2020-10-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Det var måndagens program. Kategorin var dotter och andra töntiga artistnamn. Då sa dem att det inte finns några programledare som är kända under artistnamn. Men det kom väl ingen fråga på det. Reagera mest på att det visst finns programledare som är kända under artistnamn, t ex Loket

Ja där var de ute och cyklade ordentligt.
Citera
2020-10-01, 01:03
Medlem
zerxezs avatar
Sarah Dawn Finer verkar ha begränsad självdistans. Blir förbannad på Filip så fort han börjar driva lite.
Citera
2020-10-01, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Nu kunde ingen UP-svaret på Anthony Kiedis men det går fortare att säga pass, än uttala gruppnamnet.
Eller är det bara jag?

Det är väl rätt många ord i UP som tar längre tid att säga än pass.. Förstår inte riktigt frågeställningen.

Nog gynnas man av att säga "Red hot chili peppers" snabbt och få ett poäng istället för att passa.. Det folk förlorar mycket på är dock att vela en lång tid, oftast kommer de inte ens på svaret trots velandet.
Citera
2020-10-01, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Jag måste ha missat detta. Hur var frågan ställd? Andra sådana personer är ju tex Barbro Karin Viola "Babben" Westerlund Larsson, Lars Ove "Lasse" Kronér, Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren, Peter "Peppe" Eng, Anna Charlotte "Lotta" Engberg, Lars Nils "Lasse" Berghagen och Tobias Peter "Tobbe Trollkarl" Blom

Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Det var måndagens program. Kategorin var dotter och andra töntiga artistnamn. Då sa dem att det inte finns några programledare som är kända under artistnamn. Men det kom väl ingen fråga på det. Reagera mest på att det visst finns programledare som är kända under artistnamn, t ex Loket

Nog finns det programledare med artistnamn, sen vet jag inte riktigt vad som krävs för att det ska klassas som artistnamn, och inte bara ett smeknamn. Tobbe Blom och Lasse Kronér känns ju inte riktigt som t.ex. Lady Gaga om man säger så.

Att säga att Lars Kronérs artistnamn är "Lasse" låter ju bara otroligt löjligt, samma med Tobias = Tobbe och liknande. Visst, man använder världens vanligaste smeknamn (som alla med samma förnamn kallas själva) för att bli mer folkliga och ett med det svenska folket.. Men artistnamn?
Senast redigerad av peterj76 2020-10-01 kl. 01:25.
Citera
2020-10-01, 01:28
Medlem
zerxezs avatar
Svårt att förstå hur Ammie Bramme Sey kan gå till final i På Spåret men här vara helt chanslös ?
Citera
2020-10-01, 01:50
Medlem
Lite kuriosa är att King Solomon var världens rikaste person (eller topp 5 iaf) genom alla tider. 2,2 BILJONER dollar var han god för omräknat i dagens värde. Sinnessjukt vad mycket pengar. Sen om han var en sann historisk person rådet det delade meningar om.
Citera
2020-10-01, 02:06
Medlem
IQpizzasallads avatar
Ha ett års ångerrätt på nätvaror, det vore grejer det....
Citera
2020-10-01, 08:12
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Nog finns det programledare med artistnamn, sen vet jag inte riktigt vad som krävs för att det ska klassas som artistnamn, och inte bara ett smeknamn. Tobbe Blom och Lasse Kronér känns ju inte riktigt som t.ex. Lady Gaga om man säger så.

Att säga att Lars Kronérs artistnamn är "Lasse" låter ju bara otroligt löjligt, samma med Tobias = Tobbe och liknande. Visst, man använder världens vanligaste smeknamn (som alla med samma förnamn kallas själva) för att bli mer folkliga och ett med det svenska folket.. Men artistnamn?
Jo Lasse Kronér, Kalle Moraeus o.s.v kan ju inte räknas som ett artistnamn. För att det skall räknas dit tycker jag man skall vara hyfsat ensam om det smeknamnet givet ens förnamn eller efternamn. Dit kan räknas namn som Lennart ”Hoa-Hoa” Dahlgren, Janne ”Loffe” Carlsson, Lennart ”Nacka” Skoglund o.s.v.

Bland programledare kan väl Babben godkännas då det inte är lika uppenbart som Lasse, Kalle, Nisse o.s.v.
Citera
2020-10-01, 09:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Svårt att förstå hur Ammie Bramme Sey kan gå till final i På Spåret men här vara helt chanslös ?
Det var mest Gunnar Bolins förtjänst i På Spåret. Hon kunde väl nutida populärkultur där hon kunde täcka upp..men han kunde ju resten.

Tareq verkar ju inte vara särskilt bred.
Citera
2020-10-01, 10:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det var mest Gunnar Bolins förtjänst i På Spåret. Hon kunde väl nutida populärkultur där hon kunde täcka upp..men han kunde ju resten.

Tareq verkar ju inte vara särskilt bred.
Nej Tareq kan väl matfrågor i bästa fall. Hans nollning i Under Pressure för någon vecka sedan och Sovjetunionen som svar på Rysslands fullständiga namn kvalar in på listan över årets sämsta insatser.
Citera
2020-10-01, 12:24
Medlem
Crapmagics avatar
Sara Dawn Finer var väldigt sexig i lockiga håret. Och hon verkar relativt skärpt

Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Sarah Dawn Finer verkar ha begränsad självdistans. Blir förbannad på Filip så fort han börjar driva lite.
Nej jag tycker hon är bitchig med glimten i ögat.

Och Filip ska ju ha skit också. T.e.x lågvattenmärket att inte godkänna systra mi med hänvisning
till uttalsfel när det är uppenbart att Borkason åsyftade att hon var just syster, extra taskigt när hela
frågesegmentet handlat om systrar.

Det hör till allmänbildningen att känna till att Robert Gustafsson dricker klorin för då han man associativt tagit Ove Markström också.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-10-01 kl. 12:30.
Citera
2020-10-01, 12:31
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Sara Dawn Finer var väldigt sexig i lockiga håret. Och hon verkar relativt skärpt & bestämd.

Nej jag tycker hon gör det med glimten i ögat.

Det hör till allmänbildningen att känna till att Robert Gustafsson dricker klorin för då han man associativt tagit Ove Markström också
Sara får dock minuspoäng på Kerstin Ekman som hon inte kände igen.

Robert Gustafsson hade jag oxå gissat Vodka å Tippex på, var ett gäng år sen jag såg showen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in