Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
Att låta Sveriges statsminister delta i en kommande utredning är meningslöst. Han fullföljde aldrig sin svetsarutbildning.
I övrigt...
1. Fartyget rammades uppenbarligen i sidan med ett hål i vattenlinjen som följd. Och det var inte alls något som passerade obemärkt, man rapporterade tvärtom att Estonia vid ett tillfälle krängde kraftigt från sida till sida så att bagage ramlade ner från hyllorna. Det var då det hände.
2. Frågan är hur detta hål kunde hållas dolt för dykare och filmare. Jag vill minnas att man snabbt var ute och täckte båten, den skulle ”skyddas” från nyfikna. Tror man använde betong och sediment från botten. Men täckningen avbröts, det var ett för stort projekt. Eller var det helt enkelt så att man var färdiga med att täcka över hålet?
3. Om det inträffade hade varit en olycka hade man naturligtvis rett ut den och hållit sjöförklaring. Att man inte gjort det tyder på det var en attack, som våra myndigheter inte vill ska bli känd. Orsak? Förmodligen något med militär koppling. Kom ihåg att Sverige redan i slutet av andra världskriget gjorde sig internationellt omöjligt genom att fortsätta leverera till tyskarna. Trots USAs och Englands enträgna uppmaningar att sluta. Till sist hotade de att ta i med hårdhandskarna mot oss.
När jag tänker efter tror jag inte Stefan Löfven fullföljde någon annan utbildning heller.
Tror också på misstag av militärmakt, kanske rent av någon Nato eller nordisk ubåt. Sjögången var så hård att man inte märkte av varandra och så trodde militären att det var en fiende som gått till attack och då har man bara sekunder på sig att bestämma vad man ska göra varpå båten rammades med flit.
Sedan började den stora mörkläggningen från militärens sida, både militär och regeringen valde att tysta ned händelsen och fort som den besluta om att det skulle bli en gravplats.