2020-09-28, 00:20
Medlem
kemins avatar
Citerar: Året Donald Trump valdes till president betalade han bara 750 dollar i federal inkomstskatt.
Det rapporterar New York Times som fått tillgång till presidentens skattedeklarationer.
Trump ska inte ha betalat någon inkomstskatt alls under tio av de 15 senaste åren.
– Det är fake news, det är helt fejk, säger Donald Trump under en presskonferens vid Vita huset.

https://www.expressen.se/nyheter/trump-betalade-inte-inkomstskatt-pa-flera-ar/

Vad tror ni? Ljuger media eller är han ärlig?

mvh
Citera
2020-09-28, 00:22
Bannlyst
Han betalar väl så mycket skatt som han är tvungen, varken mer eller mindre antar jag.
Citera
2020-09-28, 00:24
Medlem
kemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Han betalar väl så mycket skatt som han är tvungen, varken mer eller mindre antar jag.

Det motsäger ju artikeln, hursomhelst så frågade jag om vad ni trodde.

Tror också han betalar skatt
Citera
2020-09-28, 00:25
Bannlyst
Nej han betalar inte skatt. Innan han blev president gjorde han som alla andra multirika och skatteplanerade.

Den som tror något annat är naiv.
Citera
2020-09-28, 00:28
Medlem
kemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Nej han betalar inte skatt. Innan han blev president gjorde han som alla andra multirika och skatteplanerade.

Den som tror något annat är naiv.

Håller inte med. Media hatar honom, de gör vad som helst för att få tittare. Skulle inte förvåna mig om det var deras research som inte stämde.

mvh
Citera
2020-09-28, 00:29
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det är bara korkad medelklass som skryter om hur mycket skatt dom betalar.
Alla andra åker snålskjuts på dom.
Citera
2020-09-28, 00:29
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kemin
Det motsäger ju artikeln, hursomhelst så frågade jag om vad ni trodde.

Tror också han betalar skatt

Klart som korvspad att han som alla andra miljonärer är skattesmitare. Men det kan han ju inte erkänna då det ser dåligt ut som president.
Citera
2020-09-28, 00:34
Medlem
kemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Klart som korvspad att han som alla andra miljonärer är skattesmitare. Men det kan han ju inte erkänna då det ser dåligt ut som president.

Det förstår jag också, oavsett om han gör det eller inte så hade han aldrig erkänt det.

Däremot så avskyr media honom och det hade inte förvånat mig om detta var ett bullshit.
Citera
2020-09-28, 00:46
Medlem
Hans advokater i samma artikel: "Trump ha betalat 10-tals miljoner dollar senaste 10 åren."

Så fort IRS har granskat klart ska Trumps rådgivare och Trump offentliggöra siffrorna.
Citera
2020-09-28, 00:48
Medlem
Att hans företag sedan växer genom nyförvärv, som möjliggör att kunna kvitta förluster mot vinster och investeringar, gör att skatten kan bli väldigt låg. Men det är ju såpass lagen ser ut.

Trump använder kreativ bokföring. Som alla andra miljardärer. Omoraliskt på sin höjd, men inte olagligt.
Citera
2020-09-28, 00:56
Medlem
Hade han varit ärlig och inte en bedragare hade han visat sina deklarationer som alla andra presidenter har gjort sen Nixon. Istället kämpar han som fan för att de inte ska bli offentliga. Så vad tror ni?
Citera
2020-09-28, 00:59
Medlem
Han hade skattelättnader pga byggnadsprojekt han gjorde. Detta var bostadshus. Detta är väl att likna vid liknande byggnadsprojekt i Sverige och många andra länder. Han bygger sådant som samhället (myndigheterna) efterfrågar och ger subventioner till. Detta är ju inte någon hemlighet utan har berättats i hans historia. Trump bygger bostäder åt folket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in