2020-09-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Drömmen om Gieseckes flockimmunitet lever ännu ser jag.

Det finns inte en chans i helvete att stockhomlssyndromet skulle ha auktoriteten och kompetensen som krävs för att sy ihop ett sådant evenemang utan att det slutat i en smittoexplosion utan dess like.

Nej, svensken är helt enkelt inte skickad för statligt hantverk, än mindre att arrangera ett stort idrottsevenemang mitt i en brinnande pandemi.

Frågor på det?

Om du inte tror på flockimmunitet, hur förklarar du då att smittan i princip inte ökar i de delar av Stockholm som tidigare vår hårdast drabbat?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Drömmen om Gieseckes flockimmunitet lever ännu ser jag.

Det finns inte en chans i helvete att stockhomlssyndromet skulle ha auktoriteten och kompetensen som krävs för att sy ihop ett sådant evenemang utan att det slutat i en smittoexplosion utan dess like.

Nej, svensken är helt enkelt inte skickad för statligt hantverk, än mindre att arrangera ett stort idrottsevenemang mitt i en brinnande pandemi.

Frågor på det?

FHM vill ha immunitet, frågor på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då kan du länka eller lägga ner.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/h/helgenomsekvensering-av-svenska-sars-cov-2-som-orsakar-covid-19-del2/

del 1 finns som länk längst ner också
Citera
2020-09-30, 01:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
https://news.sky.com/story/identity-of-man-linked-to-11-british-coronavirus-cases-revealed-11931336

Jag kan inte avgöra om han är UK:s case one. Den storyn är ju skitgammal.
Citera
2020-09-30, 01:50
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tro mig, Stockholm kommer inte vara epicentrum augusti 2021, i många förorter tycks det redan vara nära flockimmunitet, och de områden i t.ex. som inte har det samlar på sig den nu. Det är inte där överallt, långt därifrån, men efter nyår kommer vi inte se några utbrott värt nämnet i stockholmstrakten, mer än mycket lokala kluster.
Japan däremot, med i princip noll immunitet. Skulle OS starta imorgon så skulle det sätta en explosion av smitta större än Bergamo i vintras, i vart fall sett till andel smittade. De kommer garanterat ha större immunitet om 10-11 månader, men inte i närheten av vad som krävs. Enda hoppet är då ett vaccin. Men då krävs att det både är effektivt, hinner massproduceras senast säg tre månader innan OS, och att en majoritet av befolkningen har valt att ta det. Känns osannolikt att alla tre har slagit in, massproduceringen är det mest osannolika.

Du är en idiot.
Citera
2020-09-30, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Om du inte tror på flockimmunitet, hur förklarar du då att smittan i princip inte ökar i de delar av Stockholm som tidigare vår hårdast drabbat?

Bättre rutiner i äldrevården. Bättre behandlingsmetoder. Undangömda pensionärer.

Frågor på det?
Citera
2020-09-30, 01:53
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag kan inte avgöra om han är UK:s case one. Den storyn är ju skitgammal.

Jag minns den snubben när han kom ut och pratade, han hade varit i Italien före och festat. Det är 100 procent sant det jag säger.
Citera
2020-09-30, 01:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/h/helgenomsekvensering-av-svenska-sars-cov-2-som-orsakar-covid-19-del2/

del 1 finns som länk längst ner också

FHM sa med bestämdhet att smittan inte kom från Italien i sina initiala analyser. Sen ändrade man sig i Augusti. Internet förhindrar lögner så länge ingen styr internet.
Citera
2020-09-30, 01:54
Medlem
Citat:
Bättre rutiner i äldrevården. Bättre behandlingsmetoder. Undangömda pensionärer.

Frågor på det?

Så pensionärerna är bättre undangömda i Rinkeby med flerfamiljshushåll, än de som lever som änkor på Östermalm?
OK, då vet jag.
Citera
2020-09-30, 01:55
Medlem
Citat:
FHM sa med bestämdhet att smittan inte kom från Italien i sina initiala analyser. Sen ändrade man sig i Augusti. Internet förhindrar lögner så länge ingen styr internet.

Smittan kom från italien, den spreds dock inte.
Citera
2020-09-30, 01:55
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag minns den snubben när han kom ut och pratade, han hade varit i Italien före och festat. Det är 100 procent sant det jag säger.

Det är mycket möjligt att de fick smittan från Italien, det ifrågasätter jag inte. Men om han är case one, jo.
Citera
2020-09-30, 01:56
Avslutad
Citat:
FHM vill ha immunitet, frågor på det?

Trafikverket vill ha immunitet mot olyckor genom att rekommendera alla att köra för fort utan bromsar.

Brandförsvaret rekommenderar att elda ner kåken för att slippa bränder i framtiden.

Lät det där konstigt? Ja, därför att det är orimligt. Lika orimligt som att låta en smitta spridas för att bekämpa den.

Jag skiter fullständigt i vad stockholmssyndromet på FHM fantiserar ihop för galenskaper på hur en effektiv hantering av pandemin går till.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in