2020-09-30, 02:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju det som är det fina i kråksången. Vi vet inte, men säg det då för helvete! Försiktighetsprincipen! Då kan jag åtminstone iaktta åtgärder som skyddar mig! Jag hatar politik, ett virus ska inte politiseras.

Det går förstås också att kopiera Taiwans strategi och kalla det för kväll. Men det vore för enkelt och rentav lite trist.

Då är det betydligt mer spännande för stockholmssyndromet att ge sig ut på virala äventyr med den hjärntvättade flocken.
Citera
2020-09-30, 02:13
Medlem
Citat:
Det är ju det som är det fina i kråksången. Vi vet inte, men säg det då för helvete! Försiktighetsprincipen! Då kan jag åtminstone iaktta åtgärder som skyddar mig! Jag hatar politik, ett virus ska inte politiseras.

Att det inte ska politiceras håller jag fullständigt med om. Och självklart får du om du önksar leva mer försiktigt än vad FHM kräver, det har jag full respekt för.
Citera
2020-09-30, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
du har ingen koll på vad det sa på pkn märker jag, så ta och lägg ner.

Jag har följt varenda pk så du kan lägga ner. Sen att de ändrar den i efterhand, det är sådant du inte kan urskilja, men jag kan.

Du vet väl att man kan spara allt digitalt numera. Det var svårare när man hade Estonia-krisen exempelvis. Någon har alltid en kopia, någonstans. Det känns mer och mer som vi är i "end game", ni faller på er egen retorik.
Citera
2020-09-30, 02:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det går förstås också att kopiera Taiwans strategi och kalla det för kväll. Men det vore för enkelt och rentav lite trist.

Då är det betydligt mer spännande för stockholmssyndromet att ge sig ut på virala äventyr med den hjärntvättade flocken.

Det förstod jag inte, men ok.
Citera
2020-09-30, 02:16
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag pratar om Sverige, inte UK.

Hur smittan sprids i Sverige beror helt och hållet på dess ungdomar som jag ser det.
Om man talar om för undomarna att detta är allvarligt och ger dem en chans att umgås så kan det fungera.

Nu för tiden träffas många på gator och torg och stora parkeringar, vad kan man göra då förutom att ge dem en area, inga poliser utan bara yta och lita på att de håller avstånd.
Bättre än så blir det inte..
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-09-30 kl. 02:22.
Citera
2020-09-30, 02:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Har vi facit för viruset i Taiwan?
Vet vi att de inte har några mörkertal?

De enda mörkertalen är i sifferfifflets svärje.

Litar betydligt mer på president Tsai Ing-Wen med administration än klubb stockholmssyndrom, dvs Groggnäsan med entourage på FHM och socialstyrelsen. No contest.

Frågor på det?
Citera
2020-09-30, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
De enda mörkertalen är i sifferfifflets svärje.

Litar betydligt mer på president Tsai Ing-Wen med administration än klubb stockholmssyndrom, dvs Groggnäsan med entourage på FHM och socialstyrelsen. No contest.

Frågor på det?

OK, så Sverige är det enda landet i världen med mörkertal.
Då vet jag det.
Inga fler frågor, god natt.
Citera
2020-09-30, 02:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Hur smittan sprids i Sverige beror helt och hållet på dess ungdomar som jag ser det.
Om man talar om för undomarna att detta är allvarligt och ger dem en chans att umgås så kan det fungera.

Du borde tala om för dina ungdomar hur deras leverne kan påverka andra! Nu ska jag gå och lägga mig, sov gott på er allihopa!
Citera
2020-09-30, 02:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att det inte ska politiceras håller jag fullständigt med om. Och självklart får du om du önksar leva mer försiktigt än vad FHM kräver, det har jag full respekt för.

Jag lever som jag gör för någon annans skull. Ibland upplever jag det som den personen inte uppskattar det. Kommer att ha ett seriöst samtal med den personen inom kort, ni som känner mig vet vem det är. Men jag hycklar inte, skiter han i vilket så skiter jag också i vilket. Och då kommer jag at leva igen.
Citera
2020-09-30, 02:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Du borde tala om för dina ungdomar hur deras leverne kan påverka andra! Nu ska jag gå och lägga mig, sov gott på er allihopa!

De vet inte för de är odödliga, det var jag själv i den åldern. 180kmh i jeans wobblande med en Suzuki 850 Turbo på en provkörning utanför Sandslån.
Citera
2020-09-30, 02:28
Avslutad
Citat:
OK, så Sverige är det enda landet i världen med mörkertal.
Då vet jag det.
Inga fler frågor, god natt.

Vilka andra länder i OECD myglar med skolresultat och brottstatistiken? Att stockholmssyndromet myglar med Coronastatistiken kan du ta som givet.

Inte gör då Taiwan, Japan och Sydkorea det.

Frågor på det?
Citera
2020-09-30, 02:31
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag lever som jag gör för någon annans skull. Ibland upplever jag det som den personen inte uppskattar det. Kommer att ha ett seriöst samtal med den personen inom kort, ni som känner mig vet vem det är. Men jag hycklar inte, skiter han i vilket så skiter jag också i vilket. Och då kommer jag at leva igen.

Nu förstår jag inte, är du fuller och du vet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in