2020-09-21, 10:43
Medlem
Citat:
Det är inte Freestyler med Bomfunk MC's du menar?

Nej tyvärr inte, denna kom precis efter millenieskiftet (99% säker på, "Freestyler" kom 99) och två svenska tjejer i en t-banestation i Stockholm (dvs inte den 13-årige killen som går runt i Helsingfors t-bana)

Men jag lyfter på hatten för att du vill erbjuda din hjälp!
Citera
2020-09-21, 12:44
Medlem
Letar efter låten som spelas på jukebox i serien The Black Donellys i avsnitt 7-8 nånting.

I Dvd'n och serien på tv så är det av upphovsrättsliga skäl olika musik, så i den ena versionen så spelas "Down on the Corner med - Creedence Clearwater Revival" och den andra versionen är den jag frågar om.

En snubbe med basig, raspig röst som verkar sjunga en variant på Down on The Corner.
Det låter som en omskriven cover men jag vet varken låttitel eller sångare. Nån som vet?

Länk:

https://youtu.be/pTwtBv5vuus

Har klurat på de sen serien kom.

Nån som vet?
Citera
2020-09-21, 16:40
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Det är väl inte "Minns du Hollywood" med Tomas Ledin?
Nej, han sjunger på engelska. Tack ändå!
Citera
2020-09-21, 20:50
Medlem
Kollade en del på en streaminggrej i somras som heter Culturestream. Var en artist med som jag inte tycker var så bra men som var lite cool. Det har gnagt sedan dess. Vet någon vem detta är? Något mer om honom?

https://m.youtube.com/watch?v=sqXkeDhS3ig

Artisten går på 06:20.
Citera
2020-09-24, 18:02
Medlem
Söker en låt jag hörde på radio. Kvinnlig artist. Lite pop stuk. En rad i refrängen gick något i stil med ”I know that one day we will (all end up) 6 feet under ground. Det inom () är improviserat. Vet inte om det var det hon sa. Enda jag minns från någon av verserna är ”a mockingbird called my name” eller nåt i den stilen. Nån som vet vad jag pratar om?
Citera
2020-09-24, 20:25
Medlem
Hon säger ”Harold Journey” när hon presenterar men jag kanske missförstår din fråga.
Citera
2020-09-25, 16:55
Medlem
NewDeers avatar
Letar efter en svensk låt, en tjej som sjunger. Raden jag minns är "om nu allt är som det ska varför känns det då inget bra". Skulle tippa på att den kom typ 2010. Nån artist i stil med Melissa Horn.
Citera
2020-09-25, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Letar efter en svensk låt, en tjej som sjunger. Raden jag minns är "om nu allt är som det ska varför känns det då inget bra". Skulle tippa på att den kom typ 2010. Nån artist i stil med Melissa Horn.
Sara Varga - Vår Stund

Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Söker en låt jag hörde på radio. Kvinnlig artist. Lite pop stuk. En rad i refrängen gick något i stil med ”I know that one day we will (all end up) 6 feet under ground. Det inom () är improviserat. Vet inte om det var det hon sa. Enda jag minns från någon av verserna är ”a mockingbird called my name” eller nåt i den stilen. Nån som vet vad jag pratar om?

Anna Bergendahl - Thelma and Louise
Senast redigerad av Ensamhet. 2020-09-25 kl. 17:07.
Citera
2020-09-25, 17:13
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Sara Varga - Vår Stund
Ja, tack så mycket!
Citera
2020-09-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Sara Varga - Vår Stund

Anna Bergendahl - Thelma and Louise

Stort tack!
Citera
2020-09-29, 16:35
Medlem
Söker en låt, troligtvis sena 90s eller under 00s.
Artisten är troligtvis mörk, artisten är en kvinna.
R&b stuket (påminner om Beyonce)

Låten börjar med oh oh, oh oh (4-8 gånger kanske) och därefter börjar hon sjunga.

Har ingen aning vem det är eller vad hon sjunger. All hjälp uppskattas!

Edit: låten hittad
Senast redigerad av Hajan 2020-09-29 kl. 16:54.
Citera
2020-09-29, 22:29
Medlem
MrProfits avatar
Lyssnade på Austrian Rock Radio, natten mellan 3 och 4 september.
Det var en rockgrupp som hade en kvinnlig sångerska. Hon hade lite lätt raspig rätt ljus röst, raspig speciellt till och från när hon sjöng refrängen. Hon sjöng på engelska/amerikanska. Musiken var riktig rockig, vilket jag associerade till Creedence Clearwater Revival i deras mer rockiga snabba låtar. Någon som vet vilken grupp eller sångerska det kan vara?

Lång utläggning: Austrian Rock Radio spelar alla sorts rock, mest hårdrock, till en och annan rap låt?!. Hennes lätta raspighet påminde mig om de musikgrupper där sångerskan growlar. Vilket är en sorts musikstil som jag inte gillar, även om jag gillar kontrasten mellan kvinnorösten och hårdrocksintrumenten, typ Tarja Turunen musik. Austrian Rock Radio har en playlist men av någon anledning så missade den en halvtimme. Jag orkade inte kolla på så många fler playlists vilket var ett misstag. Jag antecknade vissa fraser och sökte på nätet men hittade inget, och raderade det dokumentet. Jag skulle ha antecknat klockslaget och vilken låt som spelades direkt efter (för det var en väldigt känd låt) men lätt och vara efterklok och nej dokumentet ligger inte i papperskorgen för jag har tömt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in