2020-09-29, 12:51
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Välkommen in i 20-talet
Tack det samma
Citera
2020-09-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Snarare du som bara kastar ur dig saker, jag har belagt min ståndpunkt och också påvisat att riksbanken, MSB och sveriges riksdag ser kontanterna som viktiga.

Antingen har du lösningarna för kriser och presenterar dem eller så framstår du bara som extremt obildad "kort är så bekväämt"-huvudlös.
Ni är en handfull foliehattar som tror på jordens undergång och att de stora stygga globalisterna skall finna ut vad ni kan tänkas vilja köpa och så menar du att det är alla vi andra som har fel och skall ”bevisa” att vi har rätt.... du e fan störd på riktigt 🙄
Citera
2020-09-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Tack det samma
Eftersom jag betalar med mobilen och du springer runt med sedlar så är det ganska uppenbart vilken av oss som lever i 20-talet
Citera
2020-09-29, 12:56
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Eftersom jag betalar med mobilen och du springer runt med sedlar så är det ganska uppenbart vilken av oss som lever i 20-talet
Exakt så
Citera
2020-09-29, 12:58
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ni är en handfull foliehattar som tror på jordens undergång och att de stora stygga globalisterna skall finna ut vad ni kan tänkas vilja köpa och så menar du att det är alla vi andra som har fel och skall ”bevisa” att vi har rätt.... du e fan störd på riktigt 🙄

Nu är det så att högsta makten i sverige håller med mig. Foliehatten utan ett enda förslag till lösning är DU
Citera
2020-09-29, 13:00
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Jag använder Google pay, kreditkort, debitkort, swish och kontanter för att jag inser att samtliga behövs. Du får fortsätta slipa på dina "argument"
Citera
2020-09-30, 07:36
Medlem
Citat:
Nu är det så att högsta makten i sverige håller med mig. Foliehatten utan ett enda förslag till lösning är DU
Tror du totalt missförstått vilken som är ”högsta makten” i Sverige
Citera
2020-09-30, 07:38
Medlem
Citat:
Jag använder Google pay, kreditkort, debitkort, swish och kontanter för att jag inser att samtliga behövs. Du får fortsätta slipa på dina "argument"
Mina argument är att sedlar använde man på 1900-talet, före det använde man mynt, före det bytte man varor med varandra.

Om 10 år kommer du inte erkänna att du 2020 propagerade för sedlar som kontanter och gör du det så blir du utskrattad.
Citera
2020-09-30, 07:40
Medlem
Citat:
Förslag till lösning?? Vi har redan en lösning, betala med kort eller med mobil och om 5 år är det bara mobil som gäller och då kommer du och de andra foliehattarna lipa över att man inte kan betala med kort längre.
Citera
2020-09-30, 08:52
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Tror du totalt missförstått vilken som är ”högsta makten” i Sverige

Sveriges riksdag. För din kännedom röstade man med överväldigande majoritet igenom lagstiftning förra året för att skydda kontanterna, tyvärr lite tam för man tvingade inte bankerna att ta emot insättningar från allmänheten.

Vi får hoppas att man skärper lagstiftningen framöver.

Citat:
Mina argument är att sedlar använde man på 1900-talet, före det använde man mynt, före det bytte man varor med varandra.

Om 10 år kommer du inte erkänna att du 2020 propagerade för sedlar som kontanter och gör du det så blir du utskrattad.

Snarare du som eventuellt vaknar ur din dvala när något händer så att dina älskade kort inte funkar.

Citat:
Förslag till lösning?? Vi har redan en lösning, betala med kort eller med mobil och om 5 år är det bara mobil som gäller och då kommer du och de andra foliehattarna lipa över att man inte kan betala med kort längre.

Nej det har vi INTE. Påvisa nu hur du
a) skall ge allmänheten tillgång till centralbankspengar om kontanterna försvinner

b) hur samhället skall ha backup i händelse av kris
Citera
2020-09-30, 12:06
Medlem
Citat:
Det handlar inte om jordens undergång. Det handlar om störningar i betalningssystemen. Störningar som visserligen är frekventare i utvecklingsländeränder men som icke desto mindre förekommer även i västvärlden.

Då kapitalismen har en förunderlig förmåga att jobba sig runt olika hinder så är det troligt att handlare kommer att hitta vägar för att tjäna pengar även om det blir långvariga störningar i elförsörjningen eller betalsystemen. Sannolikt genom någon form av återgång till kontanter då en återgång till kontanter är vad som brukar ske vid större kollapser. Vi kommer inte att tvinga dig att använda kontanter. Vi vill bara ha valfriheten att själv välja ett system som visat sig fungera även vid olika kriser.

Vad gäller globalisterna så finns det vissa av oss som inte är intresserad av riktad reklam. Om du vill ha riktad reklam så är det inget problem för oss men vi vill ha friheten att välja bort den riktade reklamen. Att jag en gång sökt på resväskor innebär inte att jag vill se en massa reklam för resväskor eller att jag skall tvingas göra en sökning på tysk hårdporr för att slippa se en massa resväskor.
Citera
2020-09-30, 14:45
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
KBT-behandling vore något for dig.. måste va nån fobi när man är rädd för mail, Google och kontokort. Hade jag varit på puben och nån halat upp en sedelbunt så hade jag skattat mig harmynt för inte ofta man får möjligheten att få se sådana wt-original i verkliga livet 😂

Rädd för? Jag är helt enkelt inte intresserad av att dela med mig av allt jag gör på internet, mina privata mail, meddelanden, position, ljudupptagningar, alla mina inköp etc etc. Dessutom gratis och helt utan anledning, som företag sedan säljer vidare till högstbjudande. Det är dessutom best case-scenario och inga konspirationsteorier. Men om man ska ta det så långt: redan nu ser man pensionärer bli dömda för att de kritiserat invandrare/invandringen på Facebook, så vem vet hur långt det kan gå i framtiden.

Förmodligen hänger vi som tur är inte på samma pubar, så det slipper du garanterat. Fortsätt betala med ditt GooglePay du, kunde inte bry mig mindre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in