om jag säljer den utan att fabriksåterställa den kan då någon logga in på mobilen i efterhand med en ersatt skärm? Kan personen i fråga alltså få tag i min syrras information som är lagrad på mobilen med en utbytt skärm om den inte är fabriksåterställd? Det är en Motorola om det spelar någon roll i sammanhanget.
Citera
2020-10-01, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iWiking
Hej! Tänkt sälja min systers mobil. Skärmen är trasig och man kan inte se ett smack så jag kan därför inte fabriksåterställa den (redan försökt i 30 min). Det jag undrar är om jag säljer den utan att fabriksåterställa den kan då någon logga in på mobilen i efterhand med en ersatt skärm? Kan personen i fråga alltså få tag i min syrras information som är lagrad på mobilen med en utbytt skärm om den inte är fabriksåterställd? Det är en Motorola om det spelar någon roll i sammanhanget.

Rent spontant så känns det som att man kan få tag på allt som din syster delat med sig. Jag blir nyfiken på materialet.
Citera
2020-10-01, 23:51
Bannlyst
Citat:

Tror inte någon bryr sig, de hade återställt själva om den redan inte var det. Inte så att kvinnor lagrar avancerade grejer på luren som någon skulle haft nytta av direkt, endast patetiska selfies och tråkiga dagboksanteckningar.

Du kan dock rebota den utan att ens behöva se skärmen, bara googla, den körs på android.
Citera
2020-10-01, 23:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Hur pass väl är telefonen låst? Är den krypterad?
Citera
2020-10-01, 23:58
Medlem
yungGs avatar
Utgå ALLTID från att de som kan få tag i personlig information kommer att få tag i personlig information.

Vad är det för sorts telefon? Med iPhones så vill jag minnas att man kan göra en fabriksåterställning via iTunes.
Citera
2020-10-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .JohnDoe
Tror inte någon bryr sig, de hade återställt själva om den redan inte var det. Inte så att kvinnor lagrar avancerade grejer på luren som någon skulle haft nytta av direkt, endast patetiska selfies och tråkiga dagboksanteckningar.

Du kan dock rebota den utan att ens behöva se skärmen, bara googla, den körs på android.
Hoppas det vore så men man kan aldrig vara för säker, finns ju pedofiler som runkar till allt under 16 bast.

Testat reboota/göra hard reset men eftersom jag inte kan se vad som händer på skärmen så går det inte heller tyvärr. Att stänga av mobilen helt går inte heller då man måste trycka på skärmen för att stänga av den så just nu väntar jag på att batteriet dör.
Citera
2020-10-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yungG
Utgå ALLTID från att de som kan få tag i personlig information kommer att få tag i personlig information.

Vad är det för sorts telefon? Med iPhones så vill jag minnas att man kan göra en fabriksåterställning via iTunes.
Jo tyvärr fruktar jag det. Det är en Motorola Moto G6 Play, vet också att det gått på iPhone men inte lika säker på Motorola/Android
Edit: Motorola, ej Huawei
Citera
2020-10-02, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hur pass väl är telefonen låst? Är den krypterad?
Olåst (Tele2), lösenordet kan hon säkert men den är HELT paj. Ungen förstör allt hon rör vid..
Citera
2020-10-02, 00:06
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Olåst (Tele2), lösenordet kan hon säkert men den är HELT paj. Ungen förstör allt hon rör vid..

Jag menade låst som just i lösenord. Hur långt lösen? Är datan på telefonen krypterad? Vad finns på den? Vem säljer du till?
Citera
2020-10-02, 00:07
Medlem
glajarns avatar
Om hon har "hitta min mobil" så ska man väl kunna ta bort och återställa mobilen? Rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-10-02, 00:10
Bannlyst
Citat:
Hoppas det vore så men man kan aldrig vara för säker, finns ju pedofiler som runkar till allt under 16 bast.

Testat reboota/göra hard reset men eftersom jag inte kan se vad som händer på skärmen så går det inte heller tyvärr. Att stänga av mobilen helt går inte heller då man måste trycka på skärmen för att stänga av den så just nu väntar jag på att batteriet dör.

Följ en video på Youtube så behöver du inte ens kolla på skärmen, du kan bara följa instruktionerna och trycka knapparna enligt.

Och vad spelar det för roll om någon okänd runkar till någon bild i sin ensamhet som ingen kommer ens veta om lol.
Citera
2020-10-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag menade låst som just i lösenord. Hur långt lösen? Är datan på telefonen krypterad? Vad finns på den? Vem säljer du till?
Kan inte hennes lösen men lär väl vara under 10 symboler, kan inget om kryptering så gissar att den inte är det, finns väl bilder på henne och andra, sociala medier såsom Snap, tänkt sälja genom budgivning på Tradera. Det är vanlig gen-z tjej, gissa vad ungdomar gör på sina mobiler..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in