2020-09-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Nei det er trusselbrevet og eposter som er omtalt i denne forbindelsen
Det er muligt, at du har ret, men jeg tror at politiet er blevet særligt varsomme med at udtale sig efter Specialenheden (eller hvad den hedder) har gjort dem genstand for undersøgelse for læk af oplysninger.
Citera
2020-09-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det er muligt, at du har ret, men jeg tror at politiet er blevet særligt varsomme med at udtale sig efter Specialenheden (eller hvad den hedder) har gjort dem genstand for undersøgelse for læk af oplysninger.

Jeg tror faktisk at politiet alt har bestemt seg, og at TH vil bli arrestert og tiltalt den 31 Oktober.

Så det er bare å glede seg
Citera
2020-09-30, 22:35
Medlem
Citat:
Er de bedt om å være sakkyndige så betyr det at det går mot rettsak

Ja absolutt.
Citera
2020-09-30, 22:38
Medlem
Citat:
Jeg tror faktisk at politiet alt har bestemt seg, og at TH vil bli arrestert og tiltalt den 31 Oktober.

Så det er bare å glede seg
Det vil være godt for alle hvis denne sag kommer til en afslutning.
Jeg ved ikke om det er tilfældigt, at der er kommet en ny statsadvokat (med mere tid) og derefter en ny jurist på sagen, men set retrospektivt, så har der nok været behov for at stramme noget op.. Hvis sagen kommer for retten må man formode, at de har opbygget et solidt anklageskrift.
Citera
2020-09-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det vil være godt for alle hvis denne sag kommer til en afslutning.
Jeg ved ikke om det er tilfældigt, at der er kommet en ny statsadvokat (med mere tid) og derefter en ny jurist på sagen, men set retrospektivt, så har der nok været behov for at stramme noget op.. Hvis sagen kommer for retten må man formode, at de har opbygget et solidt anklageskrift.

Jeg tror ikke at TH blir tiltalt for drap med mindre han selv tilstår, jeg tenker han vil bli tiltalt for medvirkning til drap.
Senast redigerad av Stomperud 2020-09-30 kl. 22:46.
Citera
2020-09-30, 22:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Avføring nevnes vel ikke en eneste gang?

Hjalp zzz med en link til info om politi/kvelning.
Les litt mer av tråden før du hiver deg på tastaturet.
Citera
2020-09-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det går over alle støvleskafter og nå får vi lese et innlegg om at AE kanskje ikke vasket vekk blodet på dørkarmen og gulvet fordi hun ikke så blodfargen på dørkarmen fordi den er brun og terracottagulvet på badet er også farget. Det er lite trolig.

AE sto for husvasken og har vasket over HELE gulvet mange ganger. TH uttrykte i et intervju at hun stelte oppe og han nede i kjelleren. Hadde han vært tilfreds med sjuskete husvask i hans elskede S4? At hun bare tok vaskeduken og tørket flekker. Og så på et toalett da. Og samme med dørlisten.

AE og andre kvinner med stolthet for sitt hjem vasker hele gulvet når de vasker. Og blodflekk på dørkarmen kan en se i solskinn. Hun har nok vasket dørkarmer og dører jevnt over rutinemessig. Og døtrene da når de var innom. Mamma, det er blod på gulvet. Eller være taus og ikke si noe?

Men kan vi ikke overse disse merkelige spammingene. Til tider er det interessante diskusjoner men så begynner spetakkelet igjen. Bare til å overse de innleggene og svare de som diskuterer skikkelig. Hm?
Det er ikke opplyst om hvor på den dørkarmen til ytterdøren det ble funnet blodspor, og vi vet heller ikke om solskinn når dit. Vi vet heller ikke størrelsen på blodsporene. De kan ha vært mikroskopiske.
Når tror du at de blodsporene ble avsatt?
Det er vel normalt å vaske bort blodspor ganske snart etter at man har oppdaget de. Om blodsporene var avsatt lang tid før forsvinningsdagen, kan det hende at ingen hadde oppdaget blodsporene. Kanskje de var veldig små og derfor ikke ble lagt merke til mot et mørkt underlag som dørkarmen på ytterdøren?
Hvor ofte er det vanlig å vaske alle dørkarmer i et hus, hvis de ikke er synlig skitne/flekkete?
Det er ikke opplyst om hvor på gjestetoalettet blodspor fra TH ble funnet.
Citera
2020-09-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Det kan hende at du har rett i at forfatteren er kvinne. Er det den nevnte formuleringen som du mener at tyder på et hevnmotiv?
Jeg tror også at penger var hovedmotivet.
Jag är ledsen om jag nu gör många FBare besvikna. Jag ser inte någon ting som polisen läckt eller det som vi här på FB har gissat oss till som gör att TH är skyldig. Förmögna personer utgör alltid en risk att bli rånade eller utpressade. Likaväl som kvinnan är den som mördas av mannen i ett förhållande. Ren sannorligs analys. Det är ingen idé att göra brottet svårare än det är.
Mest sannolikt att det var en kidnappning, av spåren att döma gick något snett, och kidnappare hade en enorm tur att inte bli tillräckligt upptäckta.
Näst sannolikt att AEH ville fjärna sig från TH och ville ha ett kapital med sig som hon kände att hon inte skulle få på vanligt vis. Till detta tog hon hjälp som kan ha svikit henne för pengarnas skull.
Jag ser ingen anledning till att TH, med hans status skulle riskera något att delta på något sätt i AEH försvinnande ev. Mord.
Citera
2020-09-30, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det går an å dra den idéen litt lengre.

Ikke bare for å unngå å sette egne fotavtrykk, men, for å lage avtrykk som illuderer at AEH var i live og gikk omkring i huset denne morgenen.

Det er ille nok at THs fotavtrykk mangler, men det ville være totalt avslørende om også AEHs fotavtrykk skulle mangle.

Hadde det blitt vasket etter drapet, så skulle det ikke vært noen fotavtrykk. Her er det visst en hel haug av skoavtrykk fra gud ver hvem, bare ikke THs.

Hvordan kom de avtrykkene dit, etter vaskingen og drapet. Ble de avsatt før? At det ikke er vasket? Hvorfor er det da ingen spor etter TH?

Er det bare noen områder som er antatt vasker? Hvorfor mangler da THs avtrykk i resten av huset, heller ikke der alle de andre sine avtrykk vises?

Det er noe rart her, jeg er bare ikke overbevist om at det inkriminerer TH, med de opplysningene vi har fått så langt.
Citera
2020-09-30, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag menar att om det var blod som var DNA på tofflorna, borde de omtalats som "blod", liksom vid de platser där blod upptäcktes.
De skulle ha stått "blod på tre platser, varav ena platsen var en bit bort" ...
eller "Man fann tredje blodfläckarna senare".
Jeg tror nok du har rett i det. Mest sannsynlig kommer dette DNA fra noe annet enn blod. Det gjør det minst like interessant.
Citera
2020-09-30, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hadde det blitt vasket etter drapet, så skulle det ikke vært noen fotavtrykk. Her er det visst en hel haug av skoavtrykk fra gud ver hvem, bare ikke THs.

Hvordan kom de avtrykkene dit, etter vaskingen og drapet. Ble de avsatt før? At det ikke er vasket? Hvorfor er det da ingen spor etter TH?

Er det bare noen områder som er antatt vasker? Hvorfor mangler da THs avtrykk i resten av huset, heller ikke der alle de andre sine avtrykk vises?

Det er noe rart her, jeg er bare ikke overbevist om at det inkriminerer TH, med de opplysningene vi har fått så langt.

Vasker du feks fire kvadratmeter så blir ikke alle fotspor borte, enkel logikk det.
Citera
2020-09-30, 23:09
Medlem
Håper det bli en rettsak snart.Men ...bli ikke overasket hvis denne dagen TH tar ut sykemelding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in